Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

kheb het spel in de tijd ook op pc gespeeld was verre van een flop maar gewoon over-hyped ze hebben de fout gemaakt om het spel op old-gen (in de tijd PS4) uit te brengen helaas.

Maar er waren gewoon dingen die niet in het spel zaten, cops die gewoon naast u spawnden als je een misdrijf deed enz...
spel was toen niet af punt.
met deze update 2.0 maken ze alles waar wat ze in de tijd beloofd hebben.

Eindelijk een gespeeld met alle toeters en bellen aan, in vergelijking met toen het net uitkwam.
Wat een wereld van verschil.
Heb er wel zin in voor komende weekend.

Ik speel via Geforce now Ultimate en heb eens een ingame benchmark test gedaan om het verschil te zien van performance tussen DLAA en DLLS.
Omdat er zoveel blablabla is rond DLLS de laatste tijd en ik er zelf niet veel ervaring mee heb.

In 1440p met alles op hoogste instellingen, en ray tracing opties aan.
Gemiddeld 100fps met DLAA en 135 fps met DLLS, maar ik vind die DLAA instelling precies veel aangenamer.
En aangezien het niet uitmaakt of ik nu speel aan 100 of 135 fps dan toch maar op DLAA laten staan.

Eindelijk een gespeeld met alle toeters en bellen aan, in vergelijking met toen het net uitkwam.
Wat een wereld van verschil.
Heb er wel zin in voor komende weekend.

Ik speel via Geforce now Ultimate en heb eens een ingame benchmark test gedaan om het verschil te zien van performance tussen DLAA en DLLS.
Omdat er zoveel blablabla is rond DLLS de laatste tijd en ik er zelf niet veel ervaring mee heb.

In 1440p met alles op hoogste instellingen, en ray tracing opties aan.
Gemiddeld 100fps met DLAA en 135 fps met DLLS, maar ik vind die DLAA instelling precies veel aangenamer.
En aangezien het niet uitmaakt of ik nu speel aan 100 of 135 fps dan toch maar op DLAA laten staan.
DLAA is trouwens DLSS zonder de upscaling, dus met volledige native resolution. Logisch dat het er iets beter uit ziet maar persoonlijk denk ik dat de kost in performance absoluut niet opweegt tegen wat je er voor krijgt. Gebruik je ook path tracing?

DLAA is trouwens DLSS zonder de upscaling, dus met volledige native resolution. Logisch dat het er iets beter uit ziet maar persoonlijk denk ik dat de kost in performance absoluut niet opweegt tegen wat je er voor krijgt. Gebruik je ook path tracing?
Nee die path tracing stond niet aan, heb nu diezelfde test eens gedaan wanneer het wel aanstaat.
En dan neemt de gemiddelde fps wel een serieuze duik :)
Nog gemiddled 58 fps ipv 100 fps met DLAA.

Ondersteunt Geforce Now al widescreen monitors? Want da's de reden dat ik daar indertijd op afgehaakt ben.
Geen idee, ik heb geen ervaring met widescreens.
En ik krijg enkel deze resoluties te zien in mijn geforce now app.

Screenshot-4.jpg

Nee die path tracing stond niet aan, heb nu diezelfde test eens gedaan wanneer het wel aanstaat.
En dan neemt de gemiddelde fps wel een serieuze duik :)
Nog gemiddled 58 fps ipv 100 fps met DLAA.
Voor de beste visuals kan je best kiezen voor path tracing + ray reconstruction. Best combineren met DLSS om het speelbaar te houden.

Verschil tussen path tracing en de individuele ray tracing modules:
The game designers have made fantastic use of lighting and shadows, which creates very lifelike environments, especially at night. What's extremely useful here is that you now get support for path tracing—the future of graphics in gaming. Traditional ray tracing techniques in games focus only on a certain effect, like reflections, lighting or shadows, which can later be combined of course. Path tracing works differently, it's just a single algorithm that covers everything. For each pixel on your screen, a ray is cast into the scene that bounces around, depending on the surfaces it encounters and that ultimately falls into a light source. This whole path is traced and evaluated, to determine the final color of that pixel on your screen—millions of times per frame, many times per second. As you can imagine this increases hardware requirements dramatically, more on that later.

Cyperpunk was dik ok, maar wat me tegenstak was dat je omgeving nogal 'plastiekerig' overkwam. De impact op je omgeving van bepaalde acties (schieten, slaan of etc...) was dikwijls niet te merken. Er was te weinig destructie merkbaar, alles was me te afgelikt...onverwoestbaar soms. De interactie met de omgeving zelf kon beter. Nog een voorbeeld: het gebrek aan secrets. Hoeveel ontelbare keren ik mezelf ergens op een desolate, moeilijk te bereiken plek vond om uiteindelijk beloond te worden met...niets...(zou met de huidige patch wel opgelost zijn).

Laatst bewerkt:
Geen idee, ik heb geen ervaring met widescreens.
En ik krijg enkel deze resoluties te zien in mijn geforce now app.

Screenshot-4.jpg
Lukt dus nog steeds niet, mijn resolutie is 3440 x 1440. En da's echt mottig spelen zo'n spel met 2 zwarte randen aan de zijkant.
Mijn 3080 zal wel verder dienst moeten doen dan. :)

Cyperpunk was dik ok, maar wat me tegenstak was dat je omgeving nogal 'plastiekerig' overkwam. De impact op je omgeving van bepaalde acties (schieten, slaan of etc...) was dikwijls niet te merken. Er was te weinig destructie merkbaar, alles was me te afgelikt...onverwoestbaar soms. De interactie met de omgeving zelf kon beter. Nog een voorbeeld: het gebrek aan secrets. Hoeveel ontelbare keren ik mezelf ergens op een desolate, moeilijk te bereiken plek vond om uiteindelijk beloond te worden met...niets...(zou met de huidige patch wel opgelost zijn).
Heb je John McClane al gevonden? :)

Lukt dus nog steeds niet, mijn resolutie is 3440 x 1440. En da's echt mottig spelen zo'n spel met 2 zwarte randen aan de zijkant.
Mijn 3080 zal wel verder dienst moeten doen dan. :)
Ja tenzij die resoluties die mijn app toont enkel MIJN ondersteunde resoluties zijn he.
Want als ik snel eens google vind ik bijvoorbeeld wel dit terug:

Bij release op ps4 gekocht, maar wat een ramp was dat. Nu na al die tijd toch besloten om het op ps5 nog een kans te geven en speelt super nu. Blij da ze eraan zijn blijven werken. Maar nogmaals ze hadden het indertijd beter nog een jaar of 2 in productie gehouden met enkel een next gen release op het oog.

Als ik de campaign uit heb is de kans wel groot dat ik den dlc wel nog eens ga aanschaffen 😊

Heb een paar screens gemaakt voor mensen die het verschil willen zien tussen de verschillende RT opties.

Best onder de indruk van path tracing, een significante upgrade tegenover de modulaire implementatie van RT. En met ray reconstruction zie je dat veel scherpe randen etc. verdwijnen en je ziet zelfs meer details.

Soms zie je ook wel rare dingen, vnl. ghosting van personages in de achtergrond. Perfect is het zeker niet maar wel een serieuze stap vooruit.

Ik vind het eigenlijk zot dat je zo'n game met een controller zou spelen. Zoveel opties, dit is een PC game bij uitstek.

De release op oude consoles was wel schandalig slecht ja. Ben een dikke fan van CDPR maar die release had niet mogen gebeuren.

Heb het hier ook terug geïnstalleerd, vorige keer na 2 uur gestopt.
Bevalt me veel beter nu. Ziet er ook verschrikkelijk goed uit met pathtracing en speelt verrassend vlot zo.

Ik vind het eigenlijk zot dat je zo'n game met een controller zou spelen. Zoveel opties, dit is een PC game bij uitstek.
Zoveel opties inderdaad. Daarom dat we voor de controller kiezen, zelfs op pc.

Het is een nieuwe wereld mijn jongen.
En tv + zetel + controller + pc = met gemak de favoriete settup hier.

Enkel mijn strategy games als Civ en wat competitieve fps als Hunt Showdown zet ik mezelf achter mijn pc scherm.

Heb het spel ook gespeeld op PS5, was nog steeds te kapot met 1.5 ( gelukkig niet zo slecht als op launch) maar met 1.6 was het wel in orde voor mij. Spel speelt toch gewoon goed met een controller, ik had wel een katana build en dat was gewoon goed te doen.

Niets zo goed als in de zetel, met een groot scherm te spelen. Achter de PC zitten doen we al lang genoeg op het werk :unsure:

Gisteren ook wat 2.0 gespeeld maar heb geen zin om een nieuwe playthrough te doen. Zo interessant vond ik de wereld niet en nog steeds niet eigenlijk. Ben wel benieuwd naar het verhaal zelf van de DLC, zal het denk ik wel eens aanschaffen later als het in promotie staat.

Ge moet niet vragen hoe goed deze game is/was als ge (ik dus) er starfield voor laat liggen hahah.
Moet eerlijk bekennen dat ik de verschillen tov 2020 niet zie of meteen herken. Zit momenteel waar ge net begint met J. Silverhand.

Zoveel opties inderdaad. Daarom dat we voor de controller kiezen, zelfs op pc.

Het is een nieuwe wereld mijn jongen.
En tv + zetel + controller + pc = met gemak de favoriete settup hier.

Enkel mijn strategy games als Civ en wat competitieve fps als Hunt Showdown zet ik mezelf achter mijn pc scherm.

Idem hier ook enkel hunt showdown met muis en keyboard en al de rest doe ik met controller. Tenzij total war warhammer

Terug
Bovenaan