Crypto - Nieuws en algemene discussie

Klopt helemaal. Ik zoek gewoon een moment waar ik mij comfortabel voel om voor het eerst in te kopen. En dat is nu even niet het geval bij dit historisch hoogtepunt:)
Beter gewoon in steeds kleine stukjes in te kopen, dan te wachten op de dip. 😉
Heb die fout in het verleden ook gemaakt om te wachten tot er een dip zou komen. 🙈

Idd zo zou ik het ook doen. Stel je hebt nu 0 bitcoin en je wil 10000 euro gaan investeren. Dan kan je vandaag 1000 euro investeren, binnen een week nog eens 1000 euro, en als er een week later een massive dump komt, ineens 2000 euro. Nooit ineens 10000 euro investeren.

Je moet zeker niet instappen als je u er niet goed bij voelt. De kans bestaat inderdaad dat de prijs binnenkort instort.

Maar langs de andere kant, bedenk je eens: wat is voor jou een dump? Het is nu wel gemakkelijk te zeggen dat je zou investeren als de prijs ineens -50% gaat, maar beeld je die situatie eens echt in. Zou je dan effectief 'all-in' gaan? Of zou er niet toch een klein stemmetje zeggen: 'oei het is precies gedaan, misschien toch geen goed idee', of: 'het kan nog verder zakken, ik wacht nog even tot het -60% staat'. De kans bestaat dat het zakt tot -59% en dan herstelt, terwijl jij er staat met uw order op -60%.

'Buy the dumps' is een eenvoudige spreuk, maar is iets moeilijker om in de praktijk om te zetten.

Je moet zeker niet instappen als je u er niet goed bij voelt. De kans bestaat inderdaad dat de prijs binnenkort instort.

Maar langs de andere kant, bedenk je eens: wat is voor jou een dump? Het is nu wel gemakkelijk te zeggen dat je zou investeren als de prijs ineens -50% gaat, maar beeld je die situatie eens echt in. Zou je dan effectief 'all-in' gaan? Of zou er niet toch een klein stemmetje zeggen: 'oei het is precies gedaan, misschien toch geen goed idee', of: 'het kan nog verder zakken, ik wacht nog even tot het -60% staat'. De kans bestaat dat het zakt tot -59% en dan herstelt, terwijl jij er staat met uw order op -60%.

'Buy the dumps' is een eenvoudige spreuk, maar is iets moeilijker om in de praktijk om te zetten.

Inderdaad, timing the market is gewoon onbegonnen werk.

Ik beschouw crypto's als een (klein) onderdeel van mijn portefeuille en bezie het gewoon op lange termijn. Ja, ik geloof dat hier potentieel inzit en ga dus niet zitten shorten. Koop in stukken aan met geld dat je kan missen.

Fout 1: geen BTC
Fout 2: met zo'n kleine inzet kan je beter 1 coin kiezen
Fout 3: Ripple
Dit is nu toch echt wel de grootste fout :p.
Als je zware fees hebt zoals bij Coinbase, geef ik je gelijk. maar bij vb. Kraken heb je zeer lage fees en kan je dus perfect in verschillende coins investeren voor dat bedrag.

Alweer wakker geworden op een historische dag. Vijftigduizend dollar zeg, niet te geloven.
Hopelijk komt het 9Lives archief er gauw, zou dolgraag eens de cryptothread herlezen tussen november 2017 en februari 2018. :D

Dat zijn geen loze beloftes eh. Heb jij research gedaan over ADA?

Africa deal is om de hoek.

CH bevestigd het ook en dat men nu wacht op die overheid om hun 'pr zaken' in orde te stellen om dan het nieuws officieel aan te kondigen.

Grayscale investments gaan we ook waarschijnlijk dit jaar zien:

Smart Contracts (Goguen) eind volgende maand.

Coinbase gaat ook waarschijnlijk een realiteit worden dit jaar.

Projecten die naar Cardano komen:

Al dit moet nog komen.
Tuurlijk ben ik overtuigd dat ik nog enorm groeipotentieel zie in de prijs.

Iedere munt heeft mooie beloftes.

De vraag is, zijn er externe partners die daar echt een aanzienlijke financiële investering van hun kant insteken.

Die Afrika-deal. In hoeverre mate investeert Ethiopië daarin of wordt het allemaal gesponsord door de mensen achter ADA. Tuurlijk dat ze "ja" zeggen in Ethiopië als het voor hen gratis is.

Ripple heeft ook een deal met Santander. Maar Santander betaalt er geen cent voor. Ripple sponsorde heel die operatie bij Santander. Wim-win want Santander krijgt gratis ontwikkeling en Ripple krijgt goed nieuws waarmee ze hun munt konden opwaarderen.

Nog niet veel projecten gezien waar dat er iemand van buitenaf bereid is om aanzienlijk te investeren. Vaak bij al die munten staat er: we hebben een deal met PWC, we hebben een deal met bank B, we hebben een deal bij deze.) Dan zie je achteraf over hoeveel investering het gaat en dat gaat over peanuts. Wat is 20 miljoen euro voor een internationale bank?

Alweer wakker geworden op een historische dag. Vijftigduizend dollar zeg, niet te geloven.
Hopelijk komt het 9Lives archief er gauw, zou dolgraag eens de cryptothread herlezen tussen november 2017 en februari 2018. :D
Gisteren een ganse dag in bed gelegen zonder smartphone ;) ?

Ik heb gewoon een paper wallet eigenlijk, met de nodige voorzorgen qua locatie(s) etc, onmogelijk om te weten wat de paper wallet is en welke delen je moet samenleggen.

Als uwe maat ze is kwijtgeraakt door een corrupte hdd, dan had em met andere woorden z'n seed nergens opgeslagen of opgeschreven.
Wij hadden niks van reservekopie. Ge moet dat ook zien zoals het toen was: Bitcoin was zo goed als niks waard, dat was nog meer speelgoed "geld" dan DOGE nu is. Ook de software die er toen voor was moet ge echt niet vergelijken met de huidige situatie, de allereerste satoshi wallet was buiten niet fantastisch stabiel ook niet voorzien van makkelijk back-up functies enzo.
In hindsight is dat uiteraard allemaal klote, maar ge kunt er u ook niet ziek in maken. Toen we het kwijt waren hebben we geen moeite gedaan om het te recoveren. Twas weg, so be it, 100 BTC was toen misschien 10 cent waard. Er waren toen ook nog geen trading platforms ofzo, er werd intern tussen mensen wel wat verhandeld maar echte public markets dat bestond nog niet. Bitcoinmarket was denk ik de allereerst en zelfs toen was 1 BTC maar 0.003 USD waard

Diene met zijn MT Gox verhaal was hetzelfde, echt jaren ni naar omgekeken en op korte tijd stond 1 BTC ineens aan 1800 dollar. Achteraf gezien had hij het er nooit op mogen laten staan, maar zo een zaken gebeuren met fiat ook hoor. Paar jaar terug kreeg mijn vriendin haar grootmoeder een brief van de bank dat er een rekening was waar al jaren geen activiteit op was gebeurd, ze moest wat papieren komen tekenen of anders ging dat geld naar de staat. Bleek dat haar overleden man een spaarrekening had waar zijn werk maandelijks geld op stortte bij een andere bank dan de huisbank. Stonden geen fortuinen op om levenslang van te rentenieren, maar ge kon er toch een schoon nieuw keuken van zetten :)

DOGE heeft geen functioneel nut of duidelijk concept erachter. Dat is gecreëerd als "tipping currency" voor fooien te geven aan leuke posts op reddit of 4chan. Dus ja, in se is dat speelgoedgeld.

Nu de moraal van mijn verhaal was: niemand naam bitcoin serieus toen. Het was letterlijk de allereerste cryptocurrency, er zijn pas altcoins gekomen ongeveer 2 jaar later. BTC was iets voor geeky insiders die het concept interessant vonden en wouden deelnemen aan het blockchain idee. Er was toen geen enkele indicatie whatsoever dat het ooit zo ging exploderen in prijs.

Om het te vergelijken met de "echte" markt: IPO van Tesla was 17$. Toen was dat nog een wankel bedrijf, iets waar weinig mensen toekomst in zagen. Ondertussen is de share value x45 met nog meer dan ruimte voor groei.
Maar zoals het altijd is met dit soort lucky investments: "als ik toen dit had gedaan dan was ik nu stinkende rijk".
Als mijn tante wielen had, het was nen tram en ge kon ermee rond Antwerpen.

Er is idd net zoals FOMO ook zoiets als Fear Om Op Uw Bakkes Te Gaan :)

Maar eigenlijk moet je emoties wat proberen loskoppelen en voor uzelf bv beslissen: als de boel 20% zakt vanaf een ATH, koop ik xxx € aan. En bij 30% opnieuw, etc. En layer uw buys wat rond die percentages of rond vermoedelijke choke points (30k, 40k, 50k, ...) zodat als de prijs nèt niet dat niveau bereikt omdat iedereen de dip aan het opkopen is, je toch op z'n minst mss ook een klein order binnen hebt. En naarmate het zakt, vergroot je mss ook uw inleg, als je kan.

Alles ingeven en ff niet meer naar omkijken. Het boeit dan weinig of de dip dan bodemt op 19, 21, 29 of 36%.
Maar toegegeven, da's heel moeilijk als je pas begonnen bent of zo te snel aan uw voorzien budget zit en dus geen al te grote dips kan verdragen. Bij mensen die mid 2017 of vroeger begonnen zijn en zijn blijven vasthouden, boeit dat minder.

Terug
Bovenaan