De Allerslimste Mens Ter Wereld 2022

Ja den Bart dat is van t allerstrafste dat er ooit heeft ingezeten he, ik herinner mij nog vaag dat een Bert Kruismans en een Wouter Deprez ook straf waren maar dit is toch ook wel dik ze... .

Hij is nu ook de persoon met het meeste deelnames over de twee edities heen, wipt over Eva Brems :p . En van die elf afleveringen gewoon ook 7 gewonnen he en niet tegen pannenkoeken... .

Ja den Bart dat is van t allerstrafste dat er ooit heeft ingezeten he, ik herinner mij nog vaag dat een Bert Kruismans en een Wouter Deprez ook straf waren maar dit is toch ook wel dik ze... .
Ik stel mij dan altijd de vraag hoe het komt dat iemand zoveel kennis kan vergaren.
Een bepaalde intelligentie (eigenlijk zijn de meeste vragen middelbare school kennis) en goed geheugen zijn uiteraard belangrijk.

Maar hoe kan je elke mogelijke film of serie gezien hebben waaruit een vraag komt?
Idem voor elke sportwedstrijd?

Zou het profiel van een goede deelnemer dan ook onmiddellijk het profiel zijn van iemand die zeeën van tijd heeft om zulke dingen te bekijken?
(en vooral zijn vrije tijd minder verdoet dan op forums als deze rond te hangen... 😁)

Ik stel mij dan altijd de vraag hoe het komt dat iemand zoveel kennis kan vergaren.
Een bepaalde intelligentie (eigenlijk zijn de meeste vragen middelbare school kennis) en goed geheugen zijn uiteraard belangrijk.

Maar hoe kan je elke mogelijke film of serie gezien hebben waaruit een vraag komt?

Zou het profiel van een goede deelnemer dan ook onmiddellijk het profiel zijn van iemand die zeeën van tijd heeft om zulke dingen te bekijken?
(en vooral zijn vrije tijd minder verdoet dan op forums als deze rond te hangen... 😁)
Stand up comedians zijn sowieso al veel bezig met actualiteit.
Bart Cannaerts is ook geïnteresseerd in sport, en de sportvragen die in de slimste mens worden gesteld zijn vrij basic. 'Wie won de laatste 5 champions leagues' is een vraag waar mensen die niks met voetbal hebben ook wel een paar antwoorden kunnen geven. Ze vragen dingen als 'wat weet je over Serena Williams', niet 'wat weet je over Petra Kvitova'.

En hij is ook nog bezig met tv maken/presenteren. Dus van het bv-landschap weet hij ook veel.
Een manusje van alles

En niet vergeten: hij heeft al in elke positie gestaan in dit spel. Kandidaat, jury en presentator. Op die manier heeft die ook wel door hoe zo een vragen in elkaar zitten en wat ze zoeken. Zijn kennis blijft het belangrijkste maar dit helpt wel denk ik. Als ik terug ben van mijn reis eens de afleveringen beginnen inhalen, ben benieuwd naar Prem

En voor zijn tv-programma De Dag Van Vandaag moest hij ook een periode iedere dag met de brede actualiteit bezig zijn.

Da's niet eigen aan zijn job of bezigheid, maar gewoon aan de persoon of die makkelijk dingen onthoudt of niet.
Z'n job zal het hem wel makkelijker maken omdat hij aldus veel verschillende dingen bekijkt en leest, maar iemand zonder aanleg om dat allemaal te onthouden, komt uiteraard niet zo ver.

Ik had gelezen dat Bart ook quizzes schrijft en zo dus wel weet waar ze naar zoeken meestal.

Zo zei hij dat hij bij een vraag niet alles gaat vertellen wat hij weet er over zoals vele doen gewoon alles afratelen met enkele gokjes er tussen. Maar hij weet meestal wel nog wat ze zoeken en als hij dat niet weet stopt hij. Keypoints afgaan en stoppen om seconden te sparen.

Klaar met inhalen. Julie zag ik niet zo graag bezig maar wel jammer van Thomas, had die nu iets sneller gespeeld. En Bart is top maar wordt wel tijd voor iemand anders of ik word em nog beu zoals met Ella Leyers

Haha grappig moment dat ze daar maar 1 trefwoord weten te vinden over de remake van De Zaak Alzheimer :rofl: Ocharme Erik.

Zwakke jury vandaag tbh.

Toch apart Scheire en VDV na één deelname er al uit. Van Bouwel zien we wss ook niet meer terug. Welke winnaars hebben we dan nog? De Coster, Waes en Taveirne moeten nog komen en dan mis ik er nog eentje. Adil, Van Eylen en Vd Spiegel doen niet mee.

Ah ja, Meyfroidt.

Gisteren was toch maar een vreemde aflevering, puur als quiz gezien was het in orde maar het entertainment gehalte lag zeer laag. Jury trok op niks, meeste mopjes kwamen niet binnen, Erik was precies ook niet in vorm en de kandidaten zaten er bij als een slappe vod. Weinig vuurwerk. Heb er 1 of 2 gemist maar tot nu toe de minste aflevering van het seizoen voor mij.

Terug
Bovenaan