Crypto - Nieuws en algemene discussie

Wat er in werkelijkheid gaat gebeuren:
Musk zegt iets controversieel op twitter en nu verliest twitter 20% van zijn reclameinkomsten omdat bedrijven niet gelinkt willen worden aan zijn gedrag.
"Controversieel" is verkeerd uitgedrukt imo. Ik hou wel van publieke figuren die hun onpopulaire mening durven geven in deze cancelcultuur.
Elon Musk daarentegen doet gewoon achterlijke uitspraken die op niets slagen.

Dat was het nu al. Twitter kan alleen maar doorgroeien wanneer Musk erin slaagt om er terug een freespeech platform voor iedereen van te maken. Anders brokkelt de twitter userbase verder af en zien we een versnippering naar alternatieven zoals parler en gettr.

Die bedrijven kunnen dan maar lekker oprotten.

Twitter zonder reclame zou wel een abo waard zijn.

Dan draait Twitter verlies. :p

Twee scenario's:

Ofwel slaagt Musk erin om zichzelf te muilkorven. De grap is door het te kopen dat hij zelf geen "free speech" meer gaat hebben. :p Eerlijk gezegd, de kans zal klein zijn dat hij zichzelf gaat muilkorven :p.

Ofwel gaat Musk weer de controversiële uithangen, 20% van de adverteerders weg, deel van het personeel weg,... De vuilbak dat Twitter al was, dan zal Twitter nog ietsjes sneller doodbloeden.
Ook niet vergeten dat hij waarschijnlijk 1 miljard dollar per jaar aan interesten moet betalen voor zijn Twitter aankoop want hij zou lenen voor zijn aankoop met tesla aandelen als onderpand.

Hij is de rijkste persoon ter wereld misschien maar zijn Mars-projecten, zijn tunnels + nu ook nog zijn sociale mediakanaal zijn niet bepaald kostendekkend :p.

Zijn marktmodel is vrij simpel: Nu kan hij tweets lanceren, die bepaalde koerswijzigingen tot gevolg zullen hebben & waar hij zijn miljarden op termijn wel terug zal verdienen

Waarom heeft Twitter een betaalsysteem nodig?
Waarom heeft een sociaal netwerk crypto nodig?
Niet enkel crypto, ook legacy fiat.

1. Efficiëntie

Sinds het bestaan van het internet gaan we steeds meer naar een geïntegreerde dienstverlening. Neem bijvoorbeeld onze smartphones, wij kunnen er alles mee doen ter vergelijking met een Nokia 3310.

2. Gebruiksgemak

Simpel om te gebruiken, weinig complexiteit. Neem nu de applicatie Itsme, dat zorgt ervoor dat er niet meer geknoeid dient te worden om bepaalde acties te ondernemen. Iedereen kan het gebruiken.

3. Bereik

Bestaande user-base die hun transacties laten verlopen via Twitter, zorgt ervoor dat een aanzienlijk marktaandeel zonder moeite wordt afgepakt van financiële instellingen. Daarnaast is er ook een grote gat in de markt, omdat er meer dan een miljard mensen op de wereldbol nog geen toegang hebben tot bank- of betaaldiensten. Zij hebben wel toegang tot sociale media. Dus daarop leveragen.

4. First mover advantage

Door dit als eerste op grote schaal in te voeren, kan Twitter “too big to fail” worden. En kan het voor een bepaalde periode enorme winsten boeken als hoofdaanbieder. Het kan ook hun user-base vergroten door gebruikers van andere sociale media apps (die hier nog niet in gestapt zijn) te winnen.

5. Voordeligheid

Twitter werkt 24/7, en ook op feestdagen. Ter vergelijking met een financiële instelling is dit al een win. Waarschijnlijk zullen alle betalingen ook instant zijn, zonder meerkosten, want daar ligt de toekomst.

6. Ik kan waarschijnlijk nog zaken aanhalen, maar zou er nog verder over moeten nadenken en zit nu op het werk. Natuurlijk is niet alles zwart-wit, juist-fout. Jij kunt waarschijnlijk ook tegenargumenten zeggen waar ik achter sta. Maar in het algemeen denk ik wel dat de voordelen of opportuniteiten hoger afwegen ten opzichte van de nadelen. Het is ook maar een gedachte he, het blijft uiteindelijk raden. Vroeger wist men ook niet wat er ging volgen na de creatie van het internet. En zie nu waar we staan.

Niet enkel crypto, ook legacy fiat.

1. Efficiëntie

Sinds het bestaan van het internet gaan we steeds meer naar een geïntegreerde dienstverlening. Neem bijvoorbeeld onze smartphones, wij kunnen er alles mee doen ter vergelijking met een Nokia 3310.

2. Gebruiksgemak

Simpel om te gebruiken, weinig complexiteit. Neem nu de applicatie Itsme, dat zorgt ervoor dat er niet meer geknoeid dient te worden om bepaalde acties te ondernemen. Iedereen kan het gebruiken.

3. Bereik

Bestaande user-base die hun transacties laten verlopen via Twitter, zorgt ervoor dat een aanzienlijk marktaandeel zonder moeite wordt afgepakt van financiële instellingen. Daarnaast is er ook een grote gat in de markt, omdat er meer dan een miljard mensen op de wereldbol nog geen toegang hebben tot bank- of betaaldiensten. Zij hebben wel toegang tot sociale media. Dus daarop leveragen.

4. First mover advantage

Door dit als eerste op grote schaal in te voeren, kan Twitter “too big to fail” worden. En kan het voor een bepaalde periode enorme winsten boeken als hoofdaanbieder. Het kan ook hun user-base vergroten door gebruikers van andere sociale media apps (die hier nog niet in gestapt zijn) te winnen.

5. Voordeligheid

Twitter werkt 24/7, en ook op feestdagen. Ter vergelijking met een financiële instelling is dit al een win. Waarschijnlijk zullen alle betalingen ook instant zijn, zonder meerkosten, want daar ligt de toekomst.

6. Ik kan waarschijnlijk nog zaken aanhalen, maar zou er nog verder over moeten nadenken en zit nu op het werk. Natuurlijk is niet alles zwart-wit, juist-fout. Jij kunt waarschijnlijk ook tegenargumenten zeggen waar ik achter sta. Maar in het algemeen denk ik wel dat de voordelen of opportuniteiten hoger afwegen ten opzichte van de nadelen. Het is ook maar een gedachte he, het blijft uiteindelijk raden. Vroeger wist men ook niet wat er ging volgen na de creatie van het internet. En zie nu waar we staan.

Maar dan moet je zeker naar KYC gaan op Twitter wat juist velen niet willen. Ze willen relatief anoniem kunnen tweeten. Ofwel kunnen enkel de blauwe vinkjes transacties doen :p.

En gaat Twitter anders geen puinhoop worden van scamartiesten? Draagt Twitter de verantwoordelijkheid dan?
En als je banken gaat toelaten voor geldtransacties op Twitter, dan zal Twitter aan al diezelfde regels moeten voldoen zoals banken. Dat lijkt mij toch het plan van Musk betwisten om de "free speech" te garanderen op Twitter. :p
En ga je echt financiële transacties doen op een platform die gekend is om toxisch te zijn als consument? Dat boezemt toch geen vertrouwen in.

Nee, ik zie echt niet hoe crypto moet inpassen in Twitters model zonder heel het model overhoop te smijten.

Ik heb hier al veel rare dingen gelezen. Onlangs een dating-service/spaarkaart met crypto :p. Geen flauw idee waarom een datingservice op crypto moet draaien.

Laatst bewerkt:
Plethori gaat misschien nog eens bewegen (omhoog deze keer). Eind deze maand listing op Digifinex. 🚀

Ik heb hier al veel rare dingen gelezen. Onlangs een dating-service/spaarkaart met crypto :p. Geen flauw idee waarom een datingservice op crypto moet draaien.
anonimiteit? Als je je bankzaken gezamenlijk hebt zal een overschrijving naar okcupid niet in goede aarde vallen.

Plethori gaat misschien nog eens bewegen (omhoog deze keer). Eind deze maand listing op Digifinex. 🚀
Ik ben er ook op aan't wachten. De staking tikt wel lekker aan maar toch nog serieus verlies als ik m'n initiële inleg bekijk.
Maar ik vermoed dat het geen potten gaat breken.

Ik ben er ook op aan't wachten. De staking tikt wel lekker aan maar toch nog serieus verlies als ik m'n initiële inleg bekijk.
Maar ik vermoed dat het geen potten gaat breken.
Digifinex is geen kleintje, ik verwacht wel wat beweging maar het zal pas losbreken 'als' ze kunnen opleveren.

anonimiteit? Als je je bankzaken gezamenlijk hebt zal een overschrijving naar okcupid niet in goede aarde vallen.

Is toch nonsens. Want als dat populair zou worden, zou iedere jaloerse partner al wantrouwen hebben vanaf dat je crypto hebt.
En Tinder is gratis :p.

Denk je nu echt dat aanzienlijk aantal mensen zoveel tussenstappen gaan nemen om "anoniem" te zijn terwijl je gewoon Tinder op je smartphone kan verstoppen ?
Waarom niet gewoon BTC/ETH/BNB of een ander bestaande munt gebruiken in plaats van het warm water opnieuw uitvinden :p? Als anoniem betalen de vereiste is, https://www.bitrefill.com/tinder/?hl=en :D. Het kan al.

Ik weet wel waarom natuurlijk: Omdat ze geld willen inzamelen via hun ICO's in plaats van een deftige manier zodat ze hun $/€/BTC/BNB al op voorhand binnen halen zonder enige vorm van verantwoording en transparantie te moeten afleggen :p. Whitepapertje maken, roadmapje van 3 jaar/4 jaar opzetten, wat posten op Twitter/Reddit,...

Het heeft absoluut geen nut om een "nieuwe munt" te creëren daarvoor. De wereld heeft echt geen nood aan 1000 verschillende blockchains voor ieder heel beperkte usecase.

Is Fantom dood?
Of de moment om te investeren in Fantom?
Het is nu de moment om interessante projecten te zoeken voor de komende jaren maar het is een slecht moment om nu in eender wat geld te investeren. Dit ziet eruit als een bloederige week in wording.
Technische, fundamentele analyse en marktsentiment lijken nu toch wel naar hetzelfde uit te wijzen.

Ik ga volgende week misschien nog wat Matic of VET aankopen, hoewel VET de laatste tijd redelijk levensloos is.

Laatst bewerkt:
Hoe mooi ik het project van VET ook vind, ik begin te denken dat het niet meer zal worden als het nu is. Het filmpje van Coin Bureau gaf mij hier wel een stukje gelijk in (op andere vlakken dan weer niet). Zeker eens checken :).

Ik heb ook een klein bedrag in VET steken.
Ik zou eerder SOL of AVAX kiezen dan. Of DOT.
SOL ondertussen al 7 keer offline gehaald door hackers. Daar ben je nu eens echt niets mee denk ik.
VET is wel leuk maar die is al x10 gegaan, heeeeeeeeel veel mensen zitten daar nog altijd dik id winst. Ik zie die niet snel nog eens x10 gaan.

Terug
Bovenaan