Silence
Well-known member
Restwaarde zal denk ik wel hoger zijn tegen 2025 voor een hybride dan voor een puur benzineHogere restwaarde betwijfel ik eerlijk gezegd. En de leasingmaatschappijen lijken er ook wel aan te twijfelen, EV's zijn goedkoper te leasen dan hun gelijkwaardige hybride versie.
En hybride rijden (zowel elektrisch als op benzine) zal ook goedkoper uitkomen.
Full EV moet voor mij niet, die aankoopprijs is nog te hoog
Toen ik deze kocht (is geen nieuwe) stonden op dat moment geen 330e te koop, anders had ik toen de berekening al eens laten maken.
Als nu een 330e 5000€ duurder is in aankoop, maar ook 5000€ meer restwaarde zou geven is dat geen verschil in kostprijs eigenlijk
Maar zou je wel de jaarlijkse belasting uitsparen wat toch een 400€ is. Woonwerk is een 48km (aan 8,6l/100km en 1,3€/l is dat dan 5,36€ simpel geteld)
Doe je dat aan 20?kWh/100km aan 0,21€ per kWh zit je aan 2,01€ woonwerk
Aan pakweg 18 dagen per maand.
Familie woont allemaal binnen de 15km, winkel is maar max 10km als we gaan groot winkelen. Aansluiting is voorzien voor drijfkracht (3x400) dus daar moeten geen aanpassingen aan gebeuren.
Daarom dat ik me afvroeg rond hoeveel verbruik de 330e rijders zaten of hoeveel km ze elektrisch doen. Garage vertelde me dat je op 30-35km realistisch zit.
Het is niet dat deze weg moet of onbetaalbaar is, ik maak er met de glimlach nog enkele 10k km mee maar als je hetzelfde kan hebben voor minder geld, als is het 100€ per maand alles samen, sta ik altijd voor open (Ik kan het moeilijk loslaten als ik niet weet of het de moeite is of niet
) Zit misschien in het verkeerde topic, maar kan me herinneren dat er hier sowieso iemand zat met zo'n firmawagenEdit: @berenod & @Caracalla dus al sowieso

morgen een terug roep actie.
Nuja, ging waarschijnlijk niet overtuigend overgekomen zijn als je normaal maar voor een 1.5 tfsi A3 een testrit had geboekt