Darts: 2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kim is al een heel jaar rotslecht bezig en het was er aan te merken. Ook vandaag was hij weer een schim van zichzelf.

Den eerste Belg ligt er dus al uit. Dat wordt nog zweten voor zijn tourkaart.
Normaal is zijn puntenaantal nog nét genoeg maar je weet het nooit.

Ik ga nu supporteren voor Mario. Hij verdient het van zijn tourkaart te verlengen maar dan moet hij overmorgen wel gewoon winnen.
Huybrechts was nochtans in vorm. "Maar het moet op het podium gebeuren. Heel veel pijlen gingen er ver naast, met veel schouder erin. Door de stress."

"Op training gooi ik fantastisch, maar om een of andere reden blokkeert er iets bij mij de laatste 4-5 jaar."

5 jaar? Dan is er wel iets anders mis denk ik.

Ja ik had dat ook gelezen en mijn eerste reactie was: Welke vorm? Op training: OK ik geloof hem wél, want op wedstrijden was het dit jaar maar povertjes. :)
Tjah Clarys verklaard toch altijd als hij hem ziet trainen dat hij hem fenomenale dingen ziet gooien. Er moet een serieuze mentale blokkering bij hem zijn dan. En dat is eigenlijk bijna vanaf dat het op VTM gebroadcast word..

Wat een match, mooi van Harrysson.
Kreeg wel de kriebels van die wesp 😅
De eerste echt grote verrassing van het toernooi.

Daarmee: Ik hoop dat Mario het haalt want zijn tegenstander is mss niet zo bekend maar die Davies is echt ne goeie darter die op een topdag ook gewoon 90+ kan gooien. Hij is natuurlijk favoriet maar hij mag zijn tegenstander net zoals vorig jaar (Thibault Tricole) zeker niet onderschatten.

Update: En er uit. Zowaar zijn zwakste match van héél 2025 naar mijn mening. Missschien moeten de Belgen op zoek naar een mental coach? Tourkaart weer weg aldus. :confused: Zelfde verhaal als 2 jaar geleden en weer Q-school. (Tenzij ... de darters achter hem moeten natuurlijk nog winnen. Momenteel staat hij 64ste)

Laatst bewerkt:
Davies was echt goed.
Ik had op voorhand al gewaarschuwd dat Davies geen cadeau was.

Hij was goed, echter Mario was echt heel zwak.

Mario: "Het viel niet. Niets, alles tegen de draad. Als het niet valt, dan valt het niet. Ik heb hier geen verklaring voor. Op het trainingsbord viel alles, maar op het podium net niet. Of ik zenuwen had? Nee, helemaal niet."

Anderson zat zonet ook in de sh*t (1-2 achter tegen Hunt) maar hij kan dan net dat tandje hoger schakelen. 3-2 winst.

Laatst bewerkt:
Ik heb wat compassie met de Belgen. Naar daar reizen, excited, en dan direct naar huis. Dat doet niemand graag. En met 128 spelers heb je toch altijd meer kans vind ik.

Ik heb wat compassie met de Belgen. Naar daar reizen, excited, en dan direct naar huis. Dat doet niemand graag. En met 128 spelers heb je toch altijd meer kans vind ik.
Ik heb het oa op facebook al een paar keer gezegd: Ze breiden het aantal spelers op het WK uit, topspelers krijgen steeds meer voordelen (Het laatste voorbeeld is de aanpassing voor plaatsing op ET's), maar alleen de top-64 krijgt opnieuw een tourkaart terwijl het niveau jaar na jaar stijgt.

Alsook: Je kan heel een seizoen slecht spelen, 1 goed WK spelen (kwartfinale) en voila je hebt een tourkaart. Twee seizoen vrij goed spelen maar 2x geen WK of een rot WK? --> Tourkaart foetsie. Fair enough dat het WK meer waard is dan andere toernooien maar het is ook niet meer in verhouding.

Dat systeem is toch niet veel langer houdbaar ??

Je wil de sport internationaliseren. Maar als je niet in de UK woont kost het veel geld en de kansen om je tourkaart te verdedigen worden steeds kleiner en kleiner hé. Je moet het maar eens uitrekenen.

Het huidige rankingsysteem is naar mijn mening in onbalans geraakt.
Ik ben voorstander om de top-64 in de toekomst uit te breiden naar bijvoorbeeld 96.

Ik spreek nu vanuit een neutraal standpunt en niet ten voordele van Mario hé.

Mario had vanaf heden bij 1 zege 100% zekerheid over zijn tourkaart. :confused:

Sedlacek, Landman, Brooks en Crabtree hebben ook allemaal verloren.
Dus je hebt nu alleen nog Burton en Campbell die hem na R1 nog voorbij kunnen.
+ Owen had hij bij winst ook al achter zich gehouden.

Echt zonde.

In darts weet je het nooit zeker, maar ik ga er niet vanuit dat Burton en Campbell allebei verliezen (al is Burton geen favoriet tegen Schindler). Echter moest dat toch gebeuren, alle darters achter Mario moeten nu al R4 halen om hem nog voorbij te steken, waaronder Andy Baetens ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan