Selten
Active member
Het is helemaal geen ideologische discussie die subjectief is. Je zegt zelf dat ze u morgen naar Gent kunnen sturen voor on-site consultancy, dus dan is het toch duidelijk dat je een job hebt waar een wagen een deel van je 'gereedschap' is? Wat je huidige assignment is maakt niets uit.Da's dan ook zo weer 'n ideologische discussie die voor iedereen véél te subjectief is.
Ik heb dan al dan niet 'n bedrijfswagen afhankelijk van m'n huidig project. Ik heb >2j in BXL gewerkt & jaren gehad dat ik zo goed als nooit op kantoor was & overal en nergens zat (consultancy).
Post corona heb ik nauwelijks al eens een klant in 't echt gezien. Maar in principe kan men mij morgen naar Gent sturen om on-site consultancy te doen.
Ik werk nu ook 3d van thuis uit, dus er worden sowieso al véél minder kms gedaan. Dus moet ik nu ineens m'n wagen afgeven of 3/5 minder budget krijgen voor m'n wagen? 3/5 meer VAA betalen? Makes no sense.
Anyway ... er is geen onderscheid te maken. Enige onderscheid dat er te maken is is privé gebruik mogelijk of niet.
Is er geen privé gebruik, is het geen Voordeel Alle Aard, is er geen belasting op te betalen.
Dat kan je dan een poolwagen noemen of ook bedrijfswagen, whatever.
Al zal het dan eerder een bedrijfscamionette zijn (a la Telenet techniekers, etc.).![]()
Je hebt een jobomschrijving waarbij een wagen nodig is om die naar behoren uit te voeren. En je hebt het geluk dat je de wagen ook privé mag gebruiken (rekening houdend met de kosten).
Als Jos (100% intern persoon die de telefoons opneemt) via een cafetariaplan nu een fiets least of een kleine auto, dan maakt dat eigenlijk helemaal niet uit wat dit exact is. Het is puur optimalisatie van compensatie. Je kan toch duidelijk zien dat dit niet hetzelfde is als uw situatie?