ThekillingGoku
Well-known member
Da's net het probleem met Tesla. Het voorbeeld van 'zoveel mogelijk knopjes weg halen' zorgt er bv. voor dat die Model 3/Y op niets trekt want ze gaan er véél te ver in. Er is pretty much niets terug te vinden in dat interieur behalve een tablet in 't midden.Op zich is het model uiterst efficiënt opgezet - in mijn omgeving vinden mensen dat geniaal van Musk - persoonlijk vind ik het gewoon allemaal zeer logisch als je een business model wil opzetten dat efficiënt is - het is een open deur intrappen als je zegt dat 1 of 2 uitrustingsniveau 's, zoveel mogelijk fysieke knopjes verwijderen, enkel online bestellen, 1 kleur promoten, ... nogal wat impact heeft op de kosten en manier waarop je de productie kan implementeren/automatiseren.
Sommigen hebben het mss voor dat belachelijk minimalistische, maar ik kan er niet overheen. Nog een pak erger dan die fameuze varkensneus v/d i4 bv.
De optiepolitiek v/d Duitsers is natuurlijk ook wel geweten dat dit niet ideaal is & dat je per optie veel meer betaald dan wat die waard is (of zou kosten). ACC bij BMW betaal je 1500 EUR of zoiets & bij sommige non-premium wagens krijg je 't praktisch gratis.
Ze krijgen 't weliswaar wél verkocht eh. Maar vergeet niet dat ook de Duitsers in 't buitenland meer met uitrustingsniveau's werken i.p.v. echt volledig a la carte zoals we dat hier kennen.
Beetje zoals BMW hier ook met de iX3 deed.
--> Maar wat je ook wel aanhaalt zal ook wel waar zijn nl. dat het mss ooit Tesla zou moeten worden omdat de rest een stuk duurder is (als het ooit 'te duur' zou worden). Ook al staat het mij totaal niet aan. Zeker in bedrijfswagenland.
--------------------
Nu, love it or hate it, de huidige premium merken hun 'basisprijs' ligt wel gemakkelijk een paar procenten hoger dan wat je de wagen voor mee naar huis neemt.
Even de fleet korting ter zijde gelaten, zelfs een particulier krijgt al snel 5 tot 10% korting, afhankelijk van 't model.
't Is een stom systeem, maar 't is niet dat ik zou verwachten dat men hun basis prijs gaat doen dalen met die zelfde hoeveelheid indien men geen dealers meer zou hebben.
Mag hem vrijdag gaan ophalen!