Ik zou eigenlijk mijn honden mee naar de garage moeten pakken, efkes testen of ze in de koffer passenDat is wel vooral door de hoogte. De koffer van mijn skoda octavia 3 break en vooral Arteon waren veel groter in oppervlakte, maar niet zo hoog.
.Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zou eigenlijk mijn honden mee naar de garage moeten pakken, efkes testen of ze in de koffer passenDat is wel vooral door de hoogte. De koffer van mijn skoda octavia 3 break en vooral Arteon waren veel groter in oppervlakte, maar niet zo hoog.
.Bij een testrit even testen hèIk zou eigenlijk mijn honden mee naar de garage moeten pakken, efkes testen of ze in de koffer passen.
wel stofzuigen en misschien wat luchtverfrisser voor je hem terugdoet 
Ewel, ik ook niet, tot ik nu dus met een collega zijn EQC rijd en ik eigenlijk die hogere zit en overzicht wel zeer aangenaam vind. De iX1 is hier binnen een paar maanden de grootste kanshebber, zeker met de opties die erop zitten binnen mijn budget.

Dat is wel vooral door de hoogte. De koffer van mijn skoda octavia 3 break en vooral Arteon waren veel groter in oppervlakte, maar niet zo hoog.
Ja ik vind de aangifte van aantal liter ook belachelijk, ik ga geen dolfijnen vervoeren. Ik wil weten als ik een balk van 1.8m wil vervoeren of die in de koffer past.

Rij er nu de 3de dag mee en indrukwekkend is de range inderdaad alles behalve. Zeker als je de zetelverwarming opzet en de gewone verwarming op 21-22.Ja, die hogere zit in een EQC is wel aangenaam, zo zie je nog eens iets wanneer je weer aan een snellader hangt
Of dat is toch de conclusie van een collega die een EQC overgenomen heeft en niet echt enthousiast is over de range... Zeker in de winter, met veel snelweg en een serieus aantal kilometer per dag (woon-werk of naar klanten)
Zelf nooit een SUV fan geweest maar ik heb echt nog nooit zo comfortabel rondgereden als nu.
Rijgevoel op zich blijft wel weinig soeps, maar als wagen om saai woon-werk verkeer te doen en veel kilometers te maken is het wel waanzinnig goed.
Ondanks dat ik wel SUV fan ben (vooral de bombastische types die effectief offroadcapaciteiten hebben), ben ik me nu wel serieus aan het ergeren aan dat rijgevoel. De Tesla waar ik nu mee rij, heeft een heel strak rijgevoel, draai het stuur en de auto reageert meteen.Zelf nooit een SUV fan geweest maar ik heb echt nog nooit zo comfortabel rondgereden als nu.
Rijgevoel op zich blijft wel weinig soeps, maar als wagen om saai woon-werk verkeer te doen en veel kilometers te maken is het wel waanzinnig goed.

Dat is wel met de achterbank naar voor geschoven volgens mij. Dat vertekent het beeld wel wat.490 liter, maar een 15 liter ofzo minder dan de iX3 dacht ik en maar 5 liter verschil met mijn huidige A4 Avant.
Da's enkel bij de niet-elektrische want de elektrische z'n achterbank kan niet verschoven worden.Dat is wel met de achterbank naar voor geschoven volgens mij. Dat vertekent het beeld wel wat.
Vrijdag toch eens afspraak gemaakt bij BMW voor de Ix1 en I5 touring. Ze kon me al zeggen dat ze allebei voor in juli zouden zijn.
Moet ge tegenwoordig terug een afspraak maken om gewoon naar een auto te gaan kijken?Ga er nog niet mee rijden, zal dan een testrit vragen.

