Sedlacek is pas aan zijn eerste jaar bezig. Net zoals bijvoorbeeld Springer (die al in de top-64 geraakt is na nog geen volledig seizoen)Hij heeft natuurlijk ook nog de Players Championship finals maar moet wel in R1 tegen Gary Anderson. Het grootste gevaar is momenteel wel Sedlacek (nr 66) die geplaatst is voor alle toernooien die er nog zijn.
1 match winnen op het WK kan wel genoeg zijn voor Mario want Rob Owen die 2 plaatsen voor hem staat is nergens voor geplaatst op dit moment.
Maar hiervoor ken ik de regels niet
Als straks 2 darters in de top-64 staan die sowieso zeker zijn van hun tourkaart krijgen de nummers 65 en 66 dan een tourkaart? Of naar waar gaan die plekjes dan? En zeg nu niet: naar niemand want dan zijn er plots 2 darters minder die een tourkaart hebben hé dan wanneer ze niet in de top-64 zouden staan.
Update: Ik heb het even opgezocht. Het antwoord: dan zijn er gewoon meer of minder darters die een tourkaart kunnen verkrijgen via oa de Q-school. Dus cru gezegd: Als Sedlacek 65ste eindigt en Mario 64ste --> Beiden hebben volgend jaar dan een tourkaart. Als Sedlacek 64ste eindigt en Mario 65ste --> Alleen Sedlacek zal dan nog een Tourkaart hebben. (en Mario moet dan weer naar de Q-school)
Laatst bewerkt:

Als er interesse in de top 30 dan wil ik die hier ook nog plaatsen