Days Gone

Action PC PS4 Days Gone

Van het weekend begonnen aan deze game nu de PS5 in huis is. Wauw! Love it!
Voelt voor mij ook best next-gen aan, ook al is het technisch gezien niet zo. Ik heb de PS4 Pro overgeslagen en ben dus choppy < 30 fps games gewoon op een blazende PS4.
De graphics zijn héél goed en die 60FPS voelt zalig aan.

Qua setting is het ook helemaal mijn ding. En een zombiegame zonder te veel binnenlocaties voelt voor een broekschijtende zombieliefhebber ook wel eens fijn aan.
 
Ook onlangs mee begonnen. Mooie gfx, top voice acting en vlotte gameplay. Maar ik moet er precies nog wat inkomen. Het heeft me nog niet gegrepen. Mssn omdat ik de laatste tijd niks anders gespeeld heb dan open world games.
 
Op PS4 had deze game wel wat grafische bugs (vierkante auto's langs de kant van de weg, tattoos/kleren van personages die half gerenderd waren, etc). Maar verhaal was niet slecht. Qua gameplay zijn die enorme hordes verslaan wel de leukste uitdaging.
 
Control zei mij toch niet zoveel en Valhalla was ik wat beu, dus maar aan deze begonnen. Begin is in ieder geval leuk. Ook redelijk wat meer diepgang in de gameplay als ik had verwacht.
 
Is het eigenlijk de bedoeling dat je hordes ook al in het begin aan kan? Al verschillende keren dat ik tijdens het rijden in een missie plots een horde tegen kom, maar ik sterf elke keer aangezien ik die nog niet aan kan. Enige optie die ik dan heb is om te keren en een andere missie gaan doen?
 
Is het eigenlijk de bedoeling dat je hordes ook al in het begin aan kan? Al verschillende keren dat ik tijdens het rijden in een missie plots een horde tegen kom, maar ik sterf elke keer aangezien ik die nog niet aan kan. Enige optie die ik dan heb is om te keren en een andere missie gaan doen?
Ontwijken en later proberen.
Ik heb die gehouden voor de end game
 
Kan je in de game ergens zijn hoeveel van die injectors je hebt gebruikt voor health, stamina of focus? Zou dat graag wat verdelen maar ik heb zelf niet bijgehouden welke ik al gekozen heb. Vind precies nergens terug welke ik al heb geupgrade.
 
Net eens begonnen op PS5. Ziet er mooi uit, goeie setup maar 13 in een dozijn. Het doet me echt niets. Ik hoop dat open world games snel wat opgefrist worden, waarschijnlijk hetgeen me het meeste stoort aan games tegenwoordig. Alleen spiderman was deze generatie een goed open wereld game voor mij (en dat kwam gwn omdat webswinging zo leuk is).
 
Net eens begonnen op PS5. Ziet er mooi uit, goeie setup maar 13 in een dozijn. Het doet me echt niets. Ik hoop dat open world games snel wat opgefrist worden, waarschijnlijk hetgeen me het meeste stoort aan games tegenwoordig. Alleen spiderman was deze generatie een goed open wereld game voor mij (en dat kwam gwn omdat webswinging zo leuk is).
Beetje hetzelfde gevoel. Na Ghost of Tsushima en CP2077 heb ik echt moeite met Days Gone verder te zetten. Ik ben nog steeds niet echt invested in het verhaal, en da's voor mij toch vaak de belangrijkste drijfveer.

De omgevingen zijn wel mooi. Maar aan de andere kant werken die niet zo uitnodigend als bvb in bovenstaande games. Ik heb minder zin om met een brakke motto in een donker bos rond te cruisen dan met een paard te rijden in prachtige Japanse landschappen bvb. Da's wsl eerder persoonlijk. Maar in andere post apocalyptische games verken ik eigenlijk net wel heel graag.
 
ben hier aan begonnen, maar moet je echt steeds bij je bike blijven om te kunnen fast travellen?
 
Hieraan begonnen maar het boeit me voorlopig niet echt. Graphics (op PS4 Pro) zijn nu toch niet echt geweldig, de wereld nodigt voor mij niet echt uit om veel te exploren, de menu's met de verhaallijnen ed vind ik nogal chaotisch, idem voor de map op zich.

Ook bv de mechanics vind ik niet echt top, een kamp clearen bv in stealth voelt echt niet zo rewarding aan als bv de stealth in TLOU2. En het is gewoon ronduit irritant wanneer je in een vuurgevecht verwikkeld raakt dat plots die zombies u komen lastigvallen middenin een missie. Ook de graphics wanneer die zombies dan uw vijanden aanvallen vind ik echt slecht, die lijken soms wel te zweven ofzo.

Neeje, ga nog even doordoen maar voorlopig niet echt mee.
 
Laatst bewerkt:
Efkes doorgespeeld en begint wel te beteren en iets meer te boeien. Alleen blijf ik het nogal chaotisch allemaal vinden.
 
Terug
Bovenaan