Darts: 2026

Filip Bereza is dagwinnaar - Ik had nog nooit van die mens gehoord maar blijkbaar is hij al jaren top in Polen.

En de Belgen?
Faes Lennert toonde vlagen van zijn talent, maar het is (misschien?) nog het jaartje te vroeg.
Mylo Michiels gooide zijn hoogste gemiddelde ooit (89+) maar verloor (tegen Arno Merk die ook nadien dagwinnaar werd).
Jeroen Caron gooide allright voor zijn doen
Andy Baetens had een offday

Dus voorlopig een 0. Maar goed we hebben nog 3 dagen te gaan. Met het huidige format is het toch voornamelijk alles of niks en de beste twee bereiken.

En Nederland?
Twee Jeffrey's beiden naar de HF, beiden heersten over hun partij maar bij matchdarts kregen ze beiden plots zware krampen. Ongelooflijk. :S Zowel Merk als Bereza zeiden: Dank u wel! Beide Hollanders grijpen er voorlopig aldus naast.

Merk had ik op mijn blaadje staan, Bereza absoluut niet.

Laatst bewerkt:
Hempel doet mee tijdens de laatste dag van Q-school stage 1 terwijl hij automatisch voor de finale stage geplaatst was (maar waarvoor hij forfait heeft gegeven). :unsure: Is dat als trainingssessie?
Hempel wilde enkel toegang tot de Challenge Tour hebben

Andy Baetens had een offday

Merk had ik op mijn blaadje staan, Bereza absoluut niet.

Merk stond ook mijn lijstje , van Bereza had ik voor deze week nog nooit gehoord. De spelers in de UK (Adam Leek en Rhys Griffin) stonden niet op mijn lijst.

Van Baetens had ik wel iets meer verwacht maar 2 jaar geleden won hij ook tourcard door te pieken op 1 dag. Baetens staat bij mij op het lijstje van spelers die ik graag zou zien een tourcard pakken. Staan daar verder op : Harrysson , Beaton , Van Schie en Reyes. De eerste 2 zijn goed begonnen met kwartfinales , Van Schie lag er ronde vroeger uit en Reyes direct.

Mylo Michiels: "Ik ben de laatste tijd aardig in vorm. Oh dat erg lage gemiddelde op de laatste dag stage 1? Ik was al geplaatst maar er staat hier veel tocht en ik was verschrikkelijk hard verkouden!"

Dat is toch ook het leuke en minder leuke aan Q-school: Je hebt maar 1 kans, 1 week op een heel jaar.
Ben je ziekjes? Tsja pech dat is dan een jaartje extra geduld uitoefenen. Heb je net een goeie loting en krijgen een paar goeie spelers de bibber? Hop je pakt een tourkaart :LOL:

Op Q-school heb je altijd een paar verrassingen hé. Alles is mogelijk (OK tenzij je nooit 80 gemiddeld kan gooien).

Jeroen Caron even 109 gegooid in zijn whitewash :D
Yup een nieuw (all time) PR voor hem. Hij leek al wel in goeie doen (zeer constant en meestal 80+) maar dit was echt goed en gisteren ook 2x op karakter gewonnen met 6-5. Mentaal zit het ook snor.

Als hij deze topgun vorm kan vasthouden maakt hij kans. :tongue:

Yup een nieuw (all time) PR voor hem. Hij leek al wel in goeie doen (zeer constant en meestal 80+) maar dit was echt goed en gisteren ook 2x op karakter gewonnen met 6-5. Mentaal zit het ook snor.

Als hij deze topgun vorm kan vasthouden maakt hij kans. :tongue:
Doet Schweyen eigenlijk niet mee?

Zal nu moeten gebeuren voor Baetens als ik zie wat er nog overschiet
Noppes. Caron was vandaag qua vorm de beste Belg maar het mocht niet zijn.
En Baetens laat het liggen ..

Het zijn nog twee dagen maar ik heb een WK deja vu gevoel. Allemaal zo net niet het laatste jaar.
Het is echt geen goed jaar voor België. Eigenlijk is dit ook geen goed nieuws voor de PDC.
Darts is populair geworden in België maar het was één big fail de laatste tijd. :confused:

Maar goed nu ik dit zeg, ik morgen niet thuis ben en ik het niet kan volgen zal er dan plots wel ne Belg winnen zeker? :LOL:

Laatst bewerkt:
Er is wel niemand die er bovenuit steekt of denk ik dat maar? Of ja misschien Arno Merk.

Bereza die dagwinnaar werd maar nergens 90 gemiddeld gooide.
Jeffrey De Zwaan haalde gisteren de finale, vandaag meteen eruit.
Turetta en Reyes pakten gisteren nul punten en nu halen ze allebei minstens de laatste 4.
Alleen Jeffrey Sparidaans speelt constant mee voorin maar dat is ook dankzij oa Baetens en Gawlas die het laten liggen. Meer is het ook niet.
En de beste score tot dusver was dan weer voor Caron (echt gek) maar hij zit ook nog maar aan 4 punten.

Laatst bewerkt:
Er is wel niemand die er bovenuit steekt of denk ik dat maar? Of ja misschien Arno Merk.

