De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Dacht ook de productie van de i4 (alsof die al niet lang moesten wachten). De iX3 productie is geheel in China en die loopt volgens mij nog.
We zullen het in de komende weken wel zien natuurlijk. Vind een beetje langer wachten op een auto ook niks vergeleken met het leed dat daar aan de gang is.
Oh nen i4 mijnheer? Da's dan 36 maanden wachten a.u.b.

Euuuuuh ... 🤨

En tegelijk is ons regering de bedrijven richting EV aan het forceren. Vele WG's die ondertussen al echt verplichten om EV te pakken, maar ze krijgen ze met moeite geleverd.
Wordt wel eenvoudig zo. De dag dat je je nieuwe leasewagen moogt halen kan je de volgende configureren :p
Mooi als je langdurig bij een bedrijf werkt & vrij zeker bent dat je daar binnen x-aantal jaar nog zal zijn uiteraard. Mor anders ... jah.
Ikzelf ben al vrij 'loyaal' geweest aan m'n huidige patron ... 'k zit daar gelijk al >12j ondertussen.

Still ... ya never know.
Hallo ik zou binnen 3 jaar willen jobhoppen naar hier, mag ik de wagen al bestellen?
Oh boy ... aanloopwagens voor 3 jaar. :sneaky:

En meestal is 't ook zo dat je na X-aantal tijd aanloopwagen een nieuwe moogt 'bestellen'. Dus pakweg 4j aanloopwagen.
Heck ... ze gaan veel otto's moeten leasen gewoon om full time als aanloopwagen te dienen. 😋

Ondertussen kreeg ik van HR gewoon het meest vage antwoord terug: "Binnen een paar weken ga je een email krijgen om uw wagen te bestellen". Volgens mij weten ze het gewoon zelf niet :S

Wat weten ze niet?
Wanneer iemand die nieuw in dienst is een firmawagen mag bestellen. Hoe moeilijk kan het zijn?

=> Als ze het niet weten, dat ze dan doorverwijzen naar iemand die het wel weet.
=> Als het op vaste tijdstippen is, dat ze dan aangeven wanneer dat gebruikelijk is? 1 keer per maand? 2 keer per jaar?

Bij mijn vorige werkgever mocht je een auto bestellen zodra je contract getekend was. Lijkt me het meest logisch eigenlijk.

Bij mijn vorige werkgever mocht je een auto bestellen zodra je contract getekend was. Lijkt me het meest logisch eigenlijk.
Ik vind het eigenlijk logischer dat je even met een aanloopwagen moet rijden. Je wilt de werknemer toch eerst wat leren kennen en 'zeker' zijn dat er toch een bepaalde commitment is vooraleer je een leasing contract van meerdere jaren aangaat?

De prijzen van benzine en diesel zijn trouwens gigantisch hoog momenteel, zijn er hier al werknemers die gemerkt hebben dat dit een weerslag geeft in hun TCO voor de wagen die ze mogen bestellen?

@Nineshots in mijn contract staat dat ik recht heb op een firmawagen gelinkt aan mijn graad en verder verwijst men naar de car policy.
In de car policy staat dat ik een wagen mag bestellen in de eerste maand van mijn tewerkstelling. Ik werk er nu een maand.

Serieus? Weet je toevallig welke merc modellen?
@Topgear: 1-reeks heeft 274.000km en vorige week op de snelweg een storing met de aandrijving (kreeg 3 verschillende storingen te zien op het dashboard).
Kei hard bokken en stotteren bij het minste dat je extra gas wou geven. Versnellingspook trilde ook enorm etc. Het was ofwel op de pechtstrook staan of 10km verder rijden en op het werk toekomen...heb voor het laatste gekozen. Eens op het werk toegekomen schudde de wagen ook zeer fel in neutrale.
Zijn hem komen takelen...wat bleek...1 van de kabels van de injectiepomp is afgescheurd door de wrijving van de motor. Ze hebben dat hersteld en hij rijdt weer verder als een trein lol.

@Topgear: 1-reeks heeft 274.000km en vorige week op de snelweg een storing met de aandrijving (kreeg 3 verschillende storingen te zien op het dashboard).
Kei hard bokken en stotteren bij het minste dat je extra gas wou geven. Versnellingspook trilde ook enorm etc. Het was ofwel op de pechtstrook staan of 10km verder rijden en op het werk toekomen...heb voor het laatste gekozen. Eens op het werk toegekomen schudde de wagen ook zeer fel in neutrale.
Zijn hem komen takelen...wat bleek...1 van de kabels van de injectiepomp is afgescheurd door de wrijving van de motor. Ze hebben dat hersteld en hij rijdt weer verder als een trein lol.
Lol, altijd lachen met uw updates.
Ik zit tegenwoordig aan 208.000 km en hij rijdt nog steeds als een trein.
Ook nog geen bericht gekregen om een nieuwe te bestellen.

Terug
Bovenaan