Darts: 2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij heeft natuurlijk ook nog de Players Championship finals maar moet wel in R1 tegen Gary Anderson. Het grootste gevaar is momenteel wel Sedlacek (nr 66) die geplaatst is voor alle toernooien die er nog zijn.

1 match winnen op het WK kan wel genoeg zijn voor Mario want Rob Owen die 2 plaatsen voor hem staat is nergens voor geplaatst op dit moment.
Sedlacek is pas aan zijn eerste jaar bezig. Net zoals bijvoorbeeld Springer (die al in de top-64 geraakt is na nog geen volledig seizoen)
Maar hiervoor ken ik de regels niet en ik vind deze ook precies nergens terug.

Als straks 2 darters in de top-64 staan die sowieso zeker zijn van hun tourkaart krijgen de nummers 65 en 66 dan een tourkaart? Of naar waar gaan die plekjes dan? En zeg nu niet: naar niemand want dan zijn er plots 2 darters minder die een tourkaart hebben hé dan wanneer ze niet in de top-64 zouden staan.

Update: Ik heb het even opgezocht. Het antwoord: dan zijn er gewoon meer of minder darters die een tourkaart kunnen verkrijgen via oa de Q-school. Dus cru gezegd: Als Sedlacek 65ste eindigt en Mario 64ste --> Beiden hebben volgend jaar dan een tourkaart. Als Sedlacek 64ste eindigt en Mario 65ste --> Alleen Sedlacek zal dan nog een Tourkaart hebben. (en Mario moet dan weer naar de Q-school)

Laatst bewerkt:
Als straks 2 darters in de top-64 staan die sowieso zeker zijn van hun tourkaart krijgen de nummers 65 en 66 dan een tourkaart?
Nee nummer 65 en 66 krijgen dan geen tourcard. Dat gebeurt enkel als er iemand een van de top 64 besluit te stoppen zoals destijds Phil Taylor en recenter Steve Beaton.

Het is al dikwijls gebeurt dat er iemand in zijn eerste jaar in de top 64 geraakt : Nijman vorig jaar , Van Veen het jaar ervoor. Of spelers die rechtstreeks top 64 halen zonder dat die dat jaar een tourcard hadden zoals Scutt vorig jaar en Littler.
Of naar waar gaan die plekjes dan?
Dat zijn dan extra tourcards die naar Q-School gaan.

By the way .. MvG won gisteren na een spannende match met 5-4 van Greaves. Die eerste heeft (terecht) ook veel respekt voor haar.
Fantastisch, nu al de beste vrouw ooit

WK worden is nog iets anders maar als die Greaves rustig blijft dan kan ze (als enige vrouw ooit) toch de top (bij de mannen) bereiken en daar ook blijven.

Haar niveau is alvast goed genoeg. Ze gooit regelmatig 100+ gemiddeld alsof het niks is. Gisteren ook weer 101+ en 50% op de dubbels. Ze verloor alleen doordat MvG erg geslepen is (en op het einde liet hij Beau terug in de match komen en had hij een beetje geluk)

Laatst bewerkt:
Andy Baetens moest top 40 halen en is op plaats 50 geëindigd. Hij heeft nog 2 kansen om het WK te halen en dat is op 15 november in de Netherlands & Belgium Qualifier. Daar is één ticket te verdienen
En hij heeft vandaag het Q-toernooi gewonnen en zich daardoor voor het eerst in zijn carrière alsnog geplaatst voor het PDC WK :tongue:
Het blijft bijzonder moeilijk om rechtstreeks (zonder Q-school) zijn tourkaart te redden maar hij grijpt wel zijn voorlaatste kans.

Het was ook zowaar zijn beste toernooi van 2025. Hij heeft uitgezonderd 1 match steeds 90+ gegooid en in de finale tegen Van Schie zelfs 100+. (Een gemiddelde wat je toch regelmatig moet gooien wil je aan de top kans maken).

PS. Ik heb wel ergens medelijden met van Schie. Hij leek vorig jaar zijn tourkaart te pakken na een goeie eerste dag op de Q-school maar hij haalde het alsnog net niet. En nu botst hij tegen Baetens die net nu in de finale zijn beste match van heel het jaar speelt. Een gemiddelde van 98+ was vandaag niet genoeg. Darts is soms een wrede sport. :headshake:

Laatst bewerkt:
Nu nog een goede loting voor baetens (wanneer is die loting?) en niet direct legen een bvb een littler .

I v m gisteren .
spijtig van evans maar price is tegenwoordig weer helemaal top aan het spelen richting het WK.

Nu nog een goede loting voor baetens (wanneer is die loting?) en niet direct legen een bvb een littler .
De loting is voorzien voor maandag 24 November en is te volgen op youtube. Ik zal de link hier in dit topic zetten

En hij heeft vandaag het Q-toernooi gewonnen en zich daardoor voor het eerst in zijn carrière alsnog geplaatst voor het PDC WK :tongue:
Het blijft bijzonder moeilijk om rechtstreeks (zonder Q-school) zijn tourkaart te redden maar hij grijpt wel zijn voorlaatste kans.

