De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik denk dat je je verwart met een ander moment.
Ik heb eind 2021 die configurator gezien de Model 3 RWD was 1025, i4 was er toen niet (deze is pas ergens begin 2022 in de configurator gekomen) en de Q4 voor 975 TCO zou enkel de basis motorisatie met amper opties kunnen nemen.
De BMW iX3 was iets van 1050 TCO.
Ik heb in september of oktober '21 zelf moeten bestellen in cat 3. iX3 stond er idd al niet meer bij

Waarom doe je dat precies?
Gebeurd pretty much elke keer dat ik het proces opnieuw moet starten om van wagen te wisselen/wanneer de regering weeral eens gaat knosselen met de regels (of beide tegelijk), die een impact zullen hebben.

Elke keer hou ik in principe rekening met het feit dat dankzij al die foefkes van ons regering, dat de tijd zou kunnen komen dat ik niets 'interessant' meer zou kunnen krijgen & dat ik dus privé iets zou aanschaffen.
Deze keer zou het bv. al een serieus issue geweest zijn moest ik toch verplicht in een EV gestoken geweest zijn. Zeker als ik 't hier dan hoor waaien over 'kosten van laden snellader VS slakken lader' (dunno of men hier nu zal mogen snelladen of niet met de laadkaart eens de EV's geleverd beginnen worden).

Ik zit nu opnieuw 5j goed natuurlijk met m'n PHEV, maar hou nog steeds in 't achterhoofd dat het de volgende keer wel eens 'om zeep' zou kunnen zijn (en dat ik bv. m'n huidige wagen privé over koop v/d leasing).
Het extreme geval van 'ik kan enkel nog een elektrische lada krijgen' zal zich wss niet voordoen, but still.

Indien dat ooit nodig zou zijn zal het dan uiteraard discussie zijn over m'n leasing budget/tankkaart omzetten in mobiliteitsbudget of whatever, maar laat ons hopen dat het er niet van hoeft te komen natuurlijk.
Ergens hoop ik wel dat binnen 5j de leasing 'verlengd' zou kunnen worden gelijk onder covid (al denk ik niet dat men hiervoor zal staan te springen).

Toevallig iemand die bij cronos zit en weet wat je momenteel als ev kan nemen in cat 2 (tco 925). Ik hoor dat de opties hard zijn veranderd t.o.v. pakweg een half jaar terug.

M'n boekhoudster zit toch te pushen om mijn BMW 540d Touring LCI in te ruilen voor een hybride. Ik betaal momenteel meer dan 9.000 VAA wat toch wel immens is tegenover een hybride, maar de reden om te switchen is eigenlijk dat wanneer deze afgeschreven is, ik bijna verplicht zal worden om naar een vol elektrische te gaan. En dat zie ik helemaal niet zitten eigenlijk ...

Om toch wat dezelfde prestaties te houden en kofferruimte kom ik eigenlijk uit bij de net vernieuwde BMW X5 50e LCI.

Uiteindelijk heeft m'n vrouw mij kunnen overtuigen om voor ne groene te gaan. Foto's van het huidig model in Manhatten Green zijn echt wel veel knapper dan op de configurator en 't is ne keer iets anders.

Screenshot+2023-02-23+092110.jpg

Ik zou eerst nog een testrit willen doen. 490pk klinkt heel mooi op papier, maar ze moeten wel 2,5 ton meesleuren. Plus het wringt wel om met dergelijk auto bij klanten aan te komen ... het blijft wel een patserbak. En hem saai niet sportief configureren, wringt ook.

M'n boekhoudster zit toch te pushen om mijn BMW 540d Touring LCI in te ruilen voor een hybride. Ik betaal momenteel meer dan 9.000 VAA wat toch wel immens is tegenover een hybride, maar de reden om te switchen is eigenlijk dat wanneer deze afgeschreven is, ik bijna verplicht zal worden om naar een vol elektrische te gaan. En dat zie ik helemaal niet zitten eigenlijk ...

Om toch wat dezelfde prestaties te houden en kofferruimte kom ik eigenlijk uit bij de net vernieuwde BMW X5 50e LCI.

Uiteindelijk heeft m'n vrouw mij kunnen overtuigen om voor ne groene te gaan. Foto's van het huidig model in Manhatten Green zijn echt wel veel knapper dan op de configurator en 't is ne keer iets anders.

Ik zou eerst nog een testrit willen doen. 490pk klinkt heel mooi op papier, maar ze moeten wel 2,5 ton meesleuren. Plus het wringt wel om met dergelijk auto bij klanten aan te komen ... het blijft wel een patserbak. En hem saai niet sportief configureren, wringt ook.
Ik heb in de X5 45e gezeten en dat is belachelijk hoe vlot dat over de weg dartelt. Heel fijne wagen. De 50e moet dus nog gekker zijn.

