De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ah yes, here we go again -> https://topgear.nl/autonieuws/naamstrategie-audi/

Ze hebben zich weer bedacht daar in Duitsland. 't Heeft nog lang geduurd eer men het vast had dat dit het enkel maar ingewikkelder maakte.
Aja, zo vele jaren de mensen 'gewoon gemaakt' aan wat een A[#] moet voorstellen ... om dan ineens alles om te gooien & met de nummers te foefelen zodat niemand nog wist wat wat was.

Al zeker als je de in gedachten houdt dat men uiteraard nog voor vele jaren, veel oudere modellen op de markt ging hebben. Zowel nieuw als 2e hands. Dus een A4/5/6 op 2e hands van enkele jaren oud is dan ineens een heel andere wagen dan een A4/5/6 van dit jaar.

Anyway ... 't wordt niet met terugwerkende kracht hersteld, duuuuuus ... jah ... ze zullen een paar generaties met die F-up moeten blijven zitten.
Best jammer dat de 30/35... etc verdwijnen, nu gaat niemand nog geloven dat ik met een 3,5 liter aan het rijden ben

Ik ben op zoek naar een Hybride SUV.

de shortlist momenteel is:
- range rover Velar
- Bmw X3
- Mercedes GLC
- Volvo XC60
- Volvo XC90

Ik zou een recente 2e hands willen kopen en vroeg me af wat jullie zouden doen.
Over de Velar stel ik me vragen bij de betrouwbaarheid. Bij volvo weet ik niet of deze te saai gaat zijn en bij BMW en Merc vraag ik me af of de kofferinhoud wel voldoende gaat zijn, voornamelijk voor de wintervakantie met 2 kinderen.

Graag hoor ik jullie input!

Je had de Polestar 3 zeker, welke versie?
Geen technische mankementen bij het testrijder?
Ik heb er niet mee testgereden :)

De single motor is er nog niet, en ik wou vooral het risico niet lopen dat hij opeens niet meer in budget zou passen. Laat ons zeggen dat ik niet verwacht had dat er met de onzekerheid rond fiscaliteit eerder verwacht had van mijn iX3 naar een iX1 te moeten gaan.

En ik ben heel erg overtuigd door Carwow.

Ik ben op zoek naar een Hybride SUV.

de shortlist momenteel is:
- range rover Velar
- Bmw X3
- Mercedes GLC
- Volvo XC60
- Volvo XC90
zou je dan voor de winstersportvakantie niet gewoon een skikoffer monteren en de wagen nemen die je echt wil?

Op de Merc na zijn het allemaal stokoude modellen, dus ik zou die nemen.

zou je dan voor de winstersportvakantie niet gewoon een skikoffer monteren en de wagen nemen die je echt wil?

Op de Merc na zijn het allemaal stokoude modellen, dus ik zou die nemen.

de XC90 is toch niet stokoud.
Dit is eigenlijk nog de enige wagen die volgens mij in aanmerking komt: betaalbaar en zeer groot. Een dakkoffer heb ik maar dan is het momenteel nog zeer vol in de koffer.

Soit, ik denk dat ik er nu wel uit ben met de XC90 maar toch bedankt voor de input.

Gelanceerd in 2014 in de huidige vorm. Ja, een minor lift, maar 11j is bij sommige modellen 2 generaties :)
Idd, is al een 11 jaar oud model. Ziet er nog altijd modern uit natuurlijk, maar we kunnen toch op korte termijn een vervanger verwachten. Niet dat dat voor mij een obstakel zou zijn, de meeste Volvo's vind ik toch tijdloos. Modellen van net voor 2014 zien er nog steeds niet gedateerd uit.
De "nieuwe" V60 en V90 komen ook al uit die tijd (2015), die zien er ook nog steeds modern uit. De V60 daarvoor en de laatste V70 zien er ook nog niet gedateerd uit. Maar ze zijn het natuurlijk wel.

Met kleine aanpassingen door de jaren blijft hij er toch modern uitzien. Andere merken veranderen misschien meer maar dat is zeker altijd niet beter.

IAheBCX.png
UlJSNKl.png

De Audi Q7 is trouwens ook al eentje die heel lang meegaat. Volvo staat hier niet alleen in.

Huidig model gaat stilaan richting end of life, maar is wel nog steeds een paar jaar jonger dan de XC90. Uitgekomen in 2019 vs 2014 scheelt toch een paar jaar he :)

Je kan nog altijd een Volvo T8 nemen he, dan denken ze dat je een 8 liter hebt!
Bij Volvo is het volgens mij nooit inhoud geweest.
Mercedes komt met die GT73e, en dat is dan maar ne 4l! Ik wil ne 7.3l!

Ivm de XC90, dat is wel effectief een dinosaurus in het huidige gamma. Ik kan me moeilijk inbeelden dat ze die facelift heel veel gaan verkopen nu de EX90 er is.

Bij Volvo is het volgens mij nooit inhoud geweest.
Mercedes komt met die GT73e, en dat is dan maar ne 4l! Ik wil ne 7.3l!

Ivm de XC90, dat is wel effectief een dinosaurus in het huidige gamma. Ik kan me moeilijk inbeelden dat ze die facelift heel veel gaan verkopen nu de EX90 er is.
Ik ken iemand die een EX90 in bestelling had, een goeie maand geleden eindelijk een testrit er mee kon doen en zijn bestelling heeft aangepast naar de vernieuwde XC90. Volgens hem is de XC90 veel luxueuzer en heeft de EX90 structurele tekortkomingen voor de prijsklasse.

Er zullen er dus nog wel verkocht worden.

De Audi Q7 is trouwens ook al eentje die heel lang meegaat. Volvo staat hier niet alleen in.
Heel af en toe kan ik er nog eens mee rijden op het werk, ook al is die 6-7 jaar oud ofzo - imo nog steeds een dijk van een wagen: rijplezier is voor mij ondergeschikt maar dat ding is gebouwd als een tank, geen piepjes of kraakjes, overal knopjes waarmee je alles blindelings kan bedienen, heel stil, goede luchtvering, ruim en grote koffer, goede zetels, zeer vlot voor een tank ... een zescilinder plug in hybride. Voor zo dagelijks mee rond te rijden op het slechte wegdek hier - ik denk dat die nog steeds zijn mannetje staat anno 2025. Lijkt me zelfs stiller te zijn dan een EQE SUV op de snelweg.

Heel af en toe kan ik er nog eens mee rijden op het werk, ook al is die 6-7 jaar oud ofzo - imo nog steeds een dijk van een wagen: rijplezier is voor mij ondergeschikt maar dat ding is gebouwd als een tank, geen piepjes of kraakjes, overal knopjes waarmee je alles blindelings kan bedienen

Dan ben je toch niet bezig over de huidige generatie Q7 he? Grootste kritiek op deze gen A6/A7/Q7/Q8/A8 is nu net dat er teveel touch screens zijn :)

Terug
Bovenaan