De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Maar een Passat is een verlengde Golf, MQB, motor dwars, aka het horrorplatform.
Een A4 is een korte A6, met het MLB platform. Nog steeds geen echt leuke wagen, maar toch al een ander niveau.

Een Q4 Etron en een ID4 zijn technisch identiek.
De vrouw moet nu de keuze maken tussen een Q4 45 (gewone of die coupe versie) en een ID5

Q4 kaler uitgerust dan de ID5, maar ze vindt de ID5 spuuglelijk ...
Q4 heeft enkel akoestisch sensoren :D what the ... :D hoe durf je zo'n wagen nog enkel met akoestische sensoren af te leveren :smile:

Maar algemene concensus is ook hier waarschijnlijk dat de VW de beste deal is?

Haar voorkeur gaat uit naar de niet-coupé versie van de Q4.

De vrouw moet nu de keuze maken tussen een Q4 45 (gewone of die coupe versie) en een ID5

Q4 kaler uitgerust dan de ID5, maar ze vindt de ID5 spuuglelijk ...
Q4 heeft enkel akoestisch sensoren :D what the ... :D hoe durf je zo'n wagen nog enkel met akoestische sensoren af te leveren :smile:

Maar algemene concensus is ook hier waarschijnlijk dat de VW de beste deal is?

Haar voorkeur gaat uit naar de niet-coupé versie van de Q4.
Audi heeft als merk meer status natuurlijk. De andere is maar een Volkswagens

Audi heeft als merk meer status natuurlijk. De andere is maar een Volkswagens

Status is veel gezegd, we spreken ook maar over Audi en geen R8 / Q8 / ... :p (ik durf dat zeggen nu ik zelf nog met een Audi A6 rond rijd), maar inderdaad wel een ander uiterlijk én interieur dan een ID5.

Het is een auto die ge in gebruik krijgt, die eigendom blijft van de werkgever.

Als ge in dat geval om status geeft en op basis daarvan kiest is het toch wel heel zielig hè 😅
Ik zie het verschil ni echt :smile:
Niet iedereen zal premium kunnen kiezen lijkt me dus ja er zal nog wel een beetje status aan gekoppeld zijn? En zielig, niet hypocriet doen hoor. Dat is met alles in het leven: 1 grote rat-race . Ale toch voor velen. Gebruikers van "social" media moeten hier al zeker niets over zeggen, dat is 1 groot gestoef en "kijk is hoe goe ik het heb". Ook de reden geweest om die bazaar 8j geleden buiten te zwieren.

Daarbij, hoe lelijk zijn die VW ... :crazy: Ik vraag mij af wie daar beslist van te gaan met bepaalde designs, gaat toch niet over 5 frank e

Daarbij, hoe lelijk zijn die VW ... :crazy: Ik vraag mij af wie daar beslist van te gaan met bepaalde designs, gaat toch niet over 5 frank e
Er wordt veel gezegd over de grilles van BMW maar wat voor een spuuglelijk onding is die grille van die Q4 wel niet? :unsure:

Ik vind die ID.4/5 nu ook niet fantastisch geslaagd maar op het moment dat we een Q4 gaan kiezen voor de elegantie en "status" (you're playing the wrong game) gaan we wel volledig van het paadje af. Of ge nu met ne Q4, iX1, XC40 rijdt of nen ID.4, Enyaq... "premium" merk of niet, ge rijdt nog steeds met een klasse wagen voor het voetvolk...

Er wordt veel gezegd over de grilles van BMW maar wat voor een spuuglelijk onding is die grille van die Q4 wel niet? :unsure:

Ik vind die ID.4/5 nu ook niet fantastisch geslaagd maar op het moment dat we een Q4 gaan kiezen voor de elegantie en "status" (you're playing the wrong game) gaan we wel volledig van het paadje af. Of ge nu met ne Q4, iX1, XC40 rijdt of nen ID.4, Enyaq... "premium" merk of niet, ge rijdt nog steeds met een klasse wagen voor het voetvolk...
Inderdaad, maar ik ben toch heel snel naar de X1 gegaan na gereden te hebben met een Renault Koleos en een Hyundai Tucson indertijd. Die zijn toch een pak plastiekerig dan de X1.
Daar gaf ik eerlijk gezegd wel de extra ruimte voor op.

Nu de X1 is op zich ook nog vrij harde plastiek, maar al iets minder

De ID4/5 is dan ook gewoon een ramp van binnen. Ik heb er tijdje geleden eens kunnen in plaats nemen & kan er totaal niet warm van worden.
En wel, het interieur kijk je nu wel het meest op. Je ziet even het exterieur als je er naartoe stapt, daarna kijk je uren aan een stuk tegen het interieur aan.