Volgens mij gaat die zelfs een stuk performanter zijn dan uw 540d? Je blijft natuurlijk met een SUV zitten..

Een 540d pikt al evenveel bij klanten hoor :p

Ik heb bijna continu gereden met (carbon) zwarte wagens. Ik ben toch wel overtuigd:

attachment.php

Maar ik snap u ... toegeven aan de vrouw, wringt ook :D

Ik heb in de X5 45e gezeten en dat is belachelijk hoe vlot dat over de weg dartelt. Heel fijne wagen. De 50e moet dus nog gekker zijn.

Ja vrienden van me rijden ook met een X5 45e. Het enige waar ik gewoon schrik voor heb, is dat op langere ritten uw batterij leeg is en de pk's van uw elektromotor niet meer aanspreekbaar zijn. Qua comfort is zo'n X5 nog wel een heel ander verhaal dan m'n 5 op 20" en run flats. En hun X5 staat op 22", wel geen run flats.

Maar 'k ga met de huidige toch nog een testrit versieren voor ik m'n handtekening zet.

Volgens mij gaat die zelfs een stuk performanter zijn dan uw 540d? Je blijft natuurlijk met een SUV zitten..

Nog veel harder zelfs, want het komt over alsof ge het door ramen en deuren buiten gooit, terwijl zijn X5 nog overkomt als een "goede investering"

Op papier is de mijne toch bijna een seconde sneller naar de 100. Maar het verschil is dat die pk's altijd aanspreekbaar zijn. Goh m'n 540d is debadged ... de parkings staan vol met 530e die er op 't eerste zicht allemaal hetzelfde uitzien. :)

Om echt sportief te rijden wordt m'n 997 911 S gereviseerd as we speak, die staat binnen 2 maanden hier terug op de oprit. Dus cava om als daily om voor meer comfort te kiezen.

Ik heb bijna continu gereden met (carbon) zwarte wagens. Ik ben toch wel overtuigd:

attachment.php

Ja vrienden van me rijden ook met een X5 45e. Het enige waar ik gewoon schrik voor heb, is dat op langere ritten uw batterij leeg is en de pk's van uw elektromotor niet meer aanspreekbaar zijn. Qua comfort is zo'n X5 nog wel een heel ander verhaal dan m'n 5 op 20" en run flats. En hun X5 staat op 22", wel geen run flats.

Maar 'k ga met de huidige toch nog een testrit versieren voor ik m'n handtekening zet.
De verbrandingsmotor heeft 313PK en 450Nm Koppel. Dat is nog altijd meer dan genoeg. Daarnaast gaat BMW altijd reserve in de batterij houden om vermogen te kunnen geven als het nodig is.

attachment.php

Uw batterij gaat automatisch opladen vanaf die onder de 10% gaat +-. Zo was dat althans bij de mijne. Dus tenzij je van hier tot in de Ardennen een kickdown doet ga je altijd het volle vermogen hebben. Nooit ga je even een vlot manoeuvre moeten doen en 'minder' kracht hebben.

Plus vergeet niet dat die benzinemotor een waar monster is. Ik heb met die motor gereden in een 540i en dat was ook al een bom op zich. Dus stel dat je batterij dood zou zijn heb je nog steeds gigantisch veel vermogen.

Je gaat nooit zonder eboost vallen, ook al is de batterij 'plat'

Join the darkside en neem een 545e berline. Nu dat ding stage 1 staat is dat echt ridicuul snel. Da's nu eigenlijk meer dan een 540i met een elektromotor er bovenop.

Uw batterij gaat automatisch opladen vanaf die onder de 10% gaat +-. Zo was dat althans bij de mijne. Dus tenzij je van hier tot in de Ardennen een kickdown doet ga je altijd het volle vermogen hebben. Nooit ga je even een vlot manoeuvre moeten doen en 'minder' kracht hebben.

Plus vergeet niet dat die benzinemotor een waar monster is. Ik heb met die motor gereden in een 540i en dat was ook al een bom op zich. Dus stel dat je batterij dood zou zijn heb je nog steeds gigantisch veel vermogen.

Een 540i weegt 700kg minder .
Maar 'k hoor idd wel erg veel goed over die motor.

Je gaat nooit zonder eboost vallen, ook al is de batterij 'plat'

Join the darkside en neem een 545e berline. Nu dat ding stage 1 staat is dat echt ridicuul snel. Da's nu eigenlijk meer dan een 540i met een elektromotor er bovenop.
Hij wil min of meer kofferruimte van zijn 5 Touring houden... Ik herken zijn situatie :)

Ik kan enkel maar concluderen dat ik oud word. :D

Vraagje hierrond: wat doet chiptuning daarvan eigenlijk met de launch control? Werkt dat nog steeds?
Allez, niet dat je dat continu doet natuurlijk, maar wel benieuwd.

Heb je die tune op alle driving modes of enkel in sport/sport+?

Terug
Bovenaan