De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Mijn lane assist is in elk geval goed hoor, adaptive cruise control gebruik ik enkel in de file, anders speed limiter.
Die lane assist swalpt ook niet van links naar rechts maar houdt u in het midden adhv de camera.
Vertrekken met DSG is idd niet 100% smooth als je snel wilt zijn, dat herken ik maar leer je mee leven.

Mijn Golf was radar only zonder camera, dat was echt geen fijne adaptieve CC. Regelmatig ging die ook in noodrem omdat een fietser van het fietspad op de baan kwam. Heel plezant, steekt ge bijna met uw bakkes tegen het stuur en iedereen achter u denkt dat ge zot zijt.

die lane Assist hield u echt niet mooi in het midden, maar gezien de uwe met camera is zal het systeem gelukkig ook beter werken.
als ge zonder pinker van vak veranderde wrong die ook keihard tegen. Bij noodmaneuvers eveneens heel plezant.

Denk ook gewoon dat er hier veel zitten in deze thread die echt auto-enthousiasten zijn. Ik ben dat niet. Voor mij dient een auto voornamelijk om comfortabel van punt A naar B gaat. De keren dat ik “sportief de bocht neem dat dat ik denk dat men auto rechtdoor gaat gaan” kan ik volgens mij op 1 hand tellen op een lease periode van 4 jaar. Op dat moment denk ik ook dat ik beter veiliger en iets trager de bocht kan nemen

Bij mijn f20 118d gebruikte ik de sport (en sport+) stand de eerste maand. Daarna was het “meh, gewoon comfort is goed”.

Ja, BMW rijdt zeker het beste waar ik al mee heb gereden, dat ontkennen er veel niet. Maar voor sommige is het “rijden” niet het overheersende aspect.

Je kan niet ontkennen dat BMW,Mercedes en Audi gewoon duur zijn vanaf je meer wilt dan een basis config. Vandaar dat er veel mensen liever een Skoda/VW nemen, die ze voor hetzelfde budget meer kunnen uitrusten dan dat ze een BMW kunnen uitrusten.
Dat dat dan ten koste van het rij gedrag gaat, so be it. Als je je 99% van de tijd gewoon rustig aan de snelheid houd, kom je vrij weinig situaties tegen waar je auto echt begint onderstuur oid te hebben. Althans, dat is mijn ervaring 😃

Denk ook gewoon dat er hier veel zitten in deze thread die echt auto-enthousiasten zijn. Ik ben dat niet. Voor mij dient een auto voornamelijk om comfortabel van punt A naar B gaat. De keren dat ik “sportief de bocht neem dat dat ik denk dat men auto rechtdoor gaat gaan” kan ik volgens mij op 1 hand tellen op een lease periode van 4 jaar. Op dat moment denk ik ook dat ik beter veiliger en iets trager de bocht kan nemen

Bij mijn f20 118d gebruikte ik de sport (en sport+) stand de eerste maand. Daarna was het “meh, gewoon comfort is goed”.

Ja, BMW rijdt zeker het beste waar ik al mee heb gereden, dat ontkennen er veel niet. Maar voor sommige is het “rijden” niet het overheersende aspect.

Je kan niet ontkennen dat BMW,Mercedes en Audi gewoon duur zijn vanaf je meer wilt dan een basis config. Vandaar dat er veel mensen liever een Skoda/VW nemen, die ze voor hetzelfde budget meer kunnen uitrusten dan dat ze een BMW kunnen uitrusten.
Dat dat dan ten koste van het rij gedrag gaat, so be it. Als je je 99% van de tijd gewoon rustig aan de snelheid houd, kom je vrij weinig situaties tegen waar je auto echt begint onderstuur oid te hebben. Althans, dat is mijn ervaring 😃
Ik beschouw mezelf wel als auto-enthousiast, en ik denk er gewoon hetzelfde over. Het is mooi als een auto tegen 100 per uur een scherpe oprit van de autostrade kan nemen, maar ik doe dat gewoon niet (of laten we het houden op amper :p ). En de keren dat ik wel eens wat hard een verlaten bocht neem is het om eens wat te glijden, en dan heb ik stiekem liever dat dat bij 40 km/h gebeurt dan bij 60 km/h. In dat opzicht is zo'n fantastische ophanging zelfs een nadeel. En kom nu niet af met dat dat enorm veel veiliger is, want in 99,9% van de gevallen geeft elke ophanging van elke auto genoeg grip.

Het ondersturen van de gemiddelde auto is overigens met opzet gedaan uit veiligheidsoverwegingen: onderstuur is van nature veel gemakkelijker op te vangen dan overstuur. Voor overstuur met je al getraind zijn en weten wat er aan het gebeuren is. Voor onderstuur is de natuurlijke reactie van gas minderen en blijven sturen voldoende.

Ik zal misschien nog ooit een oldtimer overwegen als ik meer rijplezier wil: dan heb ik een comfortabele auto om elke dag naar het werk te rijden (wat dat ook moge zijn, want tegenwoordig is zelfs een Dacia comfortabel) en een oldtimer om eens een weekendrit mee te maken. En als ik dan eens wil racen ga ik wel karten of zo.

in februari een week met een CLA200 gereden en al die foefjes werken tip top. Ook de navi is geniaal en intelligent, die van VW stuurde mij regelmatig een bos in of door wegen die niet bestaan.
Mijn mercedes A stuurde mij in wallonie ook recht door den bos en in Duitsland kende hij nieuwe autostrades niet.
Ene zijn BMW stuurden hem op skivakantie over een bergpas dat toe was waardoor hij 2u moest rondrijden

Besides op ski-vakantie met Audi, VW en Skoda was de audi 30min vroeger aangekomen omdat die GPS perfect rond de file stuurde en de andere 2 niet dus nee niet alles is hetzelfde bij die auto's. Gij pakt 1 merk en vergelijkt dan altijd met het slechtste van een van de merken bij den ander

Als ik in een smart stap dan zit ik met mijn gat in de koffer en mijn hoofd tegen het dak, wat een kutmerk is mercedes!
Of die originele mercedes A dat was pas schijten in uw broek als je een bocht rapper dan 25 km/u nam

Laatst bewerkt:
Bij het effectieve rijden heb ik er dan minder problemen mee, maar bij elke bocht die ik gewend ben aan hoge snelheid te kunnen nemen, een oprit bijvoorbeerd, schijt ik in mijn broek als ik dat met die Audi probeer. Het gevoel dat je rechtdoor gaat gaan, recht de vangrail in.

En dat is bij de Tiguan van mijn vrouw x10. Verschrikkelijke auto, maar echt verschrikkelijk. Elke keer opnieuw als ik in mijn dreier stap kan ik niet geloven dat er mensen zijn die 40K kunnen geven aan een Volkswagen en dan beweren dat BMW veel geld is voor wat je krijgt.
Ik heb een aantal jaar met een KIA sportage (bwj 2013) gereden - dat was letterlijk een kasseisteen op wielen, normaal een bocht nemen gaf dezelfde sensatie als door de lucht vliegen in een rallywagen, op de autobahn moest je dan constant bijsturen want vanaf 110-120 km/h ga je dusdanig zweven dat Alladin himself jaloers wordt.

Heb wel gehoord dat de huidige KIA's beduidend beter en zelfs heel goed uit de hoek komen.

Wat is zo de gemiddelde snelheid die jullie behalen: bij mij 36 km/h - in corona -tijden is dat "gestegen" naar 37 km/h :ROFLMAO:

Laatst bewerkt:
Mijn mercedes A stuurde mij in wallonie ook recht door den bos en in Duitsland kende hij nieuwe autostrades niet.
Ene zijn BMW stuurden hem op skivakantie over een bergpas dat toe was waardoor hij 2u moest rondrijden

Besides op ski-vakantie met Audi, VW en Skoda was de audi 30min vroeger aangekomen omdat die GPS perfect rond de file stuurde en de andere 2 niet dus nee niet alles is hetzelfde bij die auto's. Gij pakt 1 merk en vergelijkt dan altijd met het slechtste van een van de merken bij den ander

Als ik in een smart stap dan zit ik met mijn gat in de koffer en mijn hoofd tegen het dak, wat een kutmerk is mercedes!
Of die originele mercedes A dat was pas schijten in uw broek als je een bocht rapper dan 25 km/u nam
Was een Merc met MBUX, die heeft hetzelfde voordeel als moderne Audis en BMW's want die hun navigatie is live connected. Bij merc en Audi is dat zelfs gewoon live google maps over de datasim. Ik hou niet van de interface van Audi, zeker nu het 100% touch is, maar navigeren doen die zeer goed.

In de VW heb ik zowel de gewone als de grote navi gehad tussen beide autos en het was alletwee echt huilen met de pet op. Nochtans werden onze maps elk onderhoud geupdate, maar die GPS trok echt op geen kloten. Carplay was enkel mogelijk tegen een schandalig tarief dus dat zat er niet op.

Was een Merc met MBUX, die heeft hetzelfde voordeel als moderne Audis en BMW's want die hun navigatie is live connected. Bij merc en Audi is dat zelfs gewoon live google maps over de datasim. Ik hou niet van de interface van Audi, zeker nu het 100% touch is, maar navigeren doen die zeer goed.

In de VW heb ik zowel de gewone als de grote navi gehad tussen beide autos en het was alletwee echt huilen met de pet op. Nochtans werden onze maps elk onderhoud geupdate, maar die GPS trok echt op geen kloten. Carplay was enkel mogelijk tegen een schandalig tarief dus dat zat er niet op.
In de GTI is de navigatie ook rommel eerste klas. Gingen naar een oorlogsmuseum in Bastogne en daar loopt dus een gewone N weg naartoe. Die probeerde mij dus verschillende keren over van die onverharde berotste veldwegen voor tractoren te sturen.

In de GTI is de navigatie ook rommel eerste klas. Gingen naar een oorlogsmuseum in Bastogne en daar loopt dus een gewone N weg naartoe. Die probeerde mij dus verschillende keren over van die onverharde berotste veldwegen voor tractoren te sturen.
Exact mijn ervaring inderdaad. Regelmatig dat die mij ergens liet inslaan waarvan ge de eerste 300m dacht "hmm das nu wel echt een heel oude kasseiweg" om dan 3km op een baan te bollen die net breed genoeg was om verder te rijden los tussen de velden of in het bos. Het principe "gas erop houden of ge zit hier vast" was uw beste vriend.

En tis dat wat ik bedoel he, in Audi hebben ze verdomme zo een goed navigatieplatform (dat ze ook in bv Porsche gebruiken). Maar ze vertikken het om zelfs maar een afgeslankte versie daarvan in VW/Skoda/Seat te steken. In die merken krijgt ge een draak die nog niet het niveau haalt van een TomTom van 2010. Op veel vlakken willen ze u bij VAG precies laten voelen dat ge iets goedkoop hebt gekocht en dat comfort en kwaliteit niet voor paupers is. Daar kan ik niet tegen.

Exact mijn ervaring inderdaad. Regelmatig dat die mij ergens liet inslaan waarvan ge de eerste 300m dacht "hmm das nu wel echt een heel oude kasseiweg" om dan 3km op een baan te bollen die net breed genoeg was om verder te rijden los tussen de velden of in het bos. Het principe "gas erop houden of ge zit hier vast" was uw beste vriend.

En tis dat wat ik bedoel he, in Audi hebben ze verdomme zo een goed navigatieplatform (dat ze ook in bv Porsche gebruiken). Maar ze vertikken het om zelfs maar een afgeslankte versie daarvan in VW/Skoda/Seat te steken. In die merken krijgt ge een draak die nog niet het niveau haalt van een TomTom van 2010. Op veel vlakken willen ze u bij VAG precies laten voelen dat ge iets goedkoop hebt gekocht en dat comfort en kwaliteit niet voor paupers is. Daar kan ik niet tegen.
Yup. Ik ben daar toen ook al twijfelend ingereden omdat de eerste 200m versleten asfalt was. En ik ben van het principe ofwel volgt ge uwe gps ofwel kijkt ge op de borden maar niet half half.

Plots zit ge dan na de eerste bocht met een fucking splinternieuwe GTI met 19" laagprofielbanden op vlijmscherpe rotsen te rijden en ge zit er te diep in om terug achteruit te stoten. Kunt ge daar tegen 4 per uur beginnen hobbelen en hopen dat ge er snel uit zijt.

Serieus gevloekt toen.

Ik moet nu wel zeggen dat (buiten dat ik het voor de rest ook géén goede wagen vond), de GPS op mijn Golf VII Variant echt absoluut de slechtste GPS is die ik ooit heb gebruikt.

Audi gebruikt volgens mij gewoon Here maps als engine. Google Earth (maps) is gewoon een visuele layer, maar doet niks aan de berekening van de routes.

BMW, Merc en Volvo gebruiken volgens mij ook gewoon Here.

Ik heb een aantal jaar met een KIA sportage (bwj 2013) gereden - dat was letterlijk een kasseisteen op wielen, normaal een bocht nemen gaf dezelfde sensatie als door de lucht vliegen in een rallywagen, op de autobahn moest je dan constant bijsturen want vanaf 110-120 km/h ga je dusdanig zweven dat Alladin himself jaloers wordt.

Heb wel gehoord dat de huidige KIA's beduidend beter en zelfs heel goed uit de hoek komen.

Wat is zo de gemiddelde snelheid die jullie behalen: bij mij 36 km/h - in corona -tijden is dat "gestegen" naar 37 km/h :ROFLMAO:
Gemiddelde snelheid over lange termijn is 79km/u bij mij.

In mijn nieuwe Vortwagen Arteon (;)) heb ik de ingebouwde gps eigenlijk nog niet gebruikt, Google maps vind ik te handig, alleen jammer dat ik die niet op mijn virtual cockpit krijg.

Ik gebruik ook al jaren de ingebouwde GPS niet meer. Waze/google maps is veel handiger en nu met android auto etc snap ik al helemaal niet meer waarom ik de onboard nog zou gebruiken. Ziet er misschien soms iets mooier uit maar is sowieso minder up-to-date.

Iemand al gevonden hoe je met de nieuwe Audi touch interface makkelijk een parking bij je einddoel instelt?

Die oudere was wel makkelijk, half de verkeersstroom volgend: een draaike hier enkele knopjes duwen en klaar. Maar met die touch, jezus.

Iemand al gevonden hoe je met de nieuwe Audi touch interface makkelijk een parking bij je einddoel instelt?

Die oudere was wel makkelijk, half de verkeersstroom volgend: een draaike hier enkele knopjes duwen en klaar. Maar met die touch, jezus.
Hier komt em dat vragen als ik op minder dan 2km van mijn doel ben. Dan verschijnt er bovenaan een melding of ie parkeerplaats moet zoeken. Daarop tikken is genoeg dacht ik.

Welk model? Is dat een checkbox die je ergens moet activeren?
Een e-tron. En dat deed ie helemaal vanzelf. Zijn die interfaces tegenwoordig niet allemaal hetzelfde dan? Of is er nog het onderscheid tussen A4 en alles eronder en A6 en alles erboven?

Terug
Bovenaan