Dacia Jogger

jimmyr

Active member
3.5 jaar geleden hier een topic geplaatst voor een nieuwe auto via een tip van hier ipv een Dacia Sandero stepway een nieuwe Fiat Tipo sedan gekocht

Nu 3.5 jaar later hebben we toch echt iets ruimers nodig, Mechelse herder en 2 teckels, we krijgen in onze Tipo sedan gewoonweg geen bench geplaatst, zelf men 40l gas koelbox krijg ik niet in de koffer, we zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen (7 en 9 jaar)

De Tipo was full optie €19.500 maar omdat deze 1 km had en 4 maand in de garage als toonzaal model had gestaan maar €13950 betaald (oa stock premie, demo premie en overname)

Aan €19.500 is er geen Break meer te vinden, ben nu al 2x bij Dacia langs geweest en heb een offerte voor een Jogger.

-Extreme (duurste versie)
-Lpg
-Cedergroen
-Afneembare trekhaak
-City plus pack

Prijs €22.802

Op zich vind ik de Jogger meer dan prima zeer ruim en Lpg is ook een dikke plus, het bedrag kan ik cash neerleggen wil liever ook niet bij lenen maar vermits bij de meeste er toch een levertijd zal zijn van 5/7 maand kunnen we er nog wel een 5k uit eigen zak bijdoen.

We doen een goede 22.000km/jaar, is de Jogger een aanrader of toch beter uitkijken naar een ander merk?
 
Waarom niet? zit er toch standaard in en je rijd goedkoper dan met Benzine, qua onderhoud/slijtage ook geen verschil mee gemerkt met onze Lpg wagen die we voor de Tipo hadden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 20 jaar geleden lpg gereden.
Betaal je nu eigenlijk nog (bij mij toen 165) euro extra tax?
Schandalig vind ik dat,milieuvriendelijk(er) en je mocht extra betalen
 
Wij hebben begin dit jaar de "nieuwe" Duster gekocht. Beetje dezelfde prijscategorie maar dan een andere vormfactor. Best content van. Natuurlijk geen luxe wagen, maar ik heb nooit het gevoel dat ik in "een auto van den Aldi" rondrijd.
 
Bedoel lpg tax bovenop de gewone tax moest ik 165 extra log tax betalen
Weet nog dat ik aan 7 belgische frank getankt heb🙈
 
Je hebt een 50l tank voor benzine en 40l voor LPG. Met beide vol kunt ge (in theorie) meer dan 1000km doen ;)

2 jaar geleden eens zitten kijken voor een nieuwe wagen en ik heb dan eens in het nieuwe model van de Sandero Stepway (basically de kleine broer van de Jogger). Ik was dan toch sterk verbaasd over hoe slecht de geluidsisolatie was, de verkoper was in zijn bureau bezig met andere klanten (weliswaar met de deur open). De wagen stond er toch redelijk ver vanaf maar met alle deuren en ruiten toe kon ik het gesprek zo meevolgen.
In andere wagens viel me dit nooit zo op.

Ik zou zeker eens vragen voor een testrit dat je dat kan beoordelen op de weg.
 
Bedoel lpg tax bovenop de gewone tax moest ik 165 extra log tax betalen
Weet nog dat ik aan 7 belgische frank getankt heb🙈
-Jaarlijkse verkeersbelasting € 3,98
- Aanvullende verkeersbelasting € 89,16

Lpg staat bij het tankstation vlakbij me nu €0.44/L
 
Na de testrit met de Jogger besloten om er niet voor te gaan, en inderdaad verkoper zat met een klant aan zijn bureau en we konden gewoon het gesprek mee volgen zat dan nog een glazen wand tussen, qua rijden was het toch ook niet veel speciaals en het is echt wel zeer basic qua afwerking nuja de prijs is er ook naar.