Dus status of geen status, 'k ben er geen fan van.
Dan ziet de Q4 er mij toch een heel stuk beter uit binnen in.

Maar als je die Q4 dan praktisch kaal moet nemen ... jah ... dan weet je dat je bij 't verkeerde merk zit.
Een standaard, dus kale premium is over 't algemeen slechter af dan een 'standaard' Koreaan of zoiets.

De ID4/5 is dan ook gewoon een ramp van binnen. Ik heb er tijdje geleden eens kunnen in plaats nemen & kan er totaal niet warm van worden.
En wel, het interieur kijk je nu wel het meest op. Je ziet even het exterieur als je er naartoe stapt, daarna kijk je uren aan een stuk tegen het interieur aan.

Dus status of geen status, 'k ben er geen fan van.
Dan ziet de Q4 er mij toch een heel stuk beter uit binnen in.

Maar als je die Q4 dan praktisch kaal moet nemen ... jah ... dan weet je dat je bij 't verkeerde merk zit.
Een standaard, dus kale premium is over 't algemeen slechter af dan een 'standaard' Koreaan of zoiets.

Interieur is gewoon mee gesurft op de trend van zo weinig mogelijk knoppen en een zo leeg mogelijk dashboard. Thx daarvoor Tesla.

Ik vond de ID4/5 wel verrassend ruim op de achterbank.

Ik ben hard aan het twijfelen tussen de Tesla Model 3 RWD en de VW ID4 Business Premium...
  • Qua motorisatie rijden beide wagens meer dan vlot genoeg voor mij.
  • Qua exterieur heb ik een voorkeur voor de Tesla, de facelift vind ik erg geslaagd. De Tesla moet ik in het wit nemen, bij de VW kan ik nog kiezen.
  • Qua interieur, Tesla is kaler, maar wel beter uitgerust met elektrisch verstelbare zetels (met lendensteun) en zetelventilatie. De Tesla heeft ook een panoramisch dak.
  • Qua bediening zijn beide ook dik oké. Richtingaanwijzers in de Tesla is wennen, maar vond dat nu ook niet onoverkomelijk. De ID4 heeft carplay, Tesla niet. Telefoneren in beide auto's is een plezier door de goede gesprekskwaliteit.
  • Levertermijn van de Tesla is ~januari, de ID4 zal er waarschijnlijk pas zijn in april of mei.
  • De Tesla heeft ook algemeen meer uitstraling IMHO

Als ik zo mijn lijstje overloop, is mijn voorkeur duidelijk, maar het enige waardoor ik wat terughoudend ben is de grotere koffere in de ID4 tov de M3...
Heeft de M3 of de ID4 nog voor- of nadelen die ik over het hoofd zie?

Ik ben hard aan het twijfelen tussen de Tesla Model 3 RWD en de VW ID4 Business Premium...
  • Qua motorisatie rijden beide wagens meer dan vlot genoeg voor mij.
  • Qua exterieur heb ik een voorkeur voor de Tesla, de facelift vind ik erg geslaagd. De Tesla moet ik in het wit nemen, bij de VW kan ik nog kiezen.
  • Qua interieur, Tesla is kaler, maar wel beter uitgerust met elektrisch verstelbare zetels (met lendensteun) en zetelventilatie. De Tesla heeft ook een panoramisch dak.
  • Qua bediening zijn beide ook dik oké. Richtingaanwijzers in de Tesla is wennen, maar vond dat nu ook niet onoverkomelijk. De ID4 heeft carplay, Tesla niet. Telefoneren in beide auto's is een plezier door de goede gesprekskwaliteit.
  • Levertermijn van de Tesla is ~januari, de ID4 zal er waarschijnlijk pas zijn in april of mei.
  • De Tesla heeft ook algemeen meer uitstraling IMHO

Als ik zo mijn lijstje overloop, is mijn voorkeur duidelijk, maar het enige waardoor ik wat terughoudend ben is de grotere koffere in de ID4 tov de M3...
Heeft de M3 of de ID4 nog voor- of nadelen die ik over het hoofd zie?

De zithouding: ID.4 zit toch een stuk hoger dan een Model 3 - als je daar een uitgesproken voorkeur in hebt.

Toegankelijkheid van de bagageruimte scheelt ook wel: duidelijk kleiner bij een Model 3 wegens het sedan-model.

Geen idee of die ID.4 RWD of AWD is, beide hebben voor- en nadelen, ook weer een beetje kwestie van voorkeur.

