Crypto - Nieuws en algemene discussie

Inderdaad, je hebt gelijk. Het is zoals je zegt pas bij het uitcashen dat er gekeken wordt of en hoeveel belastingen betaald dienen te worden.

Zelfs het doorbreken van 100 dollar was te gek voor woorden:

En momenteel is zelfs 40k niet meer spannend genoeg.
hoe kreeg je in die tijd eigenlijk geld op een exchange? op dezelfde manier zoals dat nu gebeurt (Paypal, overschrijving, cc, ...)?

hoe kreeg je in die tijd eigenlijk geld op een exchange? op dezelfde manier zoals dat nu gebeurt (Paypal, overschrijving, cc, ...)?
Als ik me goed kan herinneren heb ik in den tijd bij Mt. Gox een gewone overschrijving gedaan. (Weliswaar naar het buitenland)

Paypal is altijd al een zeer geweest van exchanges wegens de verzekeringen en chargeback die actief zijn. Veel mensen die in den tijd bij een stevige volatiele schommeling in hun gat gebeten waren en dan massaal cases opende. Tot over enkele jaren was Paypal daardoor gewoon niet beschikbaar.

Paar jaar geleden lachten ze met 20k/btc.
Niemand heeft een glazen bol.
Daarmee, nu lachen ze ook met 1 miljoen euro/dollar maar ik zie dit zeker nog gebeuren.
Bitcoin en crypto wordt gewoon zoals de S&P500 denk ik, of deel ervan, de financiële sector is nu eenmaal gigantisch en bitcoin/crypto/blockchain is nu ook software en technologie waarin er innovaties worden gemaakt.

Alleen zal wat meer regulering voor de shitcoins noodzakelijk zijn denk ik haha

Ik ben het deze keer wel mee eens met Plan B dat het onwaarschijnlijk is dat BTC terug naar 15k gaat. Alhoewel, zeg nooit nooit. Een black swan is altijd mogelijk.

Ik denk dat we momenteel een kritisch punt naderen, nl. de realized cap/price gaat de 200 WMA kruisen. Vroeger is de BTC prijs altijd gestegen bij zo’n momenten. Natuurlijk biedt past performance geen zekerheid voor toekomstige performance, maar ik ben wel benieuwd. Zelf denk ik dat BTC in het slechtste geval nog een periode als stablecoin zal doorgaan, met hier en daar een dipje om shorters te straffen, maar nadien zal het wel richting 100k gaan. In het beste geval zien we dat nog in 2022, zoniet waarschijnlijk in 2023-2024. Maar ja, ik heb ook geen glazen bol, dus ik zit maar te raden zoals iedereen. 😅

Hmm Bitcoin 38900 nu, support ligt namelijk wel wat lager op dit vlak.

Over een uur ofzo gaan de beurzen open, het zal er weer vanaf hangen wat de Nasdaq enal doet.
Ook blijkt er een verhouding te zijn tussen de Dollar Currency Index (DXY) en Bitcoin.

Meestal stijgt Bitcoin als de DXY ook stijgt en die zit nu tegen een major resistance...

Ik ben het deze keer wel mee eens met Plan B dat het onwaarschijnlijk is dat BTC terug naar 15k gaat. Alhoewel, zeg nooit nooit. Een black swan is altijd mogelijk.
15k is nu wel een easy target om een uitspraak over te doen. Praktisch niemand gelooft dat het ooit nog zo laag zal zakken. 20-30k daarintegen wel.

Hmm Bitcoin 38900 nu, support ligt namelijk wel wat lager op dit vlak.

Over een uur ofzo gaan de beurzen open, het zal er weer vanaf hangen wat de Nasdaq enal doet.
Ook blijkt er een verhouding te zijn tussen de Dollar Currency Index (DXY) en Bitcoin.

