DDR4 3200 / 3600 lenen voor test

zephir

Well-known member
Hallo

Heeft er iemand een setje DDR4 3200 of 3600mHz dat ik eens kort mag lenen voor een test?
Na een CPU upgrade op AM4 draait de nieuwe CPU geen XMP (DOCP) met de 2x16GB kit 3600 CL16 die ik heb. Om te troubleshooten of er nu een issue is met het RAM of de CPU had ik graag eens kort getest met een andere kit ram.

Liefst regio Antwerpen / Kempen

Hoe kort is kort lenen? Heb zelf 4x 8GB 3600MHz in men PC zitten, waar je eventueel wel 2 latjes van mag lenen om te testen, maar wil ze niet te lang kwijt zijn.

1 of eventueel 2 dagen?

Ik wil je eventueel mijn kit even in ruil geven als je wil (2x16 3600CL 16.16.16.16.32 B-die).
Kit werkte prima op een 3000 reeks, zelfs CL14 maar ik geraak nu niet boven de JDEC setting met een 5000 reeks.

Merci om het te overwegen!

1 of eventueel 2 dagen?

Ik wil je eventueel mijn kit even in ruil geven als je wil (2x16 3600CL 16.16.16.16.32 B-die).
Kit werkte prima op een 3000 reeks, zelfs CL14 maar ik geraak nu niet boven de JDEC setting met een 5000 reeks.

Merci om het te overwegen!
Heb zelf Intel met custom loop (waar uiteraard tubing voor loopt 😅), dus gaat te veel gezeik zijn om de hele kit er tijdelijk uit te halen. 2 latjes kan ik er wel uithalen, maar dan gaat die niet in dual channel werken (bij mijn PC). Ben dit weekend thuis, je mag altijd binnenspringen. Ben van Aartselaar.

Custom loop ook hier, voor ik die CPU er terug uit haal wil ik eerst zeker zijn dat het daar aan ligt...
Heb wel een donkerbruin vermoeden dat ik een slecht exemplaar heb...

Ik zal kijken of ik nog andere opties heb voor in het jou vraag, maar alvast bedankt om het te overwegen!

Custom loop ook hier, voor ik die CPU er terug uit haal wil ik eerst zeker zijn dat het daar aan ligt...
Heb wel een donkerbruin vermoeden dat ik een slecht exemplaar heb...

Ik zal kijken of ik nog andere opties heb voor in het jou vraag, maar alvast bedankt om het te overwegen!
Kan desnoods wel even over en weer rijden, als je niet te ver woont. Moest je niemand anders vinden.

Kan desnoods wel even over en weer rijden, als je niet te ver woont. Moest je niemand anders vinden.
Hey

Afstand is het probleem niet!
Ik ben eerst nog een piste met een driver issue aan het onderzoeken, als dat het niet oplost, laat ik je iets weten! Merci alvast voor het aanbod!

Van waar ben je precies?
Ik denk dat ik nog een XMP kit voor 2666Mhz en 3200Mhz heb liggen.

Op zich kan je een kit kopen op Amazon, testen en terugsturen :unsure:

Van waar ben je precies?

Op zich kan je een kit kopen op Amazon, testen en terugsturen :unsure:
Regio Lier

Ik heb de amazon route overwogen, maar dat voelt wat misbruik van het systeem of zo?

Ik heb nu een verdoken issue met een audiodriver opgespoord en opgelost. Nu is ie wel stabiel op DOCP en zelfs CL14, maar ik heb nog maar kort gebenched (Mind you na bijna een week speuren en 40+ configuraties). Wel vreemd dat een audiodriver zo veel impact (lijkt) te hebben...

Terug
Bovenaan