Is toch wel héél erg weinig range, kan je dan helemaal niet laden? Wanneer je 36l van de 40l effectieve inhoud gebruikt zit je gemiddeld aan 8l/100km.Ik had een Mercedes C-klasse diesel tijdje geleden nog. 1500km kon ik rijden met 1 bak. Heerlijk. We hebben wegens niet fiscaal aantrekkelijk en toch kosten die begonnen te komen deze weg gedaan. Nu een 330e (excuses ik zei 320e in andere topic) en een 225e. Jezus, wat een nachtmerrie. 450km met 1 bak en dan dat opladen lukt toch niet zo geweldig aan het kantoor. Ach ja.
Ik deed met dagelijks (enkel thuis) laden toch eerder tegen de 650 km met een tank, ik zat met +- 35% elektrisch gereden kilometers aan een gemiddeld verbruik van 5.5 l/100km, dus gebruikte een 36l van de 40l tank.
5 serie (serie waar jij mee reed) had een 15% grotere benzinetank dan de 3 reeks (46l tegen 40 liter)! Toch wel een redelijk verschil bij zulk een kleine tank.Echter, 450 met een x30e is wel redelijk weinig. Ik deed met m'n vorige BMW 530e gemiddeld 550 tot max 600 km zonder ooit te laden (uiteraard veel snelweg km).
Was toch een groot genoeg probleem voor de klanten dat ze in de huidige 530e standaard een 60l tank hebben in gestopt!