Bereza die dagwinnaar werd maar nergens 90 gemiddeld gooide.
Jeffrey De Zwaan haalde gisteren de finale, vandaag meteen eruit.
Turetta en Reyes pakten gisteren nul punten en nu halen ze allebei minstens de laatste 4.
Alleen Jeffrey Sparidaans speelt constant mee voorin maar dat is ook dankzij oa Baetens en Gawlas die het laten liggen. Meer is het ook niet.
En de beste score tot dusver was dan weer voor Caron (echt gek) maar hij zit ook nog maar aan 4 punten.
Bereza gooide als hoogste gemiddelde 87. Die heeft echt wat geluk gehad met de loting.

De Zwaan heeft gisteren 10 matchdarts gemist en vandaag ook nog 1/9 op de dubbels.

Sparidaans kon eigenlijk gisteren al gewonnen hebben en bijna gaf hij het vandaag nog weg want hij stond 5-1 voor en won uiteindelijk met 6-5.

Van Reyes verwacht ik wel iets op de Tour. Vandaag toch een gemiddelde van 94 over de hele dag en stond vroeger paar keer als reekshoofd op het WK. Verloor volgens mij 2x van de latere WK en dit jaar van de runner-up. Eind 2021 was hij volledig verdwenen tot November 2025 waar hij zich plaatste voor het WK.

In de UK zijn de tourkaarten voor Carl Sneyd en Niall Culleton.

Qua punten staat Patrick Bulen de hoogste Belg met 5 punten momenteel gevolgd door Jeroen Caron en Mylo Michiels met 4 punten. Andy volgt dan met 3 punten.

Volgens een berekening die ik online zag zou 8 punten en legsaldo +23 genoeg moeten zijn voor een tourkaart.

Volgens een berekening die ik online zag zou 8 punten en legsaldo +23 genoeg moeten zijn voor een tourkaart.
Ja ik had op facebook al gepost: 9 of 10 punten gaat normaal genoeg zijn. Maar dat was met ne natte vinger (even een vluggertje). Het hangt ook een beetje af van de concurrentie. Ik zit of zat er niet zoveel naast dan ;)

Baetens er al weer uit in de 2de ronde tegen Otter met 6-5.
Jammer maar helaas. Maar potverdekke de Jeroen zeg. Die heeft 'plots' ergens die mentale klik gemaakt. :tongue:
Duidelijk de beste belg in vorm tijdens de Q-school.

Gisteren wat pech met de dubbels en de loting maar de 3de winstpartij is vandaag binnen en hij komt zo op 7 punten (+21).
Hij gaat er kort bij zitten! Misschien heeft hij wat belangrijke tips gekregen van nonkel Mario? :tongue: (Voor de leken: Jeroen is een neef van ..)

Andy valt tot dusver wat tegen (een beetje pech, net niet de goeie vorm, het zit in een klein hoekje ..) maar al bij al doen de Belgen wel nog volop mee voor een Tourkaart. 3 (!) Belgen bij de laatste 16 (weer die dekselse Knops, toch een onderschatte speler) en ook Bulen met 7 punten (wel nu er uit)

Het zijn nog twee dagen maar ik heb een WK deja vu gevoel. Allemaal zo net niet het laatste jaar.
...
Maar goed nu ik dit zeg, ik morgen niet thuis ben en ik het niet kan volgen zal er dan plots wel ne Belg winnen zeker? :LOL:
:LOL:

Knops een paar mooie wins vandaag
Het is toch een goeie dag voor de Belgen hé? Geen enkele landgenoot is al zeker maar er zijn nog wel veel Belgen in the running.

* Caron, Faes en Bulen = morgen 2x (?) winnen en ze hebben hun kaart binnen (het is wel gemakkelijker gezegd dan gedaan en hopelijk geen klote loting)
* Michiels, Baetens en Knops zijn alle drie zeker nog niet kansloos maar dan moeten ze morgen wel (minstens) de halve finale halen.

Laatst bewerkt:
Gisteren was er plots goeie hoop na een goeie dag 3 maar vandaag staan we weer nuchter met de voetjes aan de grond.
Ik had met spijt in mijn hart 'finaal' toch gelijk. :confused:

Ik was eventjes TE positief na gisteren (en ook ergens terecht, de negativist uithangen heeft ook geen zin :))

Eindverdict
0 winstpartijen op het WK
Baetens zijn tourkaart kwijt
0 op Q-school

Positieve puntjes dit afgelopen seizoen?

* Mario heeft het nipt gered maar alleen dankzij een domme actie van een collega darter.
* Faes heeft zijn kunnen laten zien 👊 Chapeau man! Maar hij kwam nog (net) te kort.
* Caron was wel een positieve verrassing. Chapeau man! Hij is een goeie subtopper maar ik had nooit gedacht dat hij kon meestrijden voor een tourkaart. En hij had een goeie loting vandaag dus hij heeft een unieke kans laten liggen. 😩

Als ik de stand momenteel bekijk was die berekening niet helemaal correct. 9 punten met een goed legsaldo of 10 punten was 100% zekerheid. 8 punten kan voldoende zijn mits wat mee val.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan