Crypto - Nieuws en algemene discussie

De experten op HLN slaan weer op hol :ROFLMAO:

"Experten". Als je een artikeltje kunt copy-pasten met of zonder fouten ben je daar al een expert. Voor financiële artikels is dat wel de laatste pagina waar ik ga zoeken.

De experten op HLN slaan weer op hol :ROFLMAO:

"Het is een digitale munt waar niks in zit"
Buiten dan die miljarden aan ASIC miners :')

Ook zijn vergelijking met zilver en goud: de reden dat de fiat markten zo ontspoord zijn is omdat ze zich hebben losgekoppeld van de goudreserves. Ineens mochten ze oneindig euros en dollars drukken.

Alweer wakker geworden op een historische dag. Vijftigduizend dollar zeg, niet te geloven.
Hopelijk komt het 9Lives archief er gauw, zou dolgraag eens de cryptothread herlezen tussen november 2017 en februari 2018. :D
Offtopic: komt zoiets er? Een 9Lives archief. Zou super handig zijn.

Zo'n artikels schieten de laatste tijd weer als paddestoelen uit de grond. Stillekes aan tijd om eruit te stappen.

Ze zouden beter elk artikel eindigen met een link naar https://en.bitcoin.it/wiki/Myths .

Moet zeggen dat me dat soms ook zorgen baart. Als mijn 55-jarige collega die niets van de beurs, crypto's,... kent mij vraagt om te helpen bitcoins aan te kopen stelt me dat soms wat sober.

Aan de andere kant dat soort artikels zijn al vaker gepasseerd natuurlijk:

Me er ook eens aan gewaagd.

1000 euro ingezet :LOL:

Een Litecoin, een Chainlink en een Neo gekocht.
En redelijk wat Cardano's, Ripples en Trons. Deze staan spotgoedkoop.

Dit blijken, toch volgens het internet en het internet heeft altijd gelijk, beloftevolle munten.

Ook 0,0004 bitcoin en 0,02 Ethereum. :D

Op vele andere munten, die het wel ok kunnen doen, 5 of 10 euro gezet.
Stellar, Tezos, VeChain, Steem, Basis Attention Token, Enjin, ... en zo'n 20 andere, of zijn het er 40 lol.
Eentje van deze moest ooit maar eens x1000 of zelfs 10000 gaan haha.

Nu 10 jaar niet meer bekijken.

En dan zoveel jaar later niet meer kunnen inloggen of alles gehackt. o_O

Ofwel een paar 100 euro kwijt, ofwel de volledige 1000 euro.
Of wie weet, ooit een kleine lotto gewonnen, daar doen we het dan maar voor.

its 2018 all over again ... :help:
Mesdames et Messieurs, faites vos jeux....
Ik snap niet dat de meeste mensen altijd instappen op de piek?
Heel 2018-2019 was het moment voor in te stappen!

Moet zeggen dat me dat soms ook zorgen baart. Als mijn 55-jarige collega die niets van de beurs, crypto's,... kent mij vraagt om te helpen bitcoins aan te kopen stelt me dat soms wat sober.

Aan de andere kant dat soort artikels zijn al vaker gepasseerd natuurlijk:
Nuja anderzijds, je moet ergens beginnen.
Ik zou mij persoonlijk zelf inlezen en nooit aan iemand raad vragen.

Ook altijd wel grappig. Mensen die je vroeger uitlachten bij de crash in 2017-2018 en ze nooit zo zot zouden zijn om in crypto te investeren. Dezelfde personen spreken mij nu ook aan om te vragen hoe het moet :LOL: . Blijf ik super vaag en daar stopt het gesprek dan :p

Mesdames et Messieurs, faties vos jeux....

Ben ook serieus aan het twijfelen om nu even uit crypto te stappen. Komt te vaak in de media.. en zoals in 2017-2018 is gebleken..eens de media zich hiermee moeit..

Het feit dat mensen nu instappen = fout van de media. Beginnen iets op te hemelen dat zo hoog staat.
Het is ook tegen de natuur in om mensen aan te zetten iets te kopen dat crasht :p

Een correctie komt er vroeg of laat altijd, maar uitstappen - ook tijdelijk - is een risico. Maat van mij is tijdelijk uitgestapt op 35k, op dit moment is het nog te vroeg om te zeggen of die zich serieus mispakt heeft of niet, maar ik zou toch zenuwachtig worden in zijn plaats. Als je nog eens 4 - 5 jaar kan wachten, zou ik het niet doen. Natuurlijk, als je volgend jaar op wereldreis wilt gaan en je kan wat extra budget gebruiken, sure go for it.

Ik zie inderdaad hoe langer hoe meer redenen om stillekes aan alles in euro of een stablecoin te zetten. Deze keer hodl ik geen 80% mee de put in.

Ik zie inderdaad hoe langer hoe meer redenen om stillekes aan alles in euro of een stablecoin te zetten. Deze keer hodl ik geen 80% mee de put in.
Maar als je alles casht en de prijs maar blijft moonen, dan ga je er ook niet goed van zijn (te zien ook hoeveel je in crypto zitten hebt). Ik zet 10-20% om in cash, en dan zie ik wel of er een crash komt om dan bij te kopen. Sowieso als je originele inleg er uit is, loop je geen risico meer, dan is alles wat BTC nog stijgt gewoon bonus.

Allez, ik heb het zelf ook al voorgehad dat ik alles had uitgecasht, en dan zit ge met serieuze stress wanneer de prijs niet wilt crashen. En worst case staat ge dan langs de zijlijn toe te kijken en moet je misschien hoger inkopen, en heb je uiteindelijk minder BTC's.

Laatst bewerkt:
Maar als je alles casht en de prijs maar blijft moonen, dan ga je er ook niet goed van zijn (te zien ook hoeveel je in crypto zitten hebt). Ik zet 10-20% om in cash, en dan zie ik wel of er een crash komt om dan bij te kopen. Sowieso als je originele inleg er uit is, loop je geen risico meer, dan is alles wat BTC nog stijgt gewoon bonus.

Allez, ik heb het zelf ook al voorgehad dat ik alles had uitgecasht, en dan zit ge met serieuze stress wanneer de prijs niet wilt crashen. En worst case staat ge dan langs de zijlijn toe te kijken en moet je misschien hoger inkopen, en heb je uiteindelijk minder BTC'
Hebben jullie nooit stoplosses ingesteld?

Kunt ge niet gewoon hodlen, laten crashen en in die crash bijkopen? Da's hoe ik het zie. Ik heb dan ook niet zo'n super winst. Een goeie 1.6k winst

Mesdames et Messieurs, faites vos jeux....
Ik snap niet dat de meeste mensen altijd instappen op de piek?
Heel 2018-2019 was het moment voor in te stappen!

Bwa de crash van 2018 was heel hard gefueled door het overaanbod van ICO pump & dumps.
Ik ben akkoord dat het nu wat te gek aan het lopen is, voor een groot stuk omdat er teveel institutionele beleggers op gevlogen zijn.

Nu ge moet ooit instappen. Of het dé moment is om het in BTC te doen, ik laat het int midden. Ik ben iets te defensief om er nu veel geld in te steken.

Allez, ik heb het zelf ook al voorgehad dat ik alles had uitgecasht, en dan zit ge met serieuze stress wanneer de prijs niet wilt crashen. En worst case staat ge dan langs de zijlijn toe te kijken en moet je misschien hoger inkopen, en heb je uiteindelijk minder BTC's.

Ik heb de voorbije weken al 70% van mijn originele inleg terug uit mijn crypto gehaald (omgezet in USDT of BUSD). Spijt omdat sommige munten nu iets hoger staan heb ik niet. Wat ik heb, heb ik en er is nog genoeg over. Zoals Sneeuwstorm zegt alles wat je dan nog hebt en stijgt is dan bonus 😄

Het zijn leuke tijden 🙂

Terug
Bovenaan