Days Gone

Days Gone

Ge weet waarom hé. Maar geen zorgen, volgend jaar rond deze tijd zal de onofficiële port wel grotendeels rond zijn. Als'k het mag geloven zijn er al een paar full playthrough's gepasseerd(albeit very glitchy)dus kan wel eens snel gaan.

Horizon port is waarschijnlijk gewoon de easy cash in met de assets van het vervolg. Days Gone sluit ik mij wel aan bij de algemene consensus, enorm ongewaardeerde game(in sales dan toch :p). Kon zeker nog wat "gefinetuned" worden naar de gameplay toe. Maar altijd al wel een zwak gehad voor games die groeien in kwaliteit en het beste voor de lategame houden. Beetje spijtig dat de main dev een beetje een blijterige eikel lijkt te zijn en de game daar stilletjes aan ook word met geassocieerd.
Doorgeven aan een Bluepoint of iemand anders dankbaar die er iets geks van durft te maken.
Ah ik had de omgekeerde ervaring, ik vond vooral het einde van dat spel een pak minder, de regio beviel me veel minder en die stutter die steeds erger werd per chapter en hoe sneller je motor werd hielp niet voor mij. De eerste regio vond ik het leukste qua sfeer en story, zo gewoon op jezelf overleven en wat dingen doen. En dan nadien in chapter 2 aansluiten bij een groter kamp was ook wel cv, maar voelde dan wel veel leger aan en meer geforceerd op een manier.

Ik vond de game niet slecht, maar ik vond het ook geen hoogvlieger. Er zat veel meer in dat er niet is uitgekomen, en misschien dat een deel 2 dat wel kan, maar dat is altijd een risico project. Je eerst deel deed het al niet super en je tweede deel MOET beter zijn of het wordt een flop.

Ah ik had de omgekeerde ervaring, ik vond vooral het einde van dat spel een pak minder, de regio beviel me veel minder en die stutter die steeds erger werd per chapter en hoe sneller je motor werd hielp niet voor mij. De eerste regio vond ik het leukste qua sfeer en story, zo gewoon op jezelf overleven en wat dingen doen. En dan nadien in chapter 2 aansluiten bij een groter kamp was ook wel cv, maar voelde dan wel veel leger aan en meer geforceerd op een manier.

Ik vond de game niet slecht, maar ik vond het ook geen hoogvlieger. Er zat veel meer in dat er niet is uitgekomen, en misschien dat een deel 2 dat wel kan, maar dat is altijd een risico project. Je eerst deel deed het al niet super en je tweede deel MOET beter zijn of het wordt een flop.
Days gonevis de enige Sony exclusive die ik niet uitgespeeld Heb dus een remaster zou welkom zijn. Horizon twee jaar geleden nog op ps5 gespeeld en die heeft echt geen remaster nodig (mijn mening)

Je merkt gewoon al aan de enorme verdeeldheid bij dit spel dat het toch niet 100% ok zat dan. Games zoals GoW, Returnal, Horizon, TLOU, ... ga je over het algemeen niet zo extreem verdeelde meningen hebben, eerder wat uitzonderingen ( mss buiten TLOU 2 die wat meer had xD )

Stutter uiteindelijk niet veel van gemerkt maar enkel chapter 1 op PS4 gespeeld, dan op PC opnieuw begonnen.

Qua rating komt Days Gone ondertussen bij users positiever uit dan TloU, Returnal etc.. verdeeldheid genoeg hoor :p

Denk gewoon een game die je zelf streng moet bijstellen qua difficulty sliders om het leuk te maken en gewoon ook, de zoveelste open world. Waar de gemiddelde gamer al teveel van heeft gezien.

Ik word zelden gebeten door open world games. Spidey en Days Gone zijn zowat de enige "recente".. en dan geef ik bijna nog Days Gone de voorkeur want Spidey met die debiel geforceerde stealth Mary Jane zooi grmdbksll.
Maareuh, web slingen > zombies mollen.

Stutter uiteindelijk niet veel van gemerkt maar enkel chapter 1 op PS4 gespeeld, dan op PC opnieuw begonnen.
Probeer het nog eens op PS4 helemaal xD

Qua rating komt Days Gone ondertussen bij users positiever uit dan TloU, Returnal etc.. verdeeldheid genoeg hoor
Ja, het hangt ook af waarvan die verdeeldheid komt natuurlijk. Als ook in het geval van TLOU voor elke nagatieve heb je er 3 positieve die zijn mening niet nodig vind te uiten op metacritic en dergelijke. ZIjn gewoon statistieken die je moeilijk kan vergelijken, het enige dat voor zich spreekt zijn de verkoopcijfers.

want Spidey met die debiel geforceerde stealth Mary Jane zooi grmdbksll.
True tho xD

Same. Ik ben meerdere keren begonnen aan Days Gone, maar ik kan me er gewoon niet toe zetten om het vol te houden.
Die hordes maakten er een echt dreiging van, het was soms echt rennen voor je leven omdat je early game ze totaal niet aankon. Eenmaal meer naar endgame toe begon je ze stilletjes aan te kunnen uitschakelen maar het bleef nog steeds zeer goed oppassen.

Days Gone kwam qua verhaal heel traag op gang en dat maakte de eerste uren misschien wat minder, daarna vond ik het best wel goed.

Waarom er remasters nodig zin begrijp ik ook niet, voor HZD net hetzelfde. Ik speel de PC ports dus ik speel ze sowieso x aantal jaar na release en die games zagen er nog zeer goed uit anno 2024.

Ik vond Days Gone in het begin ook niet helemaal goed, maar het wordt toch beter naarmate het vordert en uiteindelijk toch een zeer degelijke game. Geen absolute topper, maar het absolute flop noemen vind ik toch vreemd.

Ik vond Days Gone echt wel een goed spel; OK, ik heb het iets na de release op de base PS4 gespeeld, en laten liggen voordat ik zelfs bij Mike aankwam. Nu stond die overplaatst (of nog steeds) in de PS Plus Library, en heb ik die op PS5 herspeeld, wat het wel beter maakte.
Ditmaal wel volledig doorgespeeld, en in vergelijking met de eerste uren (probeersels en niets voor mij - comments) wordt het echt wel beter in het midden en tegen het einde van de game.

Tis gene topper zoals een GoW, maar voor een open world Zombie game, kan het toch tellen.

maar het absolute flop noemen vind ik toch vreemd.
Financieel was het dit wel. Spel verkocht niet zo vlot in het begin en heeft uiteindelijk wel 7/8 miljoen keer verkocht, maar het spel stond wel heel snel zeer goedkoop in de rekken voor 20/30 euro. Het is geen flop zoals Concord en het is ook geen slechte game... gewoon cv... maar met een slecht financieel rapport. Dus ja zo iets wordt aanzien als een flop.

en heb ik die op PS5 herspeeld, wat het wel beter maakte.
Wou dat ik met deze game gewacht had tot op PS5 tho, had ik me toch zo niet gefrustreerd op het technische aspect van het spel.

Best fan van het spel, maar met de jank en onverfijnde hogere moeilijkheidsgraden die al niet echt strak werken in de base game, nog eens geld gaan vragen voor wat extra opties.. pfff :p

Haptic feedback en nog ergst van al, accessibility "features" achter betalende dlc. Mannekes toch.

Hadden beter mod tools gegeven op pc. Op minder dan een paar maand loopt dat spel "viral" en kunnen ze deel 2 in gang zetten.

De meesten onder ons hebben deze game bij de ps+collectie bij de release van de ps5.
Ben benieuwd of dat ga lukken en 10€ bij leggen of dat ge echt een ps4 disc moet hebben.

De meesten onder ons hebben deze game bij de ps+collectie bij de release van de ps5.
Ben benieuwd of dat ga lukken en 10€ bij leggen of dat ge echt een ps4 disc moet hebben.

*** Price shown in U.S. currency and may vary by country. Check PS Store at launch for local pricing. Upgrade will be available starting at launch. Owners of the PS4 disc copies must insert them into their PS5 every time they want to download or play the PS5 digital version. PS4 game disc owners who buy the PS5 Digital Edition disc-free console will not be able to get the PS5 version for the discounted price. Game redemptions via PlayStation Plus are not eligible for upgrade.

Terug
Bovenaan