@sandervdw ik geef je daarin helemaal gelijk hoor. Maar er moet dan ook niet over gestreden worden vind ik 

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ben er nog geen tegengekomen metZit er een tankkaart in een cafetariaplan?
Als dat uw idee is dan pak je zeker geen EV met range > 200km, impact batterij op milieu is namelijk veel groter dan de winst die je haalt.Ik was het weer vergeten, je mag geen bewuste keuzes doen waar het klimaat wel bij vaart, want dan ben je niet goed bij je hoofd
Aha, dankje voor de melding!Bon, de BMW 320e (ipv 330e) wordt beschikbaar. Zal wel een verkoopstopper worden, en de verkoop van de 330E sterk kannibaliseren.
Het prijsverschil is 3k€ tov de 330e. Dat verschil is volgens mij niet groot genoeg om daar nu een grote groep extra klanten mee binnen te halen. Voor zelfstandigen maakt het weinig uit, want die 2 motoren gaan gewoon naar diezelfde 400PK chippen. Maar voor werknemers zou ik dan altijd voor de 330e gaan. Ook naar restwaarde toe zal de 330e wel interessanter zijn.Aha, dankje voor de melding!
Ik ben toch wat verrast: 88pk minder met nog steeds dezelfde 2l 4-cilinder turbo benzine motor en dezelfde 113 pk elektrische motor. Puur ECU programma dus. Beetje een gemiste kans naar efficiëntie, want ze hadden waarschijnlijk gelijkaardige performance kunnen vinden met een 1.5 liter driecilinder plus dezelfde elektrische motor. Koppel zal wel minder zijn, maar dat wordt toch deels door de elektromotor opgevangen. (en ik ben nogal een fan van de vlotheid waarmee je een 3-cilinder de toeren in kan jagen, ik moet het toegeven)
Liever een 'echte' 330e dan, als het budget het toelaat, voor mij persoonlijk. Maar inderdaad, algemeen zal het wel een verkoopstopper worden - en de verkoop van de 330e sterk kannibaliseren. Het totale plaatje zal wel goed uitvallen voor BMW ongetwijfeld. (o.a. omdat het prijsverschil beperkt is, dus de impact op total sales income voor BMW niet zo immens, terwijl dat prijsverschil net wel een grote stimulans kan zijn voor het aantal verkochte exemplaren).
De 320e staat nu ook op de configurator op de Belgische BMW site btw.
Enig idee wat de prijs van chippen tegenwoordig is? En valt de x330e met chippen nog veel te improven?Het prijsverschil is 3k€ tov de 330e. Dat verschil is volgens mij niet groot genoeg om daar nu een grote groep extra klanten mee binnen te halen. Voor zelfstandigen maakt het weinig uit, want die 2 motoren gaan gewoon naar diezelfde 400PK chippen. Maar voor werknemers zou ik dan altijd voor de 330e gaan. Ook naar restwaarde toe zal de 330e wel interessanter zijn.
Enige (mogelijks belangrijk) verschil, is de verzekering.
De xDrive naar 400pk, de sDrive naar 340pk.Enig idee wat de prijs van chippen tegenwoordig is? En valt de x330e met chippen nog veel te improven?
Ik weet idd niet in welke mate dit te chippen valt - zal af te wachten zijn.Enig idee wat de prijs van chippen tegenwoordig is? En valt de x330e met chippen nog veel te improven?
Mmm dat is wel nog veel geld. Zal dat maar zo laten.. is en blijft een leasebakDe xDrive naar 400pk, de sDrive naar 340pk.
En kost 790€. Maar hou er rekening mee dat uw versnellingsbak niet echt voorzien is op die pk's. Mogelijks kan het geen kwaad, maar het verschil is wel groot...

Indien je in de idee blijft dat een interieur vol knopjes moet staan, dan is er geen vergelijking. Mensen hebben de gewoonte om dure materialen te vereenzelvigen met kwaliteit. Voor mij is kwaliteit het correct uitvoeren van de functies, en niet hetzelfde als 'luxe'.Amai, ik heb echt niets tegen Tesla noch tegen EV's in het algemeen maar als we nu in een discussie raken waarbij wordt gesteld dat het interieur van een Model 3 niet bijzonder pover is in vergelijking met een premium Duitser denk ik niet dat het veel nut heeft om verder te discussiëren![]()
Waarom zou de restwaarde interessanter zijn van de 330e vs 320e?. Ook naar restwaarde toe zal de 330e wel interessanter zijn.
Omdat een wagen die evenveel belastingen kost maar sneller is, nu eenmaal een hogere restwaarde heeft?Waarom zou de restwaarde interessanter zijn van de 330e vs 320e?
Ik zou nooit van mijn leven een m340i naast een model 3 zetten. Op papier mag dat wel gelijke prestaties afleveren, het is nog altijd de praktijk die telt. En dan toch liever elke dag de praktijkprestaties van de M340i.. Als je daar een M340i naastzet (wat toch zeker zou moeten qua prestaties,
Ik was vrij enthousiast geworden toen ik dat nieuws zag. Maar dan zag ik in de configurator dat letterlijk het enige verschil is dat er minder pk's zijn.Het prijsverschil is 3k€ tov de 330e. Dat verschil is volgens mij niet groot genoeg om daar nu een grote groep extra klanten mee binnen te halen. Voor zelfstandigen maakt het weinig uit, want die 2 motoren gaan gewoon naar diezelfde 400PK chippen. Maar voor werknemers zou ik dan altijd voor de 330e gaan. Ook naar restwaarde toe zal de 330e wel interessanter zijn.
Enige (mogelijks belangrijk) verschil, is de verzekering.
Grofweg uw besparing voor een renting: 3000*0,84/48. Toch niet moeilijk?
Restwaarde weet je toch op voorhand/zat er toch bij gerekend? En heeft op zich niets te maken met verkoopwaarde toch?Lijkt me niet dat de restwaarde na 48 maand ook 3000 euro zal schelen. Stel dat restwaarde evenredig afneemt, dan neemt die 3000 aan dezelfde ratio af. Indien de wagen na 48 maand 50% waard is, dan zal het in verkoopprijs ook ruwweg 1500 euro schelen.