Het was ook zowaar zijn beste toernooi van 2025. Hij heeft uitgezonderd 1 match steeds 90+ gegooid en in de finale tegen Van Schie zelfs 100+. (Een gemiddelde wat je toch regelmatig moet gooien wil je aan de top kans maken).

PS. Ik heb wel ergens medelijden met van Schie. Hij leek vorig jaar zijn tourkaart te pakken na een goeie eerste dag op de Q-school maar hij haalde het alsnog net niet. En nu botst hij tegen Baetens die net nu in de finale zijn beste match van heel het jaar speelt. Een gemiddelde van 98+ was vandaag niet genoeg. Darts is soms een wrede sport. :headshake:
van Schie verloor vorig jaar ook al de finale van de WK- qualifier. Vroeg of laat moet hij wel eens door Q-School geraken.

Ik hou alles bij op excel van darts van verschillende jaren en dit is hoe het er momenteel uitziet met de tourkaarten van Andy Baetens en Mario Vandenbogaerde. Prijzengeld van Players Championship Finals en WK is reed inbegrepen.
Kolom E (feb) tot O (dec) is prijzengeld per maand , Kolom P prijzengeld van vorig jaar en die dus volgend jaar van hun ranking gaat en Q is totaal van dit jaar.

Mario kan aan 1 zege op WK genoeg hebben , Andy moet minstens de 4de ronde (laatste 16). Vooral Lukas Wenig heeft de situatie iets moeilijker gemaakt door zich te plaatsen voor de Grand Slam en daar de kwartfinale te halen

Ik hoop dat de foto een beetje duidelijk overkomt 😅 Als er interesse in de top 30 dan wil ik die hier ook nog plaatsen

De loting is voorzien voor maandag 24 November en is te volgen op youtube. Ik zal de link hier in dit topic zetten
Ik dacht dat op 24 nov er nog een allerlaatste Q toernooi is voor alle tourkaarthouders die nog niet op het WK staan en daar de laatste plekjes worden toegekend? En later die dag is dan volgens mij inderdaad meteen de loting voor het WK.

Een belangrijke dag voor Mario (PC final). Hij is uitgeloot tegen Anderson. Een heel moeilijke loting maar bij winst zou hij 3,5k extra pond bijschrijven. Dus voor Mario is deze match veel belangrijker dan voor Anderson.

Die laatste is wel iemand die normaal gezien geen match zomaar zal weggeven. Dus het wordt moeilijk. Maar onmogelijk is niks he.

Update: Zoals verwacht géén cadeaus van Garry. Dit was na Littler eerlijkheidshalve toch wel de slechtst mogelijk loting hoor.
Het wordt net zoals twee jaar geleden weer véél te nipt voor Mario hé. Een slechte loting of een slechte eerste match op het WK? --> Dat is het weer bidden dat niemand achter hem, hem nog voorbij steekt. :frown:

Maar hopelijk heeft hij eens een keertje wat geluk. Hij verdient het wel.

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat op 24 nov er nog een allerlaatste Q toernooi is voor alle tourkaarthouders die nog niet op het WK staan en daar de laatste plekjes worden toegekend? En later die dag is dan volgens mij inderdaad meteen de loting voor het WK.
Er zijn nog 5 tickets maandagnamiddag en paar uur later is het loting.

Een slechte loting of een slechte eerste match op het WK? --> Dat is het weer bidden dat niemand achter hem, hem nog voorbij steekt. :frown:

Maar hopelijk heeft hij eens een keertje wat geluk. Hij verdient het wel.

Ik heb na een tijdje zoeken dit gevonden op de site ivm loting

First Round
Top 32 from PDC Order of Merit seeded in standard seed pattern.
Players 33-64 from PDC Order of Merit drawn at random to left hand side of the draw.
Remaining 64 players drawn at random

Ik had verwacht dat met de hoogste 24 van de Pro Tour naar de linkerkant zou schuiven en zou uitkomen tegen de nummers 25-40 van de Pro Tour en de International qualifiers. Maar blijkbaar kijkt men naar de algemene ranking.
Mario staat momenteel 66ste en zou dus uitkomen tegen iemand uit de top 64 maar momenteel zijn Rob Owen en Florian Hempel niet geplaatst voor het WK. Als beide naast een ticket grijpen maandag zou Mario 64ste zijn en dus beschermd zijn van de reekshoofden.

Beter is als die 2 zich niet plaatsen voor het WK. Er zal bij allebei wel wat druk bijzitten want beide hebben zich het WK nodig om op de tour te blijven. Moesten ze zich wel plaatsen zijn het mss wel de meest ideale spelers om te loten.

Twee rare vogels wel, Owen en Hempel hun beste prestaties op een major komen van het WK. Hempel twee keer DVDB uitgeschakeld en Owen vorig jaar redelijk ver geraakt op het WK voor zijn standaard.

