Denk ook gewoon dat er hier veel zitten in deze thread die echt auto-enthousiasten zijn. Ik ben dat niet. Voor mij dient een auto voornamelijk om comfortabel van punt A naar B gaat. De keren dat ik “sportief de bocht neem dat dat ik denk dat men auto rechtdoor gaat gaan” kan ik volgens mij op 1 hand tellen op een lease periode van 4 jaar. Op dat moment denk ik ook dat ik beter veiliger en iets trager de bocht kan nemen
Bij mijn f20 118d gebruikte ik de sport (en sport+) stand de eerste maand. Daarna was het “meh, gewoon comfort is goed”.
Ja, BMW rijdt zeker het beste waar ik al mee heb gereden, dat ontkennen er veel niet. Maar voor sommige is het “rijden” niet het overheersende aspect.
Je kan niet ontkennen dat BMW,Mercedes en Audi gewoon duur zijn vanaf je meer wilt dan een basis config. Vandaar dat er veel mensen liever een Skoda/VW nemen, die ze voor hetzelfde budget meer kunnen uitrusten dan dat ze een BMW kunnen uitrusten.
Dat dat dan ten koste van het rij gedrag gaat, so be it. Als je je 99% van de tijd gewoon rustig aan de snelheid houd, kom je vrij weinig situaties tegen waar je auto echt begint onderstuur oid te hebben. Althans, dat is mijn ervaring