De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Het is gewoon bijzonder dom om met 175% van de toegelaten massa aan uw wagen rond te rijden. Dat ge uzelf daarmee in gevaar brengt is nog aanvaardbaar, maar ge zijt een gevaar op de weg voor anderen. Niets om trots op te zijn.
Overladen de baan op? Da's schering & inslag.
Ik heb familie geweten in de transport sector die constant met van die verhalen af kwam (van meerdere WG's trouwens).

Bottom line --> zolang ge niet gestekt wordt is 't allemaal A OK!
En als ge wel tegen gehouden wordt? Goh ... ge zult er meer aan verdiend hebben door dat constant te doen dan de kost v/d boete als uw chauffeurs dan eens tegen gehouden worden.

Ik heb familie geweten in de transport sector die constant met van die verhalen af kwam (van meerdere WG's trouwens).

En als ge wel tegen gehouden wordt? Goh ... ge zult er meer aan verdiend hebben door dat constant te doen dan de kost v/d boete als uw chauffeurs dan eens tegen gehouden worden.
Begrijpend lezen, ge mist volledig mijn punt. Wat kan mij het schelen of je al dan niet tegengehouden wordt. Een gewicht trekken waarop uw wagen niet voorzien is, is gewoonweg bijzonder onveilig. Van de minste bruuske beweging sta je in schaar. En dan heb je nog geluk.

Of het specifiek van overladen te zijn kwam of niet werkende remmen weet ik niet, maar ik heb zo eens een zware aanhangwagen op wandel zien gaan met een camionnetje op de snelweg en dat was snel gedaan met de pret.

Begrijpend lezen, ge mist volledig mijn punt. Wat kan mij het schelen of je al dan niet tegengehouden wordt. Een gewicht trekken waarop uw wagen niet voorzien is, is gewoonweg bijzonder onveilig. Van de minste bruuske beweging sta je in schaar. En dan heb je nog geluk.

Of het specifiek van overladen te zijn kwam of niet werkende remmen weet ik niet, maar ik heb zo eens een zware aanhangwagen op wandel zien gaan met een camionnetje op de snelweg en dat was snel gedaan met de pret.
Euuh neen. Right back at you ... gij mist het punt.
Ik schrijf dat dit meer voorkomt dan je zou denken incl. waarom men zich het niet veel aan trekt. Uiteraard om financiële redenen.

Nuja, voornamelijk in professionele omstandigheden natuurlijk & voornamelijk bij zwaar vervoer (dus eerder licht tot zwaar vrachtvervoer, geen klein camionetje), but still.

Tot als er eens een dodelijk ongeval gebeurd waarbij geconstateerd wordt dat je zwaar overladen bent. Dan heb je voor de rest van uw leven spijt en een financiële kater. Mijn stiefvader was verzekeraar en ik kan u wel wat verhalen vertellen waarbij een levenslange schadevergoeding uitgaat naar de nabestaanden van het slachtoffer.

Ik schrijf dat dit meer voorkomt dan je zou denken incl. waarom men zich het niet veel aan trekt. Uiteraard om financiële redenen.

Nuja, voornamelijk in professionele omstandigheden natuurlijk & voornamelijk bij zwaar vervoer (dus eerder licht tot zwaar vrachtvervoer, geen klein camionetje), but still.
Wacht, ik leg het even uit in makkelijke woordjes: Ik spreek Oxbow aan over het feit dat het onverantwoord en gevaarlijk is voor zichzelf en anderen. Dan moet je mij niet quoten en beginnen over het al dan niet gestraft worden bij controle en of dit het risico waard is.

Begrijp je het nu?

Wacht, ik leg het even uit in makkelijke woordjes: Ik spreek Oxbow aan over het feit dat het onverantwoord en gevaarlijk is voor zichzelf en anderen. Dan moet je mij niet quoten en beginnen over het al dan niet gestraft worden bij controle en of dit het risico waard is.

