De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Schrijf je tijdelijk in bij een vakbond ofzo, dan helpen ze je met deze kwestie.

@JPV bevestig je nogmaals deze clausules onwettig zijn?

Mijn inziens mag je niet benadeeld worden bij ontslag en moeten ze sowieso volledig je loon uitbetalen. Als ze daarvoor loon zouden afhouden mag dit niet tenzij expliciet akkoord was, als er iets in staat van afhouding loon ivm dit leasing contract natuurlijk. Indien niks, dan niet toegelaten.

Al kunnen ze dan wel via andere wegen dit geld proberen terug te eisen maar meer dan intimidatie en een juristen briefje zal het niet worden, waarop je dan kan replyen dat de wetgeving boven deze clausules staat.

De leasingwagen behoort aan het bedrijf toe niet aan jou, dus kunnen ze die perfect inzetten voor een nieuwe of bestaande medewerker (die bv wil upgraden)...
Want straks betaal jij wat, en steken ze dat geld toch in hun zakken en loopt de leasing gewoon door. En in vele gevallen gebeurd het ook wel zo.
Mss een of ander verschil omdat het geen 'bedrijfswagen' is, maar een wagen via een cafetariaplan?
Geen idee, nog nooit via die manier een wagen gehad.

Echter, in 't geval dat het een bedrijfswagen is via 't klassieke systeem (zijnde recht op een wagen van in den beginne via uw contract), dan zal men dit niet kunnen forceren.
Jij kan starten, een wagen ter beschikking krijgen & 6 weken daarna terug groener gras gaan opzoeken zonder dat men u op de een of andere manier 3 maand leasing kost kan aanrekenen.

Bij mij ook niet, echt sad. Moet dan zelf constant mailen en zagen om iets te weten te komen.
Da's bij mij niet anders geweest hoor. Lijkt mij ook niet hun werk om u elke 5 botten een mailke te sturen i.v.m. leverdatum van uw wagen?
Bij mij was 't ook van 'ja, wagen is besteld' & 't eerst volgende dat ik er ooit van hoorde was 'ja, staat in de garage'.

Da's bij mij niet anders geweest hoor. Lijkt mij ook niet hun werk om u elke 5 botten een mailke te sturen i.v.m. leverdatum van uw wagen?
Bij mij was 't ook van 'ja, wagen is besteld' & 't eerst volgende dat ik er ooit van hoorde was 'ja, staat in de garage'.
Heb al gehoord dat andere garages een code geven waarmee je het kunt volgen en updates kunt zien etc.
Verwacht nu niet dat die altijd maar mailen ofzo. In een day & age van 1 day delivery is 16-17 maanden wachten nogal moeilijk :unsure:

Heb al gehoord dat andere garages een code geven waarmee je het kunt volgen en updates kunt zien etc.
Verwacht nu niet dat die altijd maar mailen ofzo. In een day & age van 1 day delivery is 16-17 maanden wachten nogal moeilijk :unsure:

Voila, gewoon zo'n code geven lijkt me het ideale. Dan zijn zij van de vragen af, en kan je als klant tenminste een béétje volgen. En 2 (of 3?) maanden vooraf nog de laadpaal aanvragen, want anders komt die te laat...

Dat was bij Juma Mechelen niet anders. Geen communicatie, wagen met kras afleveren, kras laten verwijden maar nog niet goed.
Dan zelf bij een detailer dat even laten doen. Mij en de wagen zien ze daar in elk geval nietmeer. Ga wel naar een dealer in de buurt voor het zeldzame onderhoud.
Dat belooft! Bij ons gaan ze de komende 3 jaar alle 300 wagens via hen bestellen (of Herent).
Mijne is besteld en eerste contacten waren wel positief. Al verloopt de rest nu via fleet.

Voila, gewoon zo'n code geven lijkt me het ideale. Dan zijn zij van de vragen af, en kan je als klant tenminste een béétje volgen. En 2 (of 3?) maanden vooraf nog de laadpaal aanvragen, want anders komt die te laat...
Bij BMW kan je de wagen volgen vanaf je het VYN nummer van de wagen hebt... maar het VYN nummer wordt pas bekend op het moment dat de wagen effectief op de productieplanning terecht komt. Als je een wagen met een levertermijn van 18 maand besteld dan is de kans groot dat je 15 maand zonder info gaat moeten zitten wachten tot je een VYN nummer hebt en dan kan je pas opvolgen.

