De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Erg ver? Audi deed het recent nog. En zo zijn er nog merken die financiële leasing uitgeven met zeer hoge restwaarden.

Dat laatste ontken ik trouwens helemaal niet.
Heb je hier meer details van?

Een financiële lease met verhoogde restwaarde is niet te vergelijken met operationele lease.

Bij die financiële lease is het de bedoeling dat de gebruiker de wagen overneemt, vaak via de kleine lettertjes.

Heb je hier meer details van?

Een financiële lease met verhoogde restwaarde is niet te vergelijken met operationele lease.

Bij die financiële lease is het de bedoeling dat de gebruiker de wagen overneemt, vaak via de kleine lettertjes.
Nee hoor, je krijgt de keuze om het over te nemen. Daarom dat ze meestal een zo laag mogelijke restwaarde willen. Tenzij ze de verkopen hard nodig hebben.

Nee hoor, je krijgt de keuze om het over te nemen. Daarom dat ze meestal een zo laag mogelijke restwaarde willen. Tenzij ze de verkopen hard nodig hebben.
Dat is bij de standaard restwaardes.
Bij de aangepaste/verhoogde ben je verplicht over te nemen. Kennis van me kreeg voorstel voor renting waarbij restwaarde van 25 naar 40% werd aangepast, maar afname was verplicht daarbij.

Enige voordeel was dus dat de maandaflossingen lager waren.

Dat is bij de standaard restwaardes.
Bij de aangepaste/verhoogde ben je verplicht over te nemen. Kennis van me kreeg voorstel voor renting waarbij restwaarde van 25 naar 40% werd aangepast, maar afname was verplicht daarbij.

Enige voordeel was dus dat de maandaflossingen lager waren.
Maar die hoge restwaarden waren standaard hè.
Trouwens bij mijn contract is de restwaarde aangepast, geen kleine lettertjes bij gekregen.

Maar die hoge restwaarden waren standaard hè.
Trouwens bij mijn contract is de restwaarde aangepast, geen kleine lettertjes bij gekregen.
Afhankelijk welke aanpassing je gevraagd hebt.
Renting kan je meestal kiezen tussen 16 en 30%.
Daarboven zal je waarschijnlijk verplicht worden tot afname.

Die maatschappijen werken soms niet graag met Tesla, daar zijn meerdere redenen voor: dat gegoochel met prijzen, als men vragen stelt aan Tesla komen er gewoon geen antwoorden, idem met een aantal problemen die men had - info van een kennis met +20 jaar ervaring in groot leasebedrijf.

Fixed that for you :) .
Ja inderdaad daar heb je wel een punt. Tesla heeft al zoveel prijsverlagingen doorgevoerd dat de prijs van hun nieuwe wagens nu waarschijnlijk bijna onder de gehoopte restwaarde zit van de leasemaatschappij van de auto's die ze 4 jaar geleden hebben aangekocht, krijgen ze dus nu uiteraard niet verkocht aan de gehoopte restwaarde.

Dus wacht, je kon geen ID7 nemen (bakbeest formaat XL) en dat vind je spijtig. Een L kon wel, maar die vind je te groot.
Dus nam je een S.
Ik snap het ergens wel als je totaal geen interesse hebt in SUV's. De ID7 is een knappe auto, maar als die buiten budget valt, kan het gerust zijn dat je eens gaat kijken naar andere segmenten, ook al moet je dan inboeten op het praktische. Ik zie mezelf eigenlijk ook nog zoiets doen. :unsure:

Dus wacht, je kon geen ID7 nemen (bakbeest formaat XL) en dat vind je spijtig. Een L kon wel, maar die vind je te groot.
Dus nam je een S.
Om dit nu meteen zo te formuleren..
een ID4 is een SUV en daar ben ik absoluut niet voor te vinden. Die is hoog en breed en die rijdt imo niet goed.
Een ID7 station zie ik niet als een SUV, al scheelt het blijkbaar qua afmetingen blijkbaar niet veel.. had die nog niet irl gezien, wsl zou ik bij een testrit tot dezelfde conclusie gekomen zijn als bij de ID4.
Een ID3 Station of een Cupra Born station zou uiteindelijk wel de sweetspot zijn denk ik.

Paar weken terug ook ne nieuwe moeten bestellen. Ben voor de ID 7 Pro S Business Premium gegaan. De non-tourer. Volgens velen een mottige auto maar ik vind em geweldig. Lekker sober, heerlijk groot, … maar de doorslag gaf toch vooral het grote rijbereik en de redelijk complete set aan opties die binnen het budget pasten.

Had eerst de blauwe besteld maar nog veranderd in de zwarte nadat ik ne blauwe tegenkwam en die reflector zag vanachter onder het hele oppervlak. Bah bah stak die af. Is dat verplicht op wagens want ge ziet dat iedereen er heeft (wel niet zo groot) maar zie het onmiddellijke nut niet meteen. Ben al aant denken om em donker te laten wrappen.

Voorziene levertijd begin april.
Levertijd 2 maand naar voor geschoven :cool:

Dat zeiden ze vorig jaar ook en dat is dan teruggedraaid zeker? Ik ben benieuwd of ze weer iets gaan doen daarrond. Nu dat de verkiezingen al gepasseerd zijn.

Het is op zich niet teruggedraaid, ze hebben een andere waarde genomen als basis van de berekening. Die stap kunnen ze in principe maar 1 keer doen, dus de verhoging zal dit jaar wel een feit worden.

Wij zijn dan ook al een paar jaar bezig met bewustmaking rond toekomstige VAA stijgingen voor ICE wagens en op een paar uitzonderingen na zit iedereen daardoor nu met een full EV.

Vreemd, want het voorbije jaar gaven ze aan dat ze vorig jaar door de eenmalige tussenkomst de VAA amper gestegen is, maar dat de echte grote stijgen (genre +30 a 40% voor 2025 zou zijn). Die 10% valt dan heel goed mee.

Terug
Bovenaan