Crypto - Nieuws en algemene discussie

De beurzen zijn weer aan t crashen... Waarom volgt btc. Dit zou toch los van elkaar staan...
Ik snap niet waarom mensen denken dat BTC losstaat als keer op keer blijkt dat het dat niet doet.
BTC is inflatie bestendig, niet beurscrash bestendig door de interconnectiviteit.

Anyway, mogelijks gaan we die 25k$ dus sneller zien dan ik dacht. Dankuwel Putin.

De beurzen zijn weer aan t crashen... Waarom volgt btc. Dit zou toch los van elkaar staan...

Dit heeft in mijn ogen niets meer te maken met marktstructuur, een of ander wyckhoff patroon of accumulatie van whales of whatever.
Het is ook geen spelletje meer zoals Musk zijn tweets,
Dit is regelrechte paniek om wereldschaal. Iedereen die de sellknop induwt, denkt aan zijn centen op korte termijn met de crash tot gevolg.
Denk niet dat er nu nog veel volk zit rond te kijken wat andere markten doen.
Het is een bloedbad en we zullen het moeten uitzitten. Again

Op dagen zoals vandaag zie je wel de zwakte van altcoins, BTC -8% maar de volledige crypto market ruim -10% (en dat is inbegrepen stablecoins, dus altcoins zakken nog meer dan 10% gemiddeld)

Er zal toch eerst wat duidelijkheid moeten zijn van de grootsheid van zijn aanval vooraleer ik geld uit mijn zakken haal...
Ik dacht dat ook tijdens de Covid crash. Uiteindelijk waren het die die er zijn opgesprongen diegenen die veel geld gepakt hebben. Ik ga nu ook wel niet all-in.

Ik dacht dat ook tijdens de Covid crash. Uiteindelijk waren het die die er zijn opgesprongen diegenen die veel geld gepakt hebben. Ik ga nu ook wel niet all-in.

Ik vind wel dat er een fundamenteel verschil is tussen een "black-swan" wat COVID was en voet van oorlog waar al maanden onrust over ontstaat.
Hetgeen vandaag gebeurd stop ik niet in de categorie "onvoorspelbaar".
Daarbij komende dat de economie nog niet herstelt is van de pandemie en het leven in 2 jaar tijd +15% duurder is geworden. Met die factoren besluit ik dat de kaarten wat anders op tafel liggen als pakweg 2 jaar geleden, dag op dag.

Ik vind wel dat er een fundamenteel verschil is tussen een "black-swan" wat COVID was en voet van oorlog waar al maanden onrust over ontstaat.
Daarbij komende dat de economie nog niet herstelt is van de pandemie en het leven in 2 jaar tijd +15% duurder is geworden. Met die factoren besluit ik dat de kaarten wat anders op tafel liggen als pakweg 2 jaar geleden, dag op dag.
Zoals in het beurstopic al mooi werd getoond:

FMKG4byXIAMVOUF-1.png

COVID duurt toch ook al 2 jaar, kan je vergelijken met een oorlog denk ik.

Zoals in het beurstopic al mooi werd getoond:

FMKG4byXIAMVOUF-1.png

Heb die grafiek ook al gezien en heb nooit gezegd dat ik niet geloof in de bullrun na/tijdens een oorlog.
Alleen vind ik het vandaag, morgen en waarschijnlijk volgende week te vroeg om centen te investeren.
Het zijn grafieken op maandschaal. We zijn heus niet te laat als we de komende weken eventjes flink afwachten

COVID duurt toch ook al 2 jaar, kan je vergelijken met een oorlog denk ik.
We hadden het hier wel over de crash vd beurs/cryptomarkt? Over de lengte en het gevolg spreek ik me niet uit.

Veel zal weer afhangen van hoe overheden en centrale banken omgaan met deze crisis. In tijden van oorlog wordt nogal gemakkelijk de geldpers aangezet. (Goed voor crypto)
Het woord inflatie is sinds dit jaar in de mode. Eerst was het er niet, dan was het tijdelijk en nu is het permanent. Hyperinflatie en venezolaanse toestanden komt zo weer een stapje dichterbij. Het einde van het monetair systeem zoals we het nu kennen.

Op de all-time chart gaat elke recente top een blow-off top lijken :p. Maar kijk naar het volume + de pct. changes op de charts van Binance/Kraken/Bitfinex etc. Daar zie je toch geen plotse stijgingen die veel groter zijn dan de normale range? In 2018 hadden we dag na dag stijgingen van 5-10%, heel anders dan onze recente tops.
Mja, die gelijkenissen gaan in twee richtingen. Elke blow-off top lijkt ook op een recente top.
In mei 2018 zagen we ook een 'recente top' gevolgd door higher lows. Wisten we veel dat de boel verder zou afkabbelden naar 5800$ -> 3300$.

Op het moment zelf is het altijd makkelijk om met hoop indicatoren verschillen te zoeken met voorgaande crashes maar ik ben niet zo kieskeurig in de details.

die verhalen van allemaal Oekrainers die langs de bank gaan om geld af te halen, Rusland die van SWIFT zou gebanned worden,...
dat zou toch allemaal bullish nieuws moeten zijn voor bitcoin? maar nee, iedereen duikt in goud :(

Terug
Bovenaan