Eind augustus mag ik mijn nieuwe wagen kiezen. Er is afgelopen week een nieuwe car-policy uitgerold (niet onverdeeld gelukkig mee: vaste keuzelijst aan modellen/uitvoeringen en alleen maar “patsermerken”), en HR laat geen uitzondering toe voor werknemers die nét na 1/7 vallen om nog van de minder punitieve fiscaliteit te kunnen genieten voor hybrides.

Wilde voor een low-key Skoda of Kia hybride gaan, maar dat kan dus niet want niet (meer) op de lijst. Vanmiddag maar eens gaan kijken naar een VW ID3. Dus ik denk dat ik dan maar elektrisch moet gaan rijden.
Volgens mij kan je al maanden geen hybride Skoda's (Octavia of Superb) meer bestellen omdat de productie queue's overvol zitten, het enige elektrische alternatief dat Skoda heeft is de Enyaq en die is eigenlijk duurder dan de VW ID.4. De tijd dat Skoda goedkoper was dan VW ligt ondertussen ook al even achter ons. De populariteit van de Octavia & Superb als leasewagens zal daar ook niet vreemd aan zijn.

Op het niveau VW ID.3 ga je gewoon niks alternatief full electric vinden van een typisch lease merk. Premium brands (BMW iX1, Volvo XC40...) gaan veel te duur zijn, de Fransmannen zitten hopeloos achterop en zitten nog steeds de rommelen in de marge met hun hybrides (m.u.v. de e2008 misschien?) die Peugeot nu al niet geleverd krijgt en zo'n elektrische Mokka is nu ook niet meteen om wild van te worden.

De realiteit is dat je voor €50k een plastiek speelgoed auto hebt met in de koffer ruimte voor 1 curver bak: een ID.3 dus :frown:

Net een verzekeringskaart gekregen voor mijn Q4 E-tron van onze HR :woohoo:

Enige probleem is dat ik nog geen wagen heb en de garage ook niet had/heeft laten weten dat hij toegekomen is.. Nu dus contact opgenomen om te zien hoe lang het duurt vooraleer hij leverklaar is. Besteld midden januari 22, ga toch content zijn als hij hier op de oprit staat.

Los daarvan vind ik de communicatie van de garage (Mig motors Gent Zuid) echt ondermaats, die houden u van niets op de hoogte gedurende het hele proces. Was vrij teleurstellend op dat vlak.
Sinds januari krijg ik mijn dealer gewoon niet meer te pakken. Geen antwoorden op mails, telefoon wordt niet opgepakt, er wordt niet gereageerd op het verzoek om terug te bellen, ...

En mijn wagen staat voor levering ten laatste volgende vrijdag.

Het bestellen en al de rest ging héél vlot en fijn. :unsure:

Goh, ik vond het heel vervelend dat het telkens als volgt was:
besteld januari, geplande leverdatum in oktober
eind september gemaild --> zal eerder december zijn
eind november gemaild --> het zal eerder februari zijn
eind januari gemaild --> het zal eerder maart zijn
etc etc

Het kon me oprecht geen ballen schelen dat hij uitgesteld was, maar het heeft wel een impact op:
- wanneer moet ik mijn laadpaal laten installeren
- moet mijn huidige wagen verlengd worden of moet ik kijken voor een poolwagen
- expertise regelen, daar zitten nu blijkbaar ook stevige wachttijden op

Dan verwacht ik op zijn minst een beetje redelijkheid ipv een "stop met mailen, ik laat het u wel weten". Ik snap dat het voor hun ook niet aangenaam is, maar als bedrijfswagen hangt er wel wat geregel rond en dat vond ik wel vervelend om geen zicht op te hebben.

Goh, ik vond het heel vervelend dat het telkens als volgt was:
besteld januari, geplande leverdatum in oktober
eind september gemaild --> zal eerder december zijn
eind november gemaild --> het zal eerder februari zijn
eind januari gemaild --> het zal eerder maart zijn
etc etc

Het kon me oprecht geen ballen schelen dat hij uitgesteld was, maar het heeft wel een impact op:
- wanneer moet ik mijn laadpaal laten installeren
- moet mijn huidige wagen verlengd worden of moet ik kijken voor een poolwagen
- expertise regelen, daar zitten nu blijkbaar ook stevige wachttijden op

Dan verwacht ik op zijn minst een beetje redelijkheid ipv een "stop met mailen, ik laat het u wel weten". Ik snap dat het voor hun ook niet aangenaam is, maar als bedrijfswagen hangt er wel wat geregel rond en dat vond ik wel vervelend om geen zicht op te hebben.
Maakt toch niet uit voor de installatie v/d laadinfra?

Die wagen komt, die infra heb je toch nodig, dus of die nu vandaag of binnen 6 maand wordt voorzien maakt toch niet uit?
Die infra komt daar nl. voor eeuwig & altijd te staan eh (zolang die blijft marcheren uiteraard).

Bij ons hoor ik nl. ook het omgekeerde. Mensen die al een hele tijd een E-wagen rijden, maar nog altijd geen laadinfra hebben (maar wél aangevraagd hadden).

Maakt toch niet uit voor de installatie v/d laadinfra?

Die wagen komt, die infra heb je toch nodig, dus of die nu vandaag of binnen 6 maand wordt voorzien maakt toch niet uit?
Die infra komt daar nl. voor eeuwig & altijd te staan eh (zolang die blijft marcheren uiteraard).

Bij ons hoor ik nl. ook het omgekeerde. Mensen die al een hele tijd een E-wagen rijden, maar nog altijd geen laadinfra hebben (maar wél aangevraagd hadden).
De laadpaal zit bij ons inbegrepen in het leasecontract maar was:
a) duurder dan als ik privé een laadpaal zou zetten. Tis te zeggen, € 1000 opleg voor de installatie persoonlijk bovenop de prijs die voorzien was in het laadcontract
b) bij ontslag (zowel langs hun als mijn kant) moet het restbedrag volledig betaald worden

Anderhalf jaar verder kijken is wat lang, en ik verbind met niet graag aan zo'n dingen als ik geen zekerheid heb. Ontslagen worden of ontslag nemen is rap gebeurd, en dan wil ik geen 2,5K ophoesten voor een laadpaal die als ik ze privé gezet zou hebben 1,5K gekost zou hebben. Als ze er 4 jaar blijft staan heb ik uiteraard een goede zaak gedaan, dan wordt ze van mij.

Daarom dat ik er niet voor stond te springen zonder dat ik zekerheid had van de wagen :) Ook zit mijn vrouw in het aanlooptraject naar een elektrische wagen en dan had het evengoed via haar werkgever kunnen verlopen.

De laadpaal zit bij ons inbegrepen in het leasecontract maar was:
a) duurder dan als ik privé een laadpaal zou zetten. Tis te zeggen, € 1000 opleg voor de installatie persoonlijk bovenop de prijs die voorzien was in het laadcontract
b) bij ontslag (zowel langs hun als mijn kant) moet het restbedrag volledig betaald worden

Anderhalf jaar verder kijken is wat lang, en ik verbind met niet graag aan zo'n dingen als ik geen zekerheid heb. Ontslagen worden of ontslag nemen is rap gebeurd, en dan wil ik geen 2,5K ophoesten voor een laadpaal die als ik ze privé gezet zou hebben 1,5K gekost zou hebben. Als ze er 4 jaar blijft staan heb ik uiteraard een goede zaak gedaan, dan wordt ze van mij.

Daarom dat ik er niet voor stond te springen zonder dat ik zekerheid had van de wagen :) Ook zit mijn vrouw in het aanlooptraject naar een elektrische wagen en dan had het evengoed via haar werkgever kunnen verlopen.
Een heel gedoe blijkbaar.

Zoals ik het zie ben je over 't algemeen toch beter af dat je die laadinfra gewoon persoonlijk regelt.
De fiscale aftrek 'incentives' van vorig jaar zullen ondertussen wel verdwenen zijn wss, maar aan de ene kant verlies je dan geen 2,5K budget (dus meer wagen), maar anderzijds kom je dan nog eens goedkoper uit blijkbaar.

Om nog maar te zwijgen over het 'betalen van X-aantal EUR bij vertrek' gedoe.

Zoals ik het zie ben je over 't algemeen toch beter af dat je die laadinfra gewoon persoonlijk regelt.
De fiscale aftrek 'incentives' van vorig jaar zullen ondertussen wel verdwenen zijn wss, maar aan de ene kant verlies je dan geen 2,5K budget (dus meer wagen), maar anderzijds kom je dan nog eens goedkoper uit blijkbaar.

Njah, hier was het wat een catch 22. Ofwel € 1.000 opleggen via de werkgever ofwel € 1.500 privé. Daar zat ik dus wat vast. Soit, het is nu zo en de wagen ook binnenkort. Eind goed, al goed zeker.

Bij BMW kan je de wagen volgen vanaf je het VYN nummer van de wagen hebt... maar het VYN nummer wordt pas bekend op het moment dat de wagen effectief op de productieplanning terecht komt. Als je een wagen met een levertermijn van 18 maand besteld dan is de kans groot dat je 15 maand zonder info gaat moeten zitten wachten tot je een VYN nummer hebt en dan kan je pas opvolgen.
...

Op het niveau VW ID.3 ga je gewoon niks alternatief full electric vinden van een typisch lease merk. Premium brands (BMW iX1, Volvo XC40...) gaan veel te duur zijn, de Fransmannen zitten hopeloos achterop en zitten nog steeds de rommelen in de marge met hun hybrides (m.u.v. de e2008 misschien?) die Peugeot nu al niet geleverd krijgt en zo'n elektrische Mokka is nu ook niet meteen om wild van te worden.

De realiteit is dat je voor €50k een plastiek speelgoed auto hebt met in de koffer ruimte voor 1 curver bak: een ID.3 dus :frown:

Feit, VIN nummer / chassisnummer wordt pas aangemaakt als de wagen op de productieplanning staat. Maar dat geeft toch al meer info dan te wachten tot "hij staat hier op de parking, je bent dus 3 maanden te laat om je laadpaal aan te vragen"...

Krachtige omschrijving van de ID.3! 😃
50 K€ is inderdaad een pak geld voor een auto van dat formaat, als je dat vergelijkt met bv. een Tesla Model 3. Of hoeveel meer auto je krijgt als je net iets meer budget hebt voor een ID.4 - is waarschijnlijk even plastic-fantastic maar toch een stuk ruimer qua koffer.
Nu ja, zelfs een Golf PHEV is tegenwoordig ook al 45 K€ of iets daarrond, op die manier verbaast het me niet dat ze dan 50 K€ vragen voor een ID.3

Sommige werkgevers laten dat niet toe, die verplichten om die laadpaal op te nemen in het leasecontract - bij ons is dat het geval. Dat er dan 2 à 2,5 K€ minder budget is voor de wagen omdat de prijzen via de leasemaatschappij erg hoog zijn voor een trouwens erg lelijke laadpaal (toch bij ons), daar valt dan gewoon niet aan te ontsnappen...

En inderdaad best wat gedoe met maanden op voorhand aanvragen, voor sommige mensen nog wat extra "soep" omdat er 2 verschillende aanbieders van laadpalen zijn die voor dezelfde leasing werken zodat je 2 keer alle info moet doorgeven; je moet ook zelf identificatienummers doorgeven als je wil dat je laadpaal snel geactiveerd wordt na installatie :rolleyes:

Anderzijds kan je ook redeneren dat, vanaf 2 jaar na installatie, je op dat vlak ongeveer break even draait. Dan kost de vergoeding je min of meer hetzelfde als het zelf installeren.
In mijn geval was dat een apart budget, bovenop het leasebudget dus laat ik het maar doen. Moest het lease-budget van de wagen er door minderen dan zou ik het zeer waarschijnlijk zelf installeren.

Sommige werkgevers laten dat niet toe, die verplichten om die laadpaal op te nemen in het leasecontract - bij ons is dat het geval. Dat er dan 2 à 2,5 K€ minder budget is voor de wagen omdat de prijzen via de leasemaatschappij erg hoog zijn voor een trouwens erg lelijke laadpaal (toch bij ons), daar valt dan gewoon niet aan te ontsnappen...

En inderdaad best wat gedoe met maanden op voorhand aanvragen, voor sommige mensen nog wat extra "soep" omdat er 2 verschillende aanbieders van laadpalen zijn die voor dezelfde leasing werken zodat je 2 keer alle info moet doorgeven; je moet ook zelf identificatienummers doorgeven als je wil dat je laadpaal snel geactiveerd wordt na installatie :rolleyes:
Makes no sense right?

Wat gaan ze dan doen, elke 4/5 jaar die paal uit uwen oprit/gevel komen sleuren en er een nieuwe in steken?

I.t.t. die wagen zelf is dit een onderdeel dat uw eigendom wordt eh. OK, momenteel zijn er wss niet al te veel mensen die er privé al eentje staan zouden gehad hebben, maar dat maakt het er niet logischer op.

Maar stel dat uw partner vorig jaar al laadinfra zou hebben voorzien voor zijn/haar wagen (heck, mss gewoon vorige maand)?
Gaan ze die 'verplichte infra' dan gewoon in uw garage komen leggen?

NOTE: Dat men het zich niet aan trekt dat jij 2,5K minder budget hebt voor uw wagen, da's normaal. Hun probleem niet dat jij minder wagen hebt als je ook de laadinfra wil ontvangen.

Anderzijds kan je ook redeneren dat, vanaf 2 jaar na installatie, je op dat vlak ongeveer break even draait. Dan kost de vergoeding je min of meer hetzelfde als het zelf installeren.
In mijn geval was dat een apart budget, bovenop het leasebudget dus laat ik het maar doen. Moest het lease-budget van de wagen er door minderen dan zou ik het zeer waarschijnlijk zelf installeren.
Ik zou dat alleszins toch doen. Ik zou veel liever die 2,5K in m'n wagen stoppen & dan privé de laadinfra voorzien.

Aan de ene kant leuk om te horen dat ze de kosten niet mogen aanrekenen, aan de andere kant betekent dat dus ook dat ik keet ga mogen schoppen bij onze HR dienst die nu niet bepaald de gemakkelijkste is, zeker als het op fleet toestanden aankomt:

Nog eens gegraven in mijn archieven en toen er naar meer uitleg werd gevraagd bij die beruchte passage uit de car policy was dit hun antwoord:

Is er één of andere wettekst (?) die ik onder hun neus kan duwen, want met een Gocar artikel van 2016 ga ik vrees ik weinig indruk maken.
niet enkel gocar, ook de standaard :)

maar als je dat artikel van de standaard leest lijkt het toch niet zo zwart/wit als "kan nooit".
De laatste paragraaf staat bijvoorbeeld:
Er bestaat hierover niet veel rechtspraak, zegt ook Rob Valkeneers, advocaat bij het Limburgse kantoor Omnius. ‘Toch valt er een lijn in terug te vinden: dat het opleggen van een extra kostprijs bij vroegtijdige stopzetting van het leasecontract, de contractuele verplichtingen van de werknemer verzwaart. Dat conflicteert met artikel 6 van de Arbeidsovereenkomstenwet.’

‘Veel werkgevers nemen hierover bepalingen op in individuele arbeidsovereenkomsten, of in collectieve regelingen zoals een carpolicy’, zegt Valkeneers, ‘maar de rechtspraak twijfelt aan de geldigheid van dergelijke clausules. En wanneer de werknemer de financiële gevolgen van zo’n clausule niet vooraf duidelijk kan inschatten, zal de rechtbank een dergelijke clausule verwerpen.’

Aan dat laatste is volgens mij niet voldaan als ze u niet op voorhand hebben gezegd hoeveel die schadevergoeding precies bedraagt.
Als ze het hard spelen gaat ge denk ik sowieso juridisch advies moeten inwinnen. (en dan is het zo'n beetje zoals bij alles waar ge de juridische toer op moet gaan: alles lijkt er op te wijzen dat je aan het langste eind zal trekken maar het zal veel tijd kosten en je zal veel geld moeten voorschieten want juridisch advies en vertegenwoordiging is niet gratis. Een rechtsbijstandsverzekering zou u helpen.).

Op ons bedrijf wordt zo'n wagen gewoon door het bedrijf gehouden in een poule, en nieuwe medewerkers rijden eerst met die wagens tot einde lease waarna ze er zelf één mogen bestellen.

niet enkel gocar, ook de standaard :)

maar als je dat artikel van de standaard leest lijkt het toch niet zo zwart/wit als "kan nooit".
De laatste paragraaf staat bijvoorbeeld:

Aan dat laatste is volgens mij niet voldaan als ze u niet op voorhand hebben gezegd hoeveel die schadevergoeding precies bedraagt.
Als ze het hard spelen gaat ge denk ik sowieso juridisch advies moeten inwinnen. (en dan is het zo'n beetje zoals bij alles waar ge de juridische toer op moet gaan: alles lijkt er op te wijzen dat je aan het langste eind zal trekken maar het zal veel tijd kosten en je zal veel geld moeten voorschieten want juridisch advies en vertegenwoordiging is niet gratis. Een rechtsbijstandsverzekering zou u helpen.).
Ge moogt toch rekenen op 150 EUR/uur voor die advocaat.

Zolang het blijft bij een mail/brief/telefoontje/etc. (welke ook ineens 10 EUR 't stuk zal zijn) zal dit nog mee vallen.
Maar als het ooit zou moeten voorkomen, dan lopen de uren pas écht op. Je betaald dan alles, van de verplaatsing naar de rechtbank, de uren daar, alsook de rit terug & 't verwerken van 't resultaat.

Als het gaat over 1 of 2K dat je nog zou moeten opleggen is het wss gewoon de moeite niet (of toch, als het u over de centen gaat i.t.t. gewoon het principe).
Zelfs al haal je uw gelijk is het enkel de advocaat die er iets zal aan over houden.
Op ons bedrijf wordt zo'n wagen gewoon door het bedrijf gehouden in een poule, en nieuwe medewerkers rijden eerst met die wagens tot einde lease waarna ze er zelf één mogen bestellen.
Dat zal zo zijn in 't geval van de 'klassieke' regeling rondom bedrijfswagens.

Heel dat gedoe rondom 'geen bedrijfswagen', maar wel optie om een wagen te nemen in 'cafetariaplan' lijkt mij dit soort gedoe met zich mee te brengen.

Makes no sense right?

Wat gaan ze dan doen, elke 4/5 jaar die paal uit uwen oprit/gevel komen sleuren en er een nieuwe in steken?

I.t.t. die wagen zelf is dit een onderdeel dat uw eigendom wordt eh. OK, momenteel zijn er wss niet al te veel mensen die er privé al eentje staan zouden gehad hebben, maar dat maakt het er niet logischer op.

Maar stel dat uw partner vorig jaar al laadinfra zou hebben voorzien voor zijn/haar wagen (heck, mss gewoon vorige maand)?
Gaan ze die 'verplichte infra' dan gewoon in uw garage komen leggen?

NOTE: Dat men het zich niet aan trekt dat jij 2,5K minder budget hebt voor uw wagen, da's normaal. Hun probleem niet dat jij minder wagen hebt als je ook de laadinfra wil ontvangen.

Ik zou dat alleszins toch doen. Ik zou veel liever die 2,5K in m'n wagen stoppen & dan privé de laadinfra voorzien.

Voor de eerste laadpaal / EV kan ik het nog snappen. Ik zou inderdaad hopen dat bij de volgende EV binnen ~5 jaar ze rekening houden met wie er al een laadpaal heeft.
En ja, mensen die al een laadpaal in huis hadden van hun partner, moeten er een 2e bij zetten want "het systeem van die laadpalen werkt niet deftig met 2 laadpassen en doorfacturatie", volgens leasemaatschappij en aanbieder van de laadpalen :rolleyes:

Dat er dan minder budget voor een wagen overschiet, vind ik ook logisch. Alleen rekent de leasemaatschappij wel heel vlot door voor zo'n laadpaal.

Voor de eerste laadpaal / EV kan ik het nog snappen. Ik zou inderdaad hopen dat bij de volgende EV binnen ~5 jaar ze rekening houden met wie er al een laadpaal heeft.
En ja, mensen die al een laadpaal in huis hadden van hun partner, moeten er een 2e bij zetten want "het systeem van die laadpalen werkt niet deftig met 2 laadpassen en doorfacturatie", volgens leasemaatschappij en aanbieder van de laadpalen :rolleyes:

Dat er dan minder budget voor een wagen overschiet, vind ik ook logisch. Alleen rekent de leasemaatschappij wel heel vlot door voor zo'n laadpaal.
De onkunde van de leasemaatschappij of de luiheid van je HR-afdeling moet je niet veralgemenen he. Als je werkgever zo'n antwoorden tolereert, zal het inderdaad allemaal op niet veel trekken.

Hier wordt een laadpaal geplaatst op kosten van bedrijf, los het van het budget van de wagen. Na 5 jaar mijn eigendom, bij vroeger vertrek een restbedrag te betalen. Als je al een laadpaal hebt staan, wordt die gebruikt en geconfigureerd natuurlijk. Wie plaatst nu in godsnaam 2 laadpalen op zijn privé eigendom als dit niet noodzakelijk is?

Terug
Bovenaan