'k Ga
@DSK z'n posts niet allemaal quoten, maar als ik spreek over uren staan koekeloeren aan nen trage paal doel ik dus helemaal nog niet op de 'aanschuif tijd' als er file is aan die paal. Ik doel dan letterlijk op het staan wachten op het laden, wat bij een 11KW paal een eeuwigheid duurt.
Ik spreek zelfs niet eens over specifiek lange afstanden & er mee op reis gaan. 't Zou al een lastig geval zijn om gewoon dagdagelijks mee te leven.
Als je dagelijks 20% van uw batterij leeg bolt & 9u moet laden aan 11KW (pakweg BMW i4), dan moet je toch dagelijks >2u in de prise zitten.
Wil je 't niet elke dag doen, wordt het 4u om de 2d.
Dat wil je niet doen aan random palen langs de weg. Wie heeft er nu goesting om elke dag 2u op de markt te gaan staan bij wijze van spreken.
----
In zake de beschikbaarheid van echt snelle laadpalen >50KW. Gij zegt dat er veel zijn, fine.
Echter, ik kijk vooral in de buurt. Ik heb zowat alle palen aangeklikt op de E17 van A'pen -> Gent, dan E40 van Gent -> BXL op
https://chargepoints.com/ & enkel 43/50 gevonden (ook de beide in Kalken).
Rond Wetteren ergens af de snelweg vond ik de eerste 150.
Als die data dan incorrect is dan is dat ook al een probleem.
Als ik wat verder rond klik kan ik uiteraard wel laadpunten vinden die sneller zijn eh, 'k heb ook nooit gezegd dat er geen bestaan.
Maar voor mezelf kijk ik natuurlijk voornamelijk 'rondom mij' en niet 'in heel België'.
---
Dan de hele discussie over 'snelladen is een uitzondering' ... da's ENKEL waar als je spreekt in context van iemand die thuis kan laden of genoeg op kantoor zit waar er mogelijkheden zijn. Hier wordt er telkenmale opnieuw van uit eigen standpunt gekeken, want 'IK' kan thuis opladen, dus 'ik' heb gene last.
Vele mensen kunnen nu eenmaal niet laden in hun garage of zoiets. En dan wordt het trage laden gewoonweg een miserie, wat ik eerder aanhaalde.
NOTE: 0 laadopties bij ons op kantoor. En voor zover ik weet, 0 plannen.
Die ene paal op 800m van uw deur waar je moet hopen dat je plek hebt want binnenkort moet je die delen met 15 wagens is gewoonweg véél slechter dan 'ik stop 5 minuten aan het tankstation'. Who cares dat ik dan een keer meer moet stoppen aan een tankstation, wat 5 minuten duurt.
---
Ik zeg nergens dat het nooit kan verbeteren. Ik zeg wél dat het voor mij momenteel een merde zou zijn & dat ik héél content ben dat ik er niet mee opgescheept zit.
Alsook geef je aan dat 'de meeste WG's' snelladen toelaten. Ik heb nooit gezegd dat dit nergens het geval is, maar ik lees het hier dat er WG's zijn die het verbieden & ik hoor dit bij anderen, alsook bij ons. Dus er zijn er zeker waar dat niet mag.
Gaat dit hier nog veranderen? I hope so. Maar momenteel is het dus opnieuw een merde.
En Tesla valt momenteel sowieso nog uit de boot om te laden.