Tesla heeft een kleinere batterij maar verbruikt minder zodat de realistische range ongeveer gelijk uitkomt, en laadsnelheid aan een snellader is vergelijkbaar. Bij thuisladen ga je wel duidelijk sneller range bijladen in de Tesla (~40% meer)

De zithouding: ID.4 zit toch een stuk hoger dan een Model 3 - als je daar een uitgesproken voorkeur in hebt.

Toegankelijkheid van de bagageruimte scheelt ook wel: duidelijk kleiner bij een Model 3 wegens het sedan-model.

Geen idee of die ID.4 RWD of AWD is, beide hebben voor- en nadelen, ook weer een beetje kwestie van voorkeur.

Tesla heeft een kleinere batterij maar verbruikt minder zodat de realistische range ongeveer gelijk uitkomt, en laadsnelheid aan een snellader is vergelijkbaar. Bij thuisladen ga je wel duidelijk sneller range bijladen in de Tesla (~40% meer)
De tesla heeft toch een veel hogere laadsnelheid bij de snellader dan de id4?

De tesla heeft toch een veel hogere laadsnelheid bij de snellader dan de id4?

Niet volgens EV database:
- Tesla Model 3 RWD: gemiddelde laadsnelheid 95 à 100 kW (voor supercharger 150 kW tot CCS 350 kW); range bijgeladen aan 650 à 700 km/u
- ID.4 Pro (77 kWh): gemiddelde laadsnelheid 120 kW (voor CCS 150 kW); range bijgeladen aan 650 km/u

De Tesla heeft wel een hogere pieksnelheid maar zal sneller afvlakken?

Niet volgens EV database:
- Tesla Model 3 RWD: gemiddelde laadsnelheid 95 à 100 kW (voor supercharger 150 kW tot CCS 350 kW); range bijgeladen aan 650 à 700 km/u
- ID.4 Pro (77 kWh): gemiddelde laadsnelheid 120 kW (voor CCS 150 kW); range bijgeladen aan 650 km/u

De Tesla heeft wel een hogere pieksnelheid maar zal sneller afvlakken?
Bijzonder dat de VW het toch nog zo goed doet. Maar dit is wel in een 10-80% laadsituatie.
Idealiter laad je tot iets lager en start je ook van ietsje lager. En dan kan de situatie nog meer in het voordeel van de tesla zijn.
Of ook als je kort wilt bijladen, ik kom dit bijvoorbeeld af en toe tegen waarbij ik 5 minuten snellaad. En dan is dat piekvermogen wel een serieus voordeel.

Wel had ff mondeling gepolst bij de baas of ik mocht gaan zien voor een iX3 (Premium Selection)/EQB/Tesla model Y. Hij gaf akkoord voor alle 3 om eens offerte te laten maken.

Ik vermoed dat hij het verschil niet kent tussen een X1 en een X3, maar fingers crossed voor morgen dus :oi22:

Lach me wel een breuk als XC60 er niet door komt maar iX3 wel …
:headshake:

Het zal toch Tesla Model Y of EQB worden vrees ik :) We zien wel
Beide zijn zeker niet 't laagste wat je kan krijgen, wat de EV selectie betreft.

Er staan ondertussen al meerdere Y's op den hof bij ons & 1 EQB (die mens had een 7-zitter nodig).
Tesla is vrij populair, zelfs met de kleine sample size als ik gewoon al naar ons parking kijk.

Beide zijn zeker niet 't laagste wat je kan krijgen, wat de EV selectie betreft.

Er staan ondertussen al meerdere Y's op den hof bij ons & 1 EQB (die mens had een 7-zitter nodig).
Tesla is vrij populair, zelfs met de kleine sample size als ik gewoon al naar ons parking kijk.
Ja Tesla gaat alomtegenwoordig worden, als jer op let dan zie je het nu al.
De prijzen zijn gewoon te goed. Helaas vind ik de berichten over die sensoren etc. toch echt niet kunnen voor zo'n hoogtechnologische auto. Maar ik mag mijn nieuwe wagen toch pas tegen einde volgend jaar ontvangen, dus mss kan ik Juniper al meepikken dan. One can only hope dat die alles wat fixt.

Ja Tesla gaat alomtegenwoordig worden, als jer op let dan zie je het nu al.
De prijzen zijn gewoon te goed. Helaas vind ik de berichten over die sensoren etc. toch echt niet kunnen voor zo'n hoogtechnologische auto. Maar ik mag mijn nieuwe wagen toch pas tegen einde volgend jaar ontvangen, dus mss kan ik Juniper al meepikken dan. One can only hope dat die alles wat fixt.
Juniper gaat gewoon een kopie zijn van highland. En daar is niets gefixt voor het parkeren.

Terug
Bovenaan