Hij zal toch, net als ik, de stap moeten zetten. En aan de huidige snelheid zal dat niet al te lang meer duren.
't Ligt ni aan mij ze. 't Ligt aan 't feit dat laden zo goed als onmogelijk is.
BE is er duidelijk niet klaar voor, zoals iedereen wel al kon raden zodra ze met dit gezever af kwamen eh.
'k Heb een paar weken geleden nog uitgetypt waarom, maar bottom line is dat er hier in Lokeren @best 3 palen zijn die 50KW halen & verder hier & daar eens een verdwaalde paal & die zijn dan 11/22W.
Laden van 0-100 voor een i4/iX zou op 11KW een 11-tal uur duren, dus no way dat ge dat gaat doen op de parking van XYZ e. Zelfs 50KW is dan nog steeds vele vele uren, dus is eigenlijk nog steeds ni vet veel waard.
Enkel met een Tesla heb je hier iets van een 10 superchargers.
En thuis ... daar ziet ge pas dat België écht niet ready is voor heel dees gezever e. Men is al 1,5 tot 2 jaar bezig van de VME & de syndic uit om te proberen uitvissen hoe (& of) ze laadcapaciteit kunnen voorzien in de ondergrondse & 't is nog altijd nada.
Niet enkel bij mij trouwens, enkele collega's die ik al gehoord heb met 't zelfste probleem.
Basically ... al gaf je mij gratis nen Taycan ... als hoofdwagen is dat mij gewoon opzadelen met miserie.
Dus zonder zever, op dit ogenblik is het voor mij in feite 'praktisch' helemaal niet wenselijk om EV te gaan.
Nu nog een PHEV & binnen 5j of zoiets zien wat de markt doet & zien of BE dan een EV kan ondersteunen ... maybe.
Mor op vandaag (ale, geleverd tegen volgend jaar dan zogezegd) ... neje, no deal.
Alé, Goku. Full electric gaan, hé. Als ge nu ne 5 hebt, dan moet er toch ruimte zijn voor: Tesla model S, BMW i4 M50, Audi etron gt,... ;-)
't is nu een goed uitgeruste 530e.
Maar 80K (- korting) is nog geen 100-120K die je ziet passeren voor Model S/GT natuurlijk (en bij Tesla zal je toch niet direct korting moeten verwachten).
i4 is momenteel zever in pakskes. Laatste keer dat ik in de garage was sprak men over 17 maand & meer.
So yeah ... zo nog iets ... meeste EV's op de markt momenteel zijn SUVs & 'k heb totaal geen goesting in ne SUV. Dus op dit ogenblik zijn er geen budgettair realistische EV's die me zouden interesseren.
Stel dat in 2023 de i5 uit komt zoals verwacht, en ze verkrachten die wagen niet zoals pakweg de iX, dan zou dat een wagen zijn waar ik in de toekomst interesse zou kunnen in hebben. Mor soit ... dat valt sowieso al buiten het huidige time frame.