Ik had gebeld en heb gevraagd om ook de uitleg te krijgen van de renting enzo. Dat is allemaal nieuw voor mijMoet ge tegenwoordig terug een afspraak maken om gewoon naar een auto te gaan kijken?![]()

Als je de keuze hebt als werknemer, en je zit niet in met het VAA verschil zou ik niet weten waarom je elektrisch zou gaanIk moet een bedrijfswagen bestellen en twijfel russen de i5 touring 40e en de 530e touring (hybride die binnenkort bestelbaar is). Een laadpaal krijgen we niet (zelf te kopen indien we dit willen). Mijn wagen staat momenteel altijd binnen en er is ook geen simpele manier om een laadpaal in garage te installeren (kan wel buiten op de oprit). Wel is er natuurlijk een gewoon stopcontact aanwezig. Wegens home office policy doe ik bijna nooit 2 opeenvolgende dagen veel kms.
Ik was redelijk overtuigd om gewoon de hybride te nemen zodat ik daar allemaal niet te veel moet over nadenken maar begin nu te twijfelen omdat de meeste die puur elektrisch rijden gelijk redelijk overtuigd zijn en nergens spijt van hebben? Zijn er mensen me elektrische wagen die het onderschat hebben en liever een hybride zouden hebben nu?
Mijn buurman klaagt steen en been over zijn hybride dat hij die nonstop moet opladen. Elke dag, elke rit. Hij wordt er knettergek van.Ik moet een bedrijfswagen bestellen en twijfel russen de i5 touring 40e en de 530e touring (hybride die binnenkort bestelbaar is). Een laadpaal krijgen we niet (zelf te kopen indien we dit willen). Mijn wagen staat momenteel altijd binnen en er is ook geen simpele manier om een laadpaal in garage te installeren (kan wel buiten op de oprit). Wel is er natuurlijk een gewoon stopcontact aanwezig. Wegens home office policy doe ik bijna nooit 2 opeenvolgende dagen veel kms.
Ik was redelijk overtuigd om gewoon de hybride te nemen zodat ik daar allemaal niet te veel moet over nadenken maar begin nu te twijfelen omdat de meeste die puur elektrisch rijden gelijk redelijk overtuigd zijn en nergens spijt van hebben? Zijn er mensen me elektrische wagen die het onderschat hebben en liever een hybride zouden hebben nu?
Elektrisch rijden rijdt ook gewoon leuker. Mij ga je niet snel terug in een ICE krijgen voor dagelijkse ritten.Als je de keuze hebt als werknemer, en je zit niet in met het VAA verschil zou ik niet weten waarom je elektrisch zou gaan
Ik moet een bedrijfswagen bestellen en twijfel russen de i5 touring 40e en de 530e touring (hybride die binnenkort bestelbaar is). Een laadpaal krijgen we niet (zelf te kopen indien we dit willen). Mijn wagen staat momenteel altijd binnen en er is ook geen simpele manier om een laadpaal in garage te installeren (kan wel buiten op de oprit). Wel is er natuurlijk een gewoon stopcontact aanwezig. Wegens home office policy doe ik bijna nooit 2 opeenvolgende dagen veel kms.
Ik vind die laadpaal helemaal geen must eigenlijk. Als je vaak thuis zit, dan steekt hij waarschijnlijk ook gewoon lang in.Eens een proefrit doen met de i5 en 530e (niet-touring modellen) om het verschil zelf te ervaren?
Met veel home office is een laadpaal thuis voor een full EV volgens mij toch wel een must, tenzij je vrij zeker bent dat je op je werk kan volladen en een snellader in de buurt hebt of niet druk bezette publieke laadpaal op wandelafstand van je thuis. Een plug-in hybride zal je vaker moeten laden, maar minder lang per laadbeurt en daar kan je denk ik wel toekomen met een geschikte laadkabel op een gewoon stopcontact.
Hier geen spijt van een full EV, liever tijdens een dag thuiswerken een hele dag opladen om 2-3 dagen naar het werk te kunnen, dan een hybride die ik in principe 2 keer per dag zou moeten opladen tijdens elke werkdag, of toch minstens 1 keer per dag.
Bij die paar lange ritten per jaar is het wat meer plannen maar dat is niet onoverkomelijk. En een ex-collega met een 530e klaagt wel eens over hoe vaak hij moet tanken als hij niet genoeg elektrisch kon opladen (doet wel veel professionele kilometers), dus met een plug-in hybride zit je in uitzonderlijke gevallen met 2 zaken om rekening mee te houden.
Laatste factor is ook wel of er een verschil is qua opties tussen de i5 en 530e die je in je budget krijgt, ik heb geen idee hoe die zich verhouden qua leaseprijs en standaard uitrusting?