Twee rare vogels wel, Owen en Hempel hun beste prestaties op een major komen van het WK. Hempel twee keer DVDB uitgeschakeld en Owen vorig jaar redelijk ver geraakt op het WK voor zijn standaard.
Hempel mag Q-school spelen, hij verloor zonet en verliest zijn tourkaart. Owen heeft nog kans, hij zit bij de laatste 20 op het laatste Q toernooi.
Ik zie dir laatste het wel halen en dan is Mario net geen reekshoofd zeker? (Tenzij iemand nog forfait geeft wegens ziekte of blessure, dan is hij eerste reserve)

Maar goed, hopelijk is de loting hem goed gezind. Tegen Kim of zo. Die speelt niet zo denderend. :tongue:

Laatst bewerkt:
Hempel mag Q-school spelen, hij verloor zonet en verliest zijn tourkaart. Owen heeft nog kans, hij zit bij de laatste 20 op het laatste Q toernooi.
Ik zie dit laatste het wel halen en dan is Mario net geen reekshoofd zeker? (Tenzij iemand nog forfait geeft wegens ziekte of blessure, dan is hij eerste reserve)

Maar goed, hopelijk is de loting hem goed gezind. Tegen Kim of zo. Die speelt niet zo denderend. :tongue:
Owen verliest ook dus Mario ontloopt de reekshoofden.

Owen verliest ook dus Mario ontloopt de reekshoofden.
Goed nieuws! :tongue: Het mag eens een keertje mee zitten voor hem hé. Want stel je voor dat je pech hebt met de loting en ne zekere Littler loot. Dan waren zijn kansen quasi 0

Maar natuurlijk zijn er nog steeds gevaarlijke darters in de onderste regionen. Stel dat je tegen Greaves wordt uitgeloot. Of ne in vorm zijnde Baetens. Of bijvoorbeeld ne De Sousa (als die het straks nog haalt --> Ja, met veel hoerechance nadat z'n laatste tegenstander meerdere matchdarts laat liggen 7-6). Dan zijn z'n kansen nog steeds maar 50/50. Maar goed 50/50 is nog altijd beter dan NUL :D

Laatst bewerkt:
Goed nieuws! :tongue: Het mag eens een keertje mee zitten voor hem hé. Want stel je voor dat je pech hebt met de loting en ne zekere Littler loot. Dan waren zijn kansen quasi 0

Maar natuurlijk zijn er nog steeds gevaarlijke darters in de onderste regionen. Stel dat je tegen Greaves wordt uitgeloot. Of ne in vorm zijnde Baetens. Of bijvoorbeeld ne De Sousa (als die het straks nog haalt). Dan zijn z'n kansen nog steeds maar 50/50. Maar goed 50/50 is nog altijd beter dan NUL :D
Het is uiteraard beter om de reekshoofden te ontlopen. En Owen die vlak boven Mario staat is er niet bij dus dat is ook al een voordeel.

Er zijn uiteraard ook wel enkele spelers uit hij nu best kan vermijden. Ik denk vooral aan Greaves maar ook aan minder gekende spelers als van den Herik , Manby die allebei wel een groot talent zijn. De meest ervaren spelers die hij kan krijgen zijn King , Whitlock en Reyes. Die laatste heeft sinds covid niks meer gespeeld tot de qualifier paar weken terug.

En Alexis Toylo is misschien ook wel te vermijden. Zeker niet de beste speler maar wel verschrikkelijk traag. Er was een reden waarom ze die telkens als laatste lieten spelen op de Grand Slam.

Littler major 6 van het jaar gewonnen, mist nog twee majors en dan heeft hij ze allemaal kerel is 18.

Als die zin heeft en blijft hebben is geen enkel record veilig hoe ziek hoog sommige van Taylor ook mogen staan... .

Littler major 6 van het jaar gewonnen, mist nog twee majors en dan heeft hij ze allemaal kerel is 18.

Als die zin heeft en blijft hebben is geen enkel record veilig hoe ziek hoog sommige van Taylor ook mogen staan... .
Littler kan de nieuwe Taylor worden. De Prime Taylor was even goed als deze Littler (onderschat Taylor niet) MAAR hij had wel véél minder concurrentie.

Dus als Littler die zijn records zou verbeteren dan is dat toch een straffe prestatie. Maar goed zover zijn we nog niet.
Van Gerwen werd ook lang de nieuwe Taylor genoemd maar kreeg dan last van huwelijksproblemen en gebitsproblemen.

Alles moet mee zitten, je moet mentaal 30+ jaar lang ijzersterk blijven, geen gezondheidsproblemen kennen enzovoorts ... Taylor was héél goed maar wist dat vooral tientallen jaren lang chronisch te doen.

Waneer is de loting precies?
Nadat het Q toernooi is afgelopen denk ik? Het exacte uur weet ik ook niet goed.
Update: Rond 17u30 naar het schijnt.

Momenteel zijn ze sowieso nog bezig

En toch ook pijnlijk voor dartsland NL. Op het BE / NL kwalificatietoernooi ging er ne Belg mee lopen ondanks dat NL veruit in de meerderheid was.
En vandaag heeft NL ook geen enkele van de laatste 5 plekjes kunnen bemachtigen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan