De autokeuring

Ergens vorige week mijn groene kaart in de bus gekregen. Ik moet ergens zien te gaan tussen 10 januari en 10 maart en ik krijg dat midden februari pas in de bus :laugh:
 
Die kaart is dan ook maar een extra herinnering, eigenlijk heb je die nergens voor nodig. Gewoon op je vorige keuringsbewijs kijken en je weet vanaf wanneer je mag gaan.
Heb je een nieuwe auto die net 4 jaar zal worden, dan kijk je gewoon naar de datum van inschrijving en reken je twee maanden terug, vanaf dan mag je naar de keuring gaan.

Want ook al zou je die kaart niet krijgen, toch ben je verplicht om te gaan en als je niet gaat ben je ook zelf in fout.
 
Laatst bewerkt:
Die kaart is dan ook maar een extra herinnering, eigenlijk heb je die nergens voor nodig. Gewoon op je vorige keuringsbewijs kijken en je weet vanaf wanneer je mag gaan.
Heb je een nieuwe auto die net 4 jaar zal worden, dan kijk je gewoon naar de datum van inschrijving en reken je drie maanden terug, vanaf dan mag je naar de keuring gaan.

Want ook al zou je die kaart niet krijgen, toch ben je verplicht om te gaan en als je niet gaat ben je ook zelf in fout.
Termijn is slechts 2 maand.

En idd wettelijk ben je zelf verantwoordelijk voor het zelf in het oog houden van die datum. De kaart die ze jou nog sturen is een "extra dienstverlening" om je er aan te herinneren, maar heb je zelf niet nodig. Nog nooit iemand gehad bij de keuring die die kaart moest hebben.
Eind december ben ik geweest met mijn vrouw haar wagen die tegen midden februari gekeurd moest worden. Eind januari kreeg ik de groen kaart nog altijd binnen 😄
 
Termijn is slechts 2 maand.

En idd wettelijk ben je zelf verantwoordelijk voor het zelf in het oog houden van die datum. De kaart die ze jou nog sturen is een "extra dienstverlening" om je er aan te herinneren, maar heb je zelf niet nodig. Nog nooit iemand gehad bij de keuring die die kaart moest hebben.
Eind december ben ik geweest met mijn vrouw haar wagen die tegen midden februari gekeurd moest worden. Eind januari kreeg ik de groen kaart nog altijd binnen 😄
Juist ja 2 maanden, een tweedehandskeuring is 3 maanden geldig (om opnieuw ingeschreven te worden), ik zat daarmee in mijn hoofd toen ik bovenstaande poste omdat ik daarover net met iemand een discussie had gehad.
 
vorige week ook nog eens naar de keuring gegaan:

kwart voor 2 toegekomen.
kwart voor 5 weg gereden.

ondertussen had de kerel die mijn wagen controleerde hem op de brug gezet, en dan beslist dat het zijn pauze was, en die 10 minuten laten staan wachten op de volgende controleur.

en daar vragen die dan 43€ voor.
 
vorige week ook nog eens naar de keuring gegaan:

kwart voor 2 toegekomen.
kwart voor 5 weg gereden.

ondertussen had de kerel die mijn wagen controleerde hem op de brug gezet, en dan beslist dat het zijn pauze was, en die 10 minuten laten staan wachten op de volgende controleur.

en daar vragen die dan 43€ voor.
43 voor 3 uur plezier, dat is toch maar 12 euro per uur.
 
ik heb zelf voor entertainment moeten zorgen, en pintjes waren er niet (gelukkig, want een toilet heb ik ook niet gevonden)
 
Het is inderdaad wel wat schandalig dat je toch nog moet aanschuiven, ookal heb je een afspraak...
Overlaatst ook 40 minuten moeten aanschuiven om daarna buiten te wachten bij windkracht 10.

Zou beter een systeem zijn dat ze van die trillende schotels geven (ken de naam even niet) en dat je dan kan wachten in een wachtzaal.
 
Woensdag ook geweest en ben er weer vanaf voor 2 jaar, vanaf dan jaarlijks (dan is hij 8 jaar).
Wel effe slikken toen het balkske (voor verlaagde voertuigen hun rijhoogte te testen) omver viel bij het over rijden. Uiteindelijk hebben ze er niks over gezegd dus ik vermoed dat het gewoon door plastic delen was en niet door chassis onderdelen.
 
Afspraak gemaakt voor om 07:15 te gaan over 2 weken

Dan ben ik de 2e in lijn want ze beginnen pas om 7u. Heel veel kan er toch nie misgaan dan qua vertraging. (Het is nie de nmbs :))
 
Vandaag geweest, afspraak om 13u15, toen was het nog rustig, 10-tal minuten moeten wachten. En het moet gezegd, de man van de controle zelf was heel vriendelijk. Aan de kassa konden ze er daar nog iets van leren, daar was er trouwens ondanks 3 of 4 loketten een wachtrij van 10 man...
 
Terug
Bovenaan