Niet enkel crypto, ook legacy fiat.
1. Efficiëntie
Sinds het bestaan van het internet gaan we steeds meer naar een geïntegreerde dienstverlening. Neem bijvoorbeeld onze smartphones, wij kunnen er alles mee doen ter vergelijking met een Nokia 3310.
2. Gebruiksgemak
Simpel om te gebruiken, weinig complexiteit. Neem nu de applicatie Itsme, dat zorgt ervoor dat er niet meer geknoeid dient te worden om bepaalde acties te ondernemen. Iedereen kan het gebruiken.
3. Bereik
Bestaande user-base die hun transacties laten verlopen via Twitter, zorgt ervoor dat een aanzienlijk marktaandeel zonder moeite wordt afgepakt van financiële instellingen. Daarnaast is er ook een grote gat in de markt, omdat er meer dan een miljard mensen op de wereldbol nog geen toegang hebben tot bank- of betaaldiensten. Zij hebben wel toegang tot sociale media. Dus daarop leveragen.
4. First mover advantage
Door dit als eerste op grote schaal in te voeren, kan Twitter “too big to fail” worden. En kan het voor een bepaalde periode enorme winsten boeken als hoofdaanbieder. Het kan ook hun user-base vergroten door gebruikers van andere sociale media apps (die hier nog niet in gestapt zijn) te winnen.
5. Voordeligheid
Twitter werkt 24/7, en ook op feestdagen. Ter vergelijking met een financiële instelling is dit al een win. Waarschijnlijk zullen alle betalingen ook instant zijn, zonder meerkosten, want daar ligt de toekomst.
6. Ik kan waarschijnlijk nog zaken aanhalen, maar zou er nog verder over moeten nadenken en zit nu op het werk. Natuurlijk is niet alles zwart-wit, juist-fout. Jij kunt waarschijnlijk ook tegenargumenten zeggen waar ik achter sta. Maar in het algemeen denk ik wel dat de voordelen of opportuniteiten hoger afwegen ten opzichte van de nadelen. Het is ook maar een gedachte he, het blijft uiteindelijk raden. Vroeger wist men ook niet wat er ging volgen na de creatie van het internet. En zie nu waar we staan.