Meestal stijgt Bitcoin als de DXY ook stijgt en die zit nu tegen een major resistance...
Omgekeerd zeker. Als de DXY stijgt, zakt BTC meestal en omgekeerd. Als de DXY stijgt wil het zeggen dat er minder in high risk aandelen (en BTC) wordt geïnvesteerd.

elon musk koopt twitter... check dogecoins prijs...
hallucinant.
Ik kan fout zijn, maar ik vermoed dat hij een betaalsysteem (legacy/crypto) zal invoeren in Twitter. Dus sociale media combineren met banking/payments. Ik zou dat alleszins gedaan hebben in zijn plaats. Veel potentieel.

Ik kan fout zijn, maar ik vermoed dat hij een betaalsysteem (legacy/crypto) zal invoeren in Twitter. Dus sociale media combineren met banking/payments. Ik zou dat alleszins gedaan hebben in zijn plaats. Veel potentieel.

Waarom heeft Twitter een betaalsysteem nodig?
Waarom heeft een sociaal netwerk crypto nodig?

enfin, imo is dit de nekschot van Twitter. Over vijf jaar is dat boeltje geheel waardeloos.

Dit is toch wel een dikke "in your face" voor alle Bitcoin maximalisten :laugh:
Jack Dorsey zal veel spijt hebben dat hij daar weg is.
We gaan meer en meer naar een crypto-wereld en niet naar een Bitcoin-only, voor diegenen die nog twijfelden.

Dit is toch wel een dikke "in your face" voor alle Bitcoin maximalisten :laugh:
Die begrijp ik niet? Wat heeft Elon die Twitter koopt te maken met "in your face" voor alle Bitcoin maximalisten?
We zitten al veel langer in een wereld waar Bitcoin niet meer de enige cryptocurrency is, maar het blijft wel de king.

Die begrijp ik niet? Wat heeft Elon die Twitter koopt te maken met "in your face" voor alle Bitcoin maximalisten?
We zitten al veel langer in een wereld waar Bitcoin niet meer de enige cryptocurrency is, maar het blijft wel de king.
We gaan van een bitcoin-maxi naar een meer crypto-friendly eigenaar van twitter.
Ik heb lang gedacht dat Jack Bitcoin betalingen ging mogelijk maken, maar het is er nooit van gekomen.
Nu zal het toch niet lang meer duren alvorens je Elon zijn favoriet muntje gaat kunnen sturen (en mss ook bitcoin)

We gaan van een bitcoin-maxi naar een meer crypto-friendly eigenaar van twitter.
Ik heb lang gedacht dat Jack Bitcoin betalingen ging mogelijk maken, maar het is er nooit van gekomen.
Nu zal het toch niet lang meer duren alvorens je Elon zijn favoriet muntje gaat kunnen sturen (en mss ook bitcoin)
en wat moet je betalen bij twitter?
een blue checkmark? een andere het zwijgen opleggen? :unsure:

Omdat anders jij het product bent.

Et alors?
Ik snap nog altijd niet waarom twitter crypto nodig heeft.

Is het om geld te sturen naar accounts? Jullie willen dat het nog meer volstaat met scams?
Om je blauw vinkje te betalen?
Om een abonnement te betalen op twitter zonder reclame ofzo?

Wat er in werkelijkheid gaat gebeuren:
Musk zegt iets controversieel op twitter en nu verliest twitter 20% van zijn reclameinkomsten omdat bedrijven niet gelinkt willen worden aan zijn gedrag.

Laatst bewerkt:
enfin, imo is dit de nekschot van Twitter. Over vijf jaar is dat boeltje geheel waardeloos.
Dat was het nu al. Twitter kan alleen maar doorgroeien wanneer Musk erin slaagt om er terug een freespeech platform voor iedereen van te maken. Anders brokkelt de twitter userbase verder af en zien we een versnippering naar alternatieven zoals parler en gettr.

Wat er in werkelijkheid gaat gebeuren:
Musk zegt iets controversieel op twitter en nu verliest twitter 20% van zijn reclameinkomsten omdat bedrijven niet gelinkt willen worden aan zijn gedrag.
Die bedrijven kunnen dan maar lekker oprotten.

Twitter zonder reclame zou wel een abo waard zijn.

Terug
Bovenaan