De Allerslimste Mens Ter Wereld 2022

Een vrije saaie aflevering woensdag, met saaie kandidaten en dito jury.
En Astrid werkte weer op mijn systeem, net zoals tijdens haar vorige passages. Aanstelleritis nog niet genezen precies.

Maar een zichtbare (en terecht) geëmotioneerde Erik op het einde.
Niet verwacht dat hij daar iets zou van vermelden... Misschien op haar eigen vraag, veronderstel ik?

Maar een zichtbare (en terecht) geëmotioneerde Erik op het einde.
Niet verwacht dat hij daar iets zou van vermelden... Misschien op haar eigen vraag, veronderstel ik?

Het had mij al verbaasd bij haar entree enkele afleveringen terug dat er niets over gezegd werd, terwijl het natuurlijk geen geheim was (stond in de kranten). Bart Cannaerts was overigens nog meer geëmotioneerd, leek het me.

Wel ongelooflijk sterk van Cannaerts om zoveel afleveringen mee te gaan in de ALLERslimste mens. Er wordt steeds verwezen naar die 18 afleveringen van Ella Leyers, maar laat ons wel wezen, dat was toen met een hoop flutkandidaten. Zijn prestatie is nu al veel straffer dan die 18 afleveringen, vind ik. Ik hoop dan ook dat hij het nog 4 afleveringen uithoudt en nieuwe recordhouder wordt.

Maar hoe kan je elke mogelijke film of serie gezien hebben waaruit een vraag komt?

Dit vraag ik me ook wel vaak af. Tegenwoordig zitten er ook heel veel vragen in die gaan over TV-series die op streaming diensten staan. Als je daar geen abonnement hebt, weet je daar dus totaal niets van he.

Laat ons nu nog veronderstellen dat ze op de meeste streamingdiensten misschien geabonneerd zijn. Maar wanneer bekijk je dat alles?
Als die tijd heeft om daar uren en uren te verslijten in de slimste mens, dan heb je wel veel vrije momenten in je planning gok ik

Dat mondharmonica lag enkel onder de stoel van Astrid?

Ik dacht altijd dat puzzels en vragen gebonden waren aan de scores op dat moment, en niet aan de persoon.
Niet dus.

Ik dacht altijd dat puzzels en vragen gebonden waren aan de scores op dat moment, en niet aan de persoon.
Niet dus.
Dat is een mythe die bij deze definitief door de mand is gevallen. Dat is ook hoe ze de quiz wat kunnen sturen: geef een Adil El Arbi een fotoreeks met filmposters en die haalt het wel maar geef die een fotoreeks met schorpioenensoorten en het spel ziet er anders uit voor hem

Dat is een mythe die bij deze definitief door de mand is gevallen. Dat is ook hoe ze de quiz wat kunnen sturen: geef een Adil El Arbi een fotoreeks met filmposters en die haalt het wel maar geef die een fotoreeks met schorpioenensoorten en het spel ziet er anders uit voor hem
Ik weet niet of je het gezien hebt, maar je zag in een glimp ook Bart onder zijn stoel kijken, op zoek naar die mondharmonica...

Ik weet niet of je het gezien hebt, maar je zag in een glimp ook Bart onder zijn stoel kijken, op zoek naar die mondharmonica...
Nee dat heb ik niet gezien. Ik bevestig gewoon dat de vragen niet scoregebonden zijn. Bij de open deur ronde hebben de kandidaten het nog zelf in de hand op basis van hun scores daarna is het gewoon de spelmakers die vragen toedelen.

Als die tijd heeft om daar uren en uren te verslijten in de slimste mens, dan heb je wel veel vrije momenten in je planning gok ik

Voor die uren dat hij slijt in De Slimste Mens, stuurt hij via z'n BVBA dan ook gewoon mooi een factuur naar de makers op en dat is dus maar een opdracht zoals een ander, voor het bingewatchen van een serie kan er moeilijk een factuur naar iemand verstuurd worden.

Ik dacht dat je juist kon zien dat de muziekinstrumenten wél onder alle stoelen lagen. Eric bevestigde dat ook ietsje later.

Van Looy zei toch ook uitdrukkelijk dat er ook onder de andere 2 stoelen ene lag ? Al vond ik het dan wel heel raar dat geen van beide daarop reageerden en ook eens onder hun stoel keken. Zeker van Cannaerts had ik verwacht dat hij er een grapje mee ging doen.

Van Looy zei toch ook uitdrukkelijk dat er ook onder de andere 2 stoelen ene lag ? Al vond ik het dan wel heel raar dat geen van beide daarop reageerden en ook eens onder hun stoel keken. Zeker van Cannaerts had ik verwacht dat hij er een grapje mee ging doen.
Kan zijn dat hij dat wel gedaan heeft, maar dat het de cut niet gehaald heeft.

Er is wel 1 ding waar ik me wat aan stoor bij Cannaerts. Het gebeurt toch wel heel vaak dat hij bij een vraag zit te zuchten en te doen of hij het niet weet en gokt, en het dan juist blijkt te zijn. Bvb gisteren die vraag over Kate Bush. De gazetten hebben daar vol van gestaan, en toch zit hij te denken en te zuchten en zegt dan dat het wel 'Stranger Things' zal zijn gezien het over een populaire reeks gaat. Alsof dat de enige populaire reeks is... Bij sommige vragen is dat antwoord zelfs zo onvanzelfsprekend dat het bijna onmogelijk een gok kan zijn.

Er is wel 1 ding waar ik me wat aan stoor bij Cannaerts. Het gebeurt toch wel heel vaak dat hij bij een vraag zit te zuchten en te doen of hij het niet weet en gokt, en het dan juist blijkt te zijn. Bvb gisteren die vraag over Kate Bush. De gazetten hebben daar vol van gestaan, en toch zit hij te denken en te zuchten en zegt dan dat het wel 'Stranger Things' zal zijn gezien het over een populaire reeks gaat. Alsof dat de enige populaire reeks is... Bij sommige vragen is dat antwoord zelfs zo onvanzelfsprekend dat het bijna onmogelijk een gok kan zijn.
Ik heb stranger things ook nog niet gezien maar gokte ook die serie omdat ik weet dat veel nummers een revival hebben door de serie. Van Kate Bush wist ik niet dat dit ook door ST kwam maar leek me een logische gok.

Niet dus.
Aangezien de opnames volop kunnen worden verknipt, kan het ook zijn dat op het ogenblik dat Astrid in aanmerking kwam voor de vraag met de melodica, ze dat onder haar stoel hebben gelegd en zij 'moest doen' of ze dat niet wist.
Maar het kan ook zijn dat het bij de andere kandidaten er ook lag, ik neem het altijd op, maar ga er niet voor terugkijken.

Aakes, de professor lijkt me ook nog in topvorm!
Zou Danira vanavond ook niet op de slachtbank terechtkomen? Ik hoop het!

En wat was nu weer die plakker op de vingers van Pedro?

Terug
Bovenaan