De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Naar Disneyland is sowieso autostrade, daar haal je al niet het beste verbruik. En ik zei het vooral omwille van de 540km bereik dat vermeld is, aangezien dat de WLTP waarde is. Iets wat zeer moeilijk haalbaar is.
Die rit naar Disneyland zonder te moeten bijladen zal vast wel mogelijk zijn met zuinig rijden.
Het zal in praktijk redelijk nipt lukken (in de winter) gok ik. Al zou ik persoonlijk wel even 's morgens aan snellader gaan hangen zodat je op de terugweg niet moet staan wachten...
Nu, als de "we gaan af en toe..." wil zeggen "1x per jaar" dan is dat nu ook geen reden om niet meer voor een EV te gaan imo.

In de winter gaat die 400km nooit lukken

Met voorverwarmde auto en batterij? Zou als je zuinig rijdt wel eens kunnen lukken, dus 100-110km/h.
De cupra is nog geen 2 ton, niet heel groot en heeft een 77kWh batterij. Weet niet of die een warmtepomp heeft, al heeft dat bij VAG sowieso niet heel veel nut.

Is blijkbaar toch niet veel van aan geweest dan. De prijzen bij BMW zijn nog altijd wat ze waren midden april.
Geen idee, dit is wat ik kreeg

Beste klant,

De blijvende onrust op de grondstoffenmarkt laat zich merken en heeft een impact op alle facetten van ons dagelijks leven. Dat is niet anders voor de automobielindustrie, die zich naast een nog steeds belangrijk tekort aan halfgeleiders, de laatste maanden ook geïmpacteerd ziet door toegenomen energieprijzen en een stijging van de aankoopprijzen van cruciale basisgrondstoffen zoals staal, koper, aluminium en nikkel.

Vooral de beperkte wereldwijde beschikbaarheid van nikkel (versterkt door het actuele conflict in Oekraïne), wat een essentiële grondstof is voor batterijen in alle plug-in hybride en elektrische modellen, zorgt de laatste weken voor een explosieve prijsstijging.

Wij wensen u hierbij op de hoogte te brengen van de prijzenevoluties vanaf 31/05/2022.

Dat nieuwe bestellingen een prijsstijging zullen ondergaan, dat staat vast. Wil u dit vermijden en nog van het maximale voordeel genieten? Dan raden we u aan om de bestelling van uw nieuwe wagen te plaatsen vóór 31 mei.

Met voorverwarmde auto en batterij? Zou als je zuinig rijdt wel eens kunnen lukken, dus 100-110km/h.
De cupra is nog geen 2 ton, niet heel groot en heeft een 77kWh batterij. Weet niet of die een warmtepomp heeft, al heeft dat bij VAG sowieso niet heel veel nut.
Maak daar maar 90km/u van.
De ID.3 in warme omstandigheden doet 466km aan 90km/u en 325km aan 120km/u.

Bij Audi was er een stijging van 10% op oa de Q4 e-tron op 1 juni en bij Volkswagen 6%. Dat wisten de verkopers van beide merken mij vorige week te zeggen

Is blijkbaar toch niet veel van aan geweest dan. De prijzen bij BMW zijn nog altijd wat ze waren midden april.
Sinds ik de eerste keer offerte heb laten maken is de basisprijs voor het model dat ik heb besteld al 2x gestegen. Was in november/december en nu in mei/juni weer.

Maak daar maar 90km/u van.
De ID.3 in warme omstandigheden doet 466km aan 90km/u en 325km aan 120km/u.
Maar wel met een 58 kWh-batterij, in tegenstelling tot 77 kWh bij de Cupra. Dat scheelt toch al.

Los daarvan, 400 km in de winter lijkt me met de Cupra wel optimistisch? Ik weet niet of ik het met de Model 3 LR haal.
Volgens EV-Database lukt het niet:

Maar wel met een 58 kWh-batterij, in tegenstelling tot 77 kWh bij de Cupra. Dat scheelt toch al.

Los daarvan, 400 km in de winter lijkt me met de Cupra wel optimistisch? Ik weet niet of ik het met de Model 3 LR haal.
Had een deze ochtend een review van Bright op YouTube gezien waarom ze de 77Kwh EV6 hadden getest bij -20 graden en als ik mij niet vergis kon die met gemak 400km op één lading. Ze waren zelfs onder de indruk. Nu, we spreken wel over een ander model natuurlijk..maar de capaciteit is wel gelijkaardig.

Nee hoor, de 82kWh versie.

Het zou anders maar zot zijn, zo'n cijfers halen met 58kWh :p

Eindelijk mijn wagen kunnen bestellen, leasingbedrijf werkte heel erg traag bij berekening van de TCO.
Het is een Mercedes CLA 250 e Coupé AMG line (+ nog wat aparte opties) geworden. TCO is op 620 euro uitgekomen mede door de korting die wij krijgen op de aankoopprijs.

Hopelijk worden de levertijden wat beter binnenkort bij Mercedes, heb speciaal de elektrische stoelen uit m'n offerte gelaten aangezien ze die toch amper leveren.

Nee hoor, de 82kWh versie.

Het zou anders maar zot zijn, zo'n cijfers halen met 58kWh :p
Als je die cijfers ziet is het wel indrukwekkend dat een BMW i4 M50 gewoon 334km haalde @ 130 km/u.

Ik ben echt heel benieuwd naar hoe dat in de praktijk gaat aanvoelen als mijn wagen volgend jaar wordt geleverd. Die eerste week of twee heb je voor al je diverse verplaatsingen toch wat range anxiety neem ik aan. :unsure:

heb speciaal de elektrische stoelen uit m'n offerte gelaten aangezien ze die toch amper leveren.

Zeker dat je überhaupt wel elektrische stoelen kon hebben ? Die zijn al even totaal niet te configureren bij Mercedes en staan ook niet in de prijslijsten of gegenereerde offertes.

Laatst bewerkt:
Als je die cijfers ziet is het wel indrukwekkend dat een BMW i4 M50 gewoon 334km haalde @ 130 km/u.

Ik ben echt heel benieuwd naar hoe dat in de praktijk gaat aanvoelen als mijn wagen volgend jaar wordt geleverd. Die eerste week of twee heb je voor al je diverse verplaatsingen toch wat range anxiety neem ik aan. :unsure:
Desnoods ga je even met uw jerrycan om een paar kWh’s elektriciteit eh! Dat scheelt niet veel met een ICE hoor!

Terug
Bovenaan