De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Een auto met 160.000 km op de teller aankopen, dat is als bedrijf echt wel zeggen dat je geen € wil uitgeven aan die bedrijfswagens - al denk ik dat het op termijn goedkoper zou zijn om een tweedehands met wat lagere km-stand te kopen en grote onderhoudskosten te vermijden?
Ik vermoed dat die auto met 0km is gekocht. En dat een collega de eerste 160k km er op gezet heeft.
Anders wel een rare beslissing.

Vermoedelijk leverdatum gekregen van mijn wagen (na 16 maand wachten).
6 dagen nadat ik vertrokken ben naar zuid frankrijk 😔

Dus tzal voor na de vakantie zijn.
Ik heb nog gebeld, maar ze gaan hem niet sneller klaar krijgen 😔

Inderdaad. Niks zo leuk om op vakantie te gaan met een nieuwe wagen.
Aan de andere kant... wil je echt op vakantie met een wagen recht uit de garage? Ik heb die wagen toch ergens liefst al een paar weken. Je zal maar vertrekken met zo'n maandagochtend/vrijdagnamiddag wagen en dat pas halverwege Frankrijk moeten vaststellen...

Aan de andere kant... wil je echt op vakantie met een wagen recht uit de garage? Ik heb die wagen toch ergens liefst al een paar weken. Je zal maar vertrekken met zo'n maandagochtend/vrijdagnamiddag wagen en dat pas halverwege Frankrijk moeten vaststellen...
Idealiter heb je er al een paar dagen mee kunnen rondrijden inderdaad.

Ik vertrek bijna op vakantie met mijn X1 PHEV. Rij er nu een maand mee. Besteld in April '23 en was voorzien voor Oktober, inderdaad leuk om zo te kunnen vertrekken.

Ik vertrek bijna op vakantie met mijn X1 PHEV. Rij er nu een maand mee. Besteld in April '23 en was voorzien voor Oktober, inderdaad leuk om zo te kunnen vertrekken.
:confused: Bij welke dealer ben je daarvoor geweest? (Of woon je in Nederland oid?)

Hoe kom je op 4 maand aan een X1 PHEV? De levertermijn eind december '22 was ~juni 24' (~18 maand). 2 collega's hebben nog besteld in juni '23 en die worden verwacht december 24'-januari 25'. :unsure:

:confused: Bij welke dealer ben je daarvoor geweest? (Of woon je in Nederland oid?)

Hoe kom je op 4 maand aan een X1 PHEV? De levertermijn eind december '22 was ~juni 24' (~18 maand). 2 collega's hebben nog besteld in juni '23 en die worden verwacht december 24'-januari 25'. :unsure:
Smets in Lier.
De bedrijfswagens worden hier aangekocht dus geen lease. Die leasemaatschappijen hun productiesloten zullen rap vol zitten denk ik dan dat het verschil kan zitten? De dealer gaf toen ook aan dat ze nog gereserveerde sloten vrij hadden.

Maar Android Auto werkt wel gewoon goed (snap wel niet goed waarom Google heel die automotive maar als zijprojectje ziet, lijkt me een enorme markt aan connected devices te zitten...)
doe mij toch maar carplay :D. de next gen carplay ziet er amazing uit. Elk scherm in je auto zelf te configureren en functies zoals AC aanspreken vanuit carplay.

Op die paar dagen zal het nu ook weer niet meer aan komen eh. Zeker niet na 16 mnd.

Het gaat imho toch duidelijk niet over die paar dagen, maar over het feit dat het wel veel leuker is om met een nieuwe wagen op reis te kunnen gaan.

Kgoh het gaat over meerdere dingen.
Dit is de 4de leverdatum (eerste officiële van de leasing. Daarvoor was het april, juni, augustus en nu september)

De wagen is leuker en meer opties (zetelventilatie>sensatec leer als het 30 graden is in Frankrijk, net zoals pre cooled auto).

De wagen is ruimer.

Door hun valse bericht in mei dat de wagen op de boot naar België stond heb ik een trekhaakkoffer gekocht, deze past niet op mijn tijdelijke wagen.

Nu moet ik diesel betalen in het buitenland, tegenover onze elektrische laadpas die in heel europa geldig is

Idealiter idd weekje ermee rijden voor je vertrekt idd

Nekeer goed gelachen.
Bij ons worden de bedrijfswagens aangekocht en rijdt ge ermee tot em uit mekaar valt.
Ikzelf zat dus aan 340.000km met de mijne.

Nu heeft er ene op het werk een "nieuwe" Tesla M3 ontvangen....160.000km :biglaugh: ..en hij gaat er 5-6jr mee moeten rijden hahahaha.
Gaat die M3 die leeftijd halen?

Levering EQC => december :woohoo:

Ik hoor tegenwoordig meer problemen van de 3/Y van eigenaars, van koffers die niet meer willen openen tot varia andere zaken.
Maar dit kan natuurlijk ook zijn omdat a) er effectief meer rondrijden en b) er nu meer oudere modellen op de markt zijn waar de eerste kleine problemen beginnen op de duiken.

Ga mijn 2 jaar oude nissan pick up inleveren voor een Mercedes Vito lichte vracht. (staat hier al een jaar op de parking)

Eigen vloot dus we schuiven door naar een junior.

Geen idee hoe ik die vito achterin wat op orde ga houden, ga daar geen rekken liggen inbouwen ofzo.
Maar 2~3 plastieken bakken schuiven ook maar in het rond..

Ga een pronostiek maken wanneer ze mij de eerste keer ermee van de baan plukken met een 3,5ton zware aanhanger erachter.

Terug
Bovenaan