Crypto - Nieuws en algemene discussie

>45% crypto (waarvan >60% in BTC zit en iets meer dan 10% ETH)
+- 35% vastgoed (alhoewel dat in huidige waarde meer kan zijn)
+- 10% cash
<10% aandelen/ETF
Zou eens wat moeten herbelanceren :) Ik heb recent een deel cash omgezet naar ETFs, op de beurs ben ik nog maar net begonnen. Ik wou ook niet al mijn cash in aandelen stoppen ineens, want je weet nooit dat er dan toch eens een crash/bearmarket aankomt. Ik vrees dat BTC dan ook de pineut gaat zijn, zeker op de korte termijn. Dat hebben we in januari gezien. Het eerste dat bij een crash wordt buitengeworpen is crypto. Althans door de kortetermijntraders.

Op dit moment zit ik op:
- 33 procent crypto
- 33 procent vastgoed
- 16 procent cash
- 12 procent fondsen
- 6 procent aandelen

Ik ga binnenkort wel naar 33 crypto 66 vastgoed, ne mens moet bezig blijven he :unsure:

Rand nota die 33 procent is wel gegroeid van 900 euro btc en 250 euro eth. Ik kan niet klagen denk ik dan.

Als oude rot kan ik er wel tegen als alles rood ziet en loop ik meer te memen dan iets anders.

Ik moet zeggen vanaf dat de markt zakt loopt de inspiratie op volle toeren. Terwijl iedereen aan het kwijlen was op NFTs en metaverse heb ik me vooral liggen verdiepen in van één coin er meer van te maken. (Al dan niet met vallen en opstaan, kuch Wonderland kuch)

En in de huidige markt is dat heel leuk. Als je van één eth er 1.09 van kan maken, das plezant, dan mag die nog -40% staan. Al knalt er een bear market door, als je van 1 crypto er 2 kan maken met de gedachten dat het wel terug beter gaat gaan. Daar ga ik gerust mee slapen.

Ik zie hier veel vastgoed voorbij komen. Bedoelen jullie dan wat jullie al afbetaald hebben van de lening voor jullie eigen woonst, hebben jullie allemaal huizen die jullie verhuren of bedoelen jullie vastgoedcertificaten o.i.d?

Ik zie hier veel vastgoed voorbij komen. Bedoelen jullie dan wat jullie al afbetaald hebben van de lening voor jullie eigen woonst, hebben jullie allemaal huizen die jullie verhuren of bedoelen jullie vastgoedcertificaten o.i.d?
Dat eerste. Wij wonen in een prachtig huis dat ondertussen 100K meer waard is sinds we het gekocht hebben. Geen enkel aandeel die ons dat rendement kan geven 😎

Dat eerste. Wij wonen in een prachtig huis dat ondertussen 100K meer waard is sinds we het gekocht hebben. Geen enkel aandeel die ons dat rendement kan geven 😎
Ok, duidelijk. Ik had er zelf nooit aan gedacht om het geld dat ik in het huis waarin we wonen gepompt heb bij mijn portfolio te tellen, gezien we dat enkel zouden verkopen als we een ander huis zouden kopen. Wij hebben dat niet gekocht als investering, maar om een dak boven ons hoofd te hebben. :p Langs de andere kant begrijp ik wel dat je portfolio anders een vertekend beeld zou geven t.o.v. mensen die huren, maar blijf het zelf vreemd vinden om het huis waarin we wonen daarbij te tellen.

Ok, duidelijk. Ik had er zelf nooit aan gedacht om het geld dat ik in het huis waarin we wonen gepompt heb bij mijn portfolio te tellen, gezien we dat enkel zouden verkopen als we een ander huis zouden kopen. Wij hebben dat niet gekocht als investering, maar om een dak boven ons hoofd te hebben. :p Langs de andere kant begrijp ik wel dat je portfolio anders een vertekend beeld zou geven t.o.v. mensen die huren, maar blijf het zelf vreemd vinden om het huis waarin we wonen daarbij te tellen.
Ookal is het initieel niet als investering, het kan dit wel snel worden.

Mijn situatie.
Huis gekocht in 2015 met bedoeling hier te blijven wonen, onder de prijs kunnen kopen voor 320k aangezien hun overbruggingskrediet afliep en ze beetje hopeloos werden.
Dan toevallig op bouwgrond gestoten die perfect is voor ons. Nu zijn we aan het bouwen en bestaand huis werd door 3 verschillende immos geschat tussen de 425k en 450k.

Dus ookal was dit initieel geen fiscale investering, het is dit wel geworden. (Huis moet natuurlijk eerst verkocht raken, maar daar heb ik weinig schrik van)

Wij gaan ons huis verkopen op 60 jaar en met dat geld vanalles doen. Dus ik zie dat als een investering. Als ik later 500k krijg van mijn huis wordt dat verkocht, en doe ik al dat geld op. Zo simpel is het. Ik eindig arm. Hopelijk. Huren kan altijd, wss in buitenland waar het nog goedkoper kan.

Ik heb als zelfstandige ook een groot kantoor waar ik later mijn geld / winst van wil hebben.

Ps: wij hebben en willen geen kinderen (15j tezamen en 40j oud)

Gisterenavond bedacht : ik ga elke maand 100€ in BTC steken, en 100€ in een etf voor de dochter, en zien wat op 18 jaar het meeste oplevert.

Vandaag wakker worden: btc terug omhoog geschoten :p

Ik zie hier veel vastgoed voorbij komen. Bedoelen jullie dan wat jullie al afbetaald hebben van de lening voor jullie eigen woonst?
Ik neem afbetaald op lening. Marktwaarde kan ik niet inschatten maar ik gok wel dat die tegenwoordig wel zo'n 17-20 procent hoger ligt (althans volgens de bank). Maar die unrealized gain pak ik alvast niet mee in mijn berekening.

Dus an sich is het bij mij een conservatieve schatting, maar voor mij rekent het wel toevallig simpel. Ik heb op dit moment ongeveer evenveel centjes gespaard als dat ik heb afbetaald aan mijn kot en dat ik crypto heb.

Ik vind het zo wel een gezonde mix.

Gisterenavond bedacht : ik ga elke maand 100€ in BTC steken, en 100€ in een etf voor de dochter, en zien wat op 18 jaar het meeste oplevert.

Vandaag wakker worden: btc terug omhoog geschoten :p
Hoe oud is uw dochter nu?
En ga je dat proberen timen of op een vast tijdstip zoals een permante opdracht?

Kheb het gevoel dat bitcoin een bart simpson gaat doen.
2zcOZr5h

Terug
Bovenaan