Begrijp je het nu?
Gaan we kinderachtig doen nu. Ale dan -->
Het is gewoon bijzonder dom om met 175% van de toegelaten massa aan uw wagen rond te rijden. Dat ge uzelf daarmee in gevaar brengt is nog aanvaardbaar, maar ge zijt een gevaar op de weg voor anderen. Niets om trots op te zijn.
Ge zegt 't is dom, fine ... so far so good.

Ik zeg dat dit wel meer gebeurd + ja, een extra anekdote nadien.

Gij begint kinderachtig te doen omdat ik bovenop stellen dat dit wel meer gebeurd een extra anekdote zet.
Opnieuw, ik stel nergens dat ik aanmoedig om dom te doen of dat gepakt worden het enige is wat in die reactie stond, gij leest dat echter precies wel zo of focust u gewoon dood op die extra anekdote.

Ik herhaal dit eens, maar de opvolging van u gaat van kinderachtig naar belachelijk.

Capiche?

Anyway, whatever. 'k Ga zelf stoppen met 't klein kind uit te hangen.

@ThekillingGoku heeft het inderdaad nergens aangemoedigd, gewoon gezegd dat het hallucinant vaak voorkomt.

En uit eigen ervaring: vaak met een debiel achter het stuur die veel te snel rijdt. Belachelijk ook hoe vaak een bestelwagen tegen 190 over de baan scheurt en iedereen de ballen breekt.

Gaan we kinderachtig doen nu. Ale dan -->

Ge zegt 't is dom, fine ... so far so good.

Ik zeg dat dit wel meer gebeurd + ja, een extra anekdote nadien.

Gij begint kinderachtig te doen omdat ik bovenop stellen dat dit wel meer gebeurd een extra anekdote zet.
Opnieuw, ik stel nergens dat ik aanmoedig om dom te doen of dat gepakt worden het enige is wat in die reactie stond, gij leest dat echter precies wel zo of focust u gewoon dood op die extra anekdote.

Ik herhaal dit eens, maar de opvolging van u gaat van kinderachtig naar belachelijk.

Capiche?

Anyway, whatever. 'k Ga zelf stoppen met 't klein kind uit te hangen.
Ah maar nu begrijp ik het. Bedankt voor de extra uitleg!

Ik rij vandaag met een BMW 5 touring die bijna einde contract is. De mogelijkheid qua nieuwe lease auto's zijn heel beperkt, waardoor het vooral tussen een Q4 etron gaat en de Tesla model y.

Op zich wel een moeilijke keuze, gezien de Tesla zowel binnen in als van buiten spuuglelijk is, en de Q4 mij enorm klein lijkt voor een gezin met twee kleine kinderen...

Iemand ervaring met een van deze twee wagens?

Laatst bewerkt:
Ik rij vandaag met een BMW 5 touring die bijna einde contract is. De mogelijkheid qua nieuwe lease auto's zijn heel beperkt, waardoor het vooral tussen een Q4 etron gaat een de Tesla model y.

Op zich wel een moeilijke keuze, gezien de Tesla zowel binnen in als van buiten spuuglelijk is, en de Q4 mij enorm klein lijkt voor een gezin met twee kleine kinderen...

Hoewel niemand zou mogen klagen met een Model Y, toch een serieus stapje terug tov een 5-reeks.

Ik zou in elk geval de Tesla nemen tov een Q4. Ik vind hem qua interior lay-out zeker niet verkeerd, maar hij voelt helemaal niet Audi-Premium aan. En hij is inderdaad erg klein.

Ik zou ook voor de Y opteren ook al ben ik alles behalve fan van Musk en Tesla. Het probleem met de Y is echter dat deze hoogstwaarschijnlijk ook een update zal krijgen binnenkort (zoals de 3).

Ik zou ook voor de Y opteren ook al ben ik alles behalve fan van Musk en Tesla. Het probleem met de Y is echter dat deze hoogstwaarschijnlijk ook een update zal krijgen binnenkort (zoals de 3).
Gohja, dat er een kleine update komt moet daarom geen probleem zijn eh. 't Is niet dat het een nief model is.
Is bij mij ook al meermaals 't geval geweest dat ik op de net dat moment was om te bestellen, zo paar maand voor/na een LCI/nief model.
Mijn huidige 5 bv. was bij bestelling ook geweten dat vrij kort na levering er een nieuw model ging zijn.

Ook dacht ik dat de updates aan de Model 3 eerst in US komen & pas binnen paar maanden hier bij ons & in UK, etc.
Dus jah ... dan spreken we over de M3 die binnen paar maand een update krijgt & de MY die mogelijks binnen een jaar een update krijgt of zoiets.

Daar kan je natuurlijk niet echt op blijven wachten (of toch niet in context bedrijfswagens die op vaste datums moeten vervangen worden).
Ik rij vandaag met een BMW 5 touring die bijna einde contract is. De mogelijkheid qua nieuwe lease auto's zijn heel beperkt, waardoor het vooral tussen een Q4 etron gaat een de Tesla model y.

Ik denk dat ik hier wel al meermaals aangehaald heb dat ik geen fan ben van die M3/Y. Zowel buiten, maar zeker binnen.

Gisteren was het zover. 11 maand na bestelling - wat in deze tijden nog best wel OK is - mocht ik de nieuwe ophalen. Een meer atypische wagen, die je niet enorm veel ziet rondrijden, maar ik vond hem wel wat.

Q8 60 TFSI e Competition Quattro
Gletsjerwit metallic
Platinum Pack
S Line interieur/exterieur
S Sportzetels, elektrisch regelbaar, met geheugen (beide), geventileerd en met massagefunctie
Panoramisch glazen dak
Matrix Led
Comfortarmsteun
Bedieningstoetsen glaslook zwart
360 gr cameras
HUD
Servovergrendeling
Smartphone interface
Verlichtingsmodule pack 1
Sfeerverlichtingpakket plus
Verwarmbare zetels voor en achter
Gecapitonneerd Valcona leder
Achterbank Plus
Assistentiepakket Tour (ACC etc)
B&O Premium
Autonoom parkeren met afstandsbediening
Standverwarming en -verkoeling plus
Comfortsleutel (keyless)
Achterklep met voetbeweging
Buitenspiegels verwarmbaar met dag/nacht en geheugen
Instap LEDs
Zwarte dakreling
USB aansluitingen achterin
Zonder kentekens

En dan eigenlijk nog een hoop standaard... Shadow look, pneumatische sportophanging, Virtual Cockpit uiteraard. Teveel om op te noemen, maar... veel en veel meer dan genoeg :)

Eerste indrukken zijn toch wel overweldigend. Zalige luxe en comfort, ACC werkt veel beter dan ik dacht - remt zelfs af voor bvb ronde punten, neemt automatisch alle snelheden over, en ga maar door. De zetels zijn zalig met de verstelbare zit- en zijwangen die je mooi omsluiten. Geventileerde zetels zijn top, en mijn vrouw is al zwaar into de massage. De luchtvering maakt het nog een stuk comfortabeler dan de A6 was en de verschillen in de verschillende rijmodi zijn wel merkbaar.
460PK uit de elektro- en V6-motor gecombineerd: dat wil wel vlot.

Al is hij door de daklijn eleganter dan broertje Q7, het blijft wel een massief ding. Met de A6 bleef het allemaal nog wel onder de radar, dat kan ik met deze niet meer zeggen.

Genieten :)

Foto's zijn wat meh door de harde zon die er zat maar het geeft wel een beeld denk ik.

20230907165243_sa7c_01218_ok.jpg
20230907165255_sa7c_01219_ok.jpg
20230907165307_sa7c_01220_ok.jpg
20230907165325_sa7c_01221_ok.jpg
20230907165335_sa7c_01222_ok.jpg
20230907165345_sa7c_01223_ok.jpg
20230907165410_sa7c_01224.jpg
20230907165505_sa7c_01226.jpg
20230907165554_sa7c_01227.jpg
20230907165624_sa7c_01228.jpg
20230907165717_sa7c_01231.jpg
IMG_20230906_223700423.jpg
IMG_20230906_223911163.jpg

Laatst bewerkt:
Dikke bak, proficiat!
Thx!
Nog nooit in het wit gezien, leuke kleur voor die wagen! Een heel dikke bak inderdaad, veel plezier!
Merci!
Ja, ook nog even aan zwart gedacht maar deze uitvoering kwam dan altijd met zwarte raamranden en dakrails en dan werd het mij echt te zwart allemaal.

Wit met zwarte accenten overal leek dan een leuk contrast te geven.
Daytonagrijs was ook nog wel knap, maar toch eens wit gedurfd. 🙂

Gisteren was het zover. 11 maand na bestelling - wat in deze tijden nog best wel OK is - mocht ik de nieuwe ophalen. Een meer atypische wagen, die je niet enorm veel ziet rondrijden, maar ik vond hem wel wat.

Q8 60 TFSI e Competition Quattro
Ja 100% fan hier, echt een knap ding! Die aandrijving moet ook wel zalig rijden gok ik.

Eigenlijk "exact" dezelfde spec als mijn A6 dus ik ben er volledig weg van. Geef ons zeker een update over x-aantal dagen/weken/maanden in vergelijking met je A6!

Ik rij vandaag met een BMW 5 touring die bijna einde contract is. De mogelijkheid qua nieuwe lease auto's zijn heel beperkt, waardoor het vooral tussen een Q4 etron gaat en de Tesla model y.

De Model Y is wel met voorsprong de betere elektrische auto van de 2. Maar ik heb dezelfde mening over de buitenkant en de binnenkant :thinking:

Ik heb voor eenzelfde keuze gestaan, en heb de Tesla model Y gekozen. Voornaamste redenen: betere range, meer ruimte, meer opties.

Gohja, dat er een kleine update komt moet daarom geen probleem zijn eh. 't Is niet dat het een nief model is.
Is bij mij ook al meermaals 't geval geweest dat ik op de net dat moment was om te bestellen, zo paar maand voor/na een LCI/nief model.
Mijn huidige 5 bv. was bij bestelling ook geweten dat vrij kort na levering er een nieuw model ging zijn.

Ook dacht ik dat de updates aan de Model 3 eerst in US komen & pas binnen paar maanden hier bij ons & in UK, etc.
Dus jah ... dan spreken we over de M3 die binnen paar maand een update krijgt & de MY die mogelijks binnen een jaar een update krijgt of zoiets.

Daar kan je natuurlijk niet echt op blijven wachten (of toch niet in context bedrijfswagens die op vaste datums moeten vervangen worden).

Ik denk dat ik hier wel al meermaals aangehaald heb dat ik geen fan ben van die M3/Y. Zowel buiten, maar zeker binnen.
Het is niet zo een "kleine" upgrade voor mij (ventilerende zetels, led interieur, 10% meer bereik, ...),
maar het zal toch nog gemakkelijk een jaar duren voordat ze de Model Y vernieuwen.
De nieuwe Model 3 zou hier in principe volgende maand al geleverd moeten worden, ergens gelezen dat de Chinese fabriek voor de Model 3 prioriteit aan de Europese markt zal geven.

Zelf recent voor een Model Y gekozen, komende van een Mercedes EQA met een hogere cataloguswaarde (en hoger verbruik) zeer tevreden en een no-brainer. De Q4 heb ik nooit overwogen, zijn ze toch niet zo positief over.
Zelf twijfelde ik eerder tussen Model Y / Skoda Enyaq / Polestar 2 / Volvo XC40 / BMW i4 / Kia EV6.
Heb wel nog nooit met een wagen uit de klasse van een BMW 5 gereden.

Terug
Bovenaan