Morgen proefrijden met een:
-Kia Ceed Sw Pulse 1.5T 160 DCT
-Opel astra tourer 1.2T business edition
-Peugeot 308 sw gt 1.2

Met alle 3 geen ervaring,
-Kia lijkt me qua motor wel de meest interessante + automaat prijs €20.900 (kan nog iets vanaf of evt een extra optie erbij, verkoper wou perse de deal al sluiten en kwam een paar x af met nieuwe voorstellen)

-Opel vind ik ik zowel buiten en binnen mooi zou me €16.499 kosten

-Peugeot 308 sw heeft voor mij qua interieur de voorkeur maar nog geen prijs, had momenteel enkel een prijs voor de GT versie (duurste)

Zijn alle 3 demo wagens die als nieuw worden ingeschreven max 5km op de teller, krijg voor men huidige wagen €10.000
 
Laatst bewerkt:
Na de testrit met de Jogger besloten om er niet voor te gaan, en inderdaad verkoper zat met een klant aan zijn bureau en we konden gewoon het gesprek mee volgen zat dan nog een glazen wand tussen, qua rijden was het toch ook niet veel speciaals en het is echt wel zeer basic qua afwerking nuja de prijs is er ook naar.

Morgen proefrijden met een:
-Kia Ceed Sw Pulse 1.5T 160 DCT
-Opel astra tourer 1.2T business edition
-Peugeot 308 sw gt 1.2

Met alle 3 geen ervaring,
-Kia lijkt me qua motor wel de meest interessante + automaat prijs €20.900 (kan nog iets vanaf of evt een extra optie erbij, verkoper wou perse de deal al sluiten en kwam een paar x af met nieuwe voorstellen)

-Opel vind ik ik zowel buiten en binnen mooi zou me €16.499 kosten

-Peugeot 308 sw heeft voor mij qua interieur de voorkeur maar nog geen prijs, had momenteel enkel een prijs voor de GT versie (duurste)

Zijn alle 3 demo wagens die als nieuw worden ingeschreven max 5km op de teller, krijg voor men huidige wagen €10.000
Wegblijven van de Opel/Peugeot is dezelfde gekende probleemmotor.
 
Ai https://autonieuws.be/nieuws/miseri...trouwbaarheid-en-service-laten-te-wensen-over
De 1.5 Turbo D 130 pk is die wel betrouwbaar?


Kia 7 jaar garantie, waar zit daar het addertje?
Je bent verplicht om jaarlijks uw onderhoud uit te voeren ook al rij je bvb maar 5km.
Als je uw onderhoud niet binnen de tijd inplant vervalt de garantie.

(Heb zelf de KIA Proceed, en vrouw heeft Hyundai Tucson waar hetzelfde principe geld met hun 5j garantie).
Vrouw wou de laatste keer het onderhoud niet doen omdat ze er met moeite mee gereden had (corona, en reed meestal met mijn firmwagen).
Hierdoor verviel dan wel de extra garantie.
 
De 1.2 motor van Stellantis is nu met ketting ipv riem en daarmee (zouden) de problemen mee opgelost moeten zijn

De Kia zou ons min 5k duurder uit komen, van uiterlijk neig ik meer naar de Astra (reed ook best goed) maar verstand zegt Kia, sebiet test rijden met een Ceed
 
Laatst bewerkt:
De 1.2 motor van Stellantis is nu met ketting ipv riem en daarme (zouden) de problemen mee opgelost moeten zijn

De Kia zou ons min 5k duurder uit komen, van uiterlijk neig ik meer naar de Astra (reed ook best goed) maar verstand zegt Kia, sebiet test rijden met een Ceed
Geen idee van de prijs nu, maar wij hebben 5j geleden op dezelfde dag de cee'd getest en de Suzuki Vitara en het verschil in rijcomfort was enorm in het voordeel van Suzuki!
 
Ik moet een sw hebben voor een op maat gebouwe bench voor men mechelaar en nog ruimte voor de absorbtie koelbox, gaar nooit in een Vitara passen vrees ik
 
Gaat waarschijnlijk toch een Kia Ceed Sw (Lunar silver) GT Line 1.5T 160PK DCT7 worden, heb tot dinsdag om definitief te beslissen.

Ceed VS Astra
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan