Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ik heb mij ook al afgevraagd in hoeverre die bridges tussen chains veilig zijn, want stel dat 1 chain gehackt wordt dan kan dat toch ook gevolgen hebben voor funds op een andere chain.
Veel tokens staan bijvoorbeeld op Binance smart chain en op Ethereum, maar de veiligheid hangt toch steeds van de zwakste schakel af.

iemand die meer up to date is van de status van DUSK hun testnet? Hebben ze al een nieuwe datum geannounced?

En Solana prrrrt -10% lol. Toont toch echt wel de onterechte FUD, want de gestolen funds zitten op de ETH chain.

Was op dat moment terecht hoor. Wormhole exploit gebeurde aan Solana kant: 120.000 wETH werden verkeerdelijk gemint en via de brug omgezet naar ETH op Ethereum blockchain. Dat betekent in feite dat 120.000 ETH op Solana in een oogomslag waardeloos werd want niet meer gebacked door de nodige reserves in de Wormhole bridge.

Ik vind het persoonlijk nog straffer dat Alameda & co onmiddellijk het gat van 120.000 ETH hebben opgevuld na de bug was gefixed. Dat is natuurlijk beter dan het alternatief waar Solana DeFi als een kaartenhuisje in mekaar stort owv assets die niet meer gebacked zijn.

Ik heb mij ook al afgevraagd in hoeverre die bridges tussen chains veilig zijn, want stel dat 1 chain gehackt wordt dan kan dat toch ook gevolgen hebben voor funds op een andere chain.
Veel tokens staan bijvoorbeeld op Binance smart chain en op Ethereum, maar de veiligheid hangt toch steeds van de zwakste schakel af.

Bridges zijn een gigantische attackvector owv centralisatie & het kapitaal dat erin vertroeft. Nog geen maand geleden had Vitalik hier al voor gewaarschuwd:

Heb eergisteren nog eens 500€ via sepia overgeschreven op Binance, was wel een heel gedoe maar het zou terug moeten kunnen, tot nu toe staat het er nog niet op, overschrijven naar eigen rekening zou ook terug mogelijk zijn

iemand die meer up to date is van de status van DUSK hun testnet? Hebben ze al een nieuwe datum geannounced?

Ze hebben probleem en oplossing gevonden, testnet zou in 7-8 dagen komen. Ik geloof nog steeds heel erg in DUSK, ze hebben net 3 nieuwe mensen aangenomen. Ik ben echt benieuwd met welke serieuze partijen ze bezig zijn. Mocht ik extra geld in crypto willen steken stak ik het allemaal in DUSK, maar nog meer crypto exposure tov m’n volledige net worth is vanuit risk management niet meer te verantwoorden.

Laatste dagen toch veel paniek gezien, zeker bij mensen die nog niet lang in crypto zitten of met beperkt bedrag. Daarentegen zijn de mensen die ik ken die met +100k in crypto zitten eigenlijk heel kalm, degenen die er al jaren inzitten zijn de volatiliteit gewend.

Ook al geraak ik niet in paniek, toch merk ik bij mezelf dat wanneer het slecht gaat ik mijn portfolio amper bekijk (de prijs van een dikke SUV naar beneden op een week is ook niet zo’n mooi zicht :laugh:). Als het goed gaat check ik het constant en ben ik veel meer betrokken, zelfs hier.

Ik ben eerder depri dan in paniek wanneer het crasht. Allez toch wanneer ik niet kunnen verkopen heb voor de crash. Als je kon verkopen voor een crash dan is het net andersom :)
1 BTC verkocht aan 68k dat waren er 2 geweest aan 34K. Je moet nooit alles ineens verkopen maar profit taking is iets wat ik veel te weinig doe.

Ik heb gisteren overigens nog naar DUSK gekeken en dacht , damn te vroeg gekocht. En nu is het damn, niet meer bijgekocht.
Als door uitstel van testnet door een bug de prijs crasht, dan is dat dikwijls een goed koopmoment want op het moment dat ze de bug rechtzetten en een nieuwe datum aankondigen kan het weer stijgen. Dus dat zijn echt mensen die puur op korte termijn denken die om zulke redenen verkopen. (Of die denken de markt te frontrunnen)

Laatst bewerkt:
Ben je niet over exposed dan?
Al mijn geld zit netjes gespreid over crypto, aandelen en fondsen in 12 verschillende zaken dus op zich zou het al heel lelijk moeten gaan.
Zou het mijn leven veranderen moest ik alles kwijt zijn? Goh, op zich niet want ik heb het niet nodig maar het zou natuurlijk wel fucking hard sucken. Maar januari was bijvoorbeeld een kutmaand waar er wel wat geld weggevloeid is door de beurs natuurlijk.
Ik probeer er net zoals jij dan wat minder naar te kijken maar toch ^^

De beurs heb ik de top quasi perfect getimed, is nog 2 weken doorgestegen nadat ik alles verkocht had (begon alweer te twijfelen) toen alles serieus begon te zakken. Ik en een aantal vrienden waren al een ganse tijd aan het afvragen wanneer die correctie / crash eindelijk eens ging komen.

Voorlopig houd ik veel cash aan, liever wat verlies door inflatie dan -40% in een bear market. Wat inflatie opeet maak ik wel goed door goedkoop terug in te kopen. Enige dat ik nog niet verkocht heb is ASML, heeft ook wat pluimen verloren maar dat is een stock met volgens mij de grootste moat die je kan vinden op aarde dus koop ik elke dip bij.

Als ik ruwweg even schat ziet mijn verdeling er als volgt uit:
- 40 % vastgoed
- 40 % crypto
- 20 % cash + ASML

Zelfs na de stevige correctie laatste weken en na winst nemen blijft crypto toch een vrij groot aandeel. Ik wil ook voldoende exposed zijn als DUSK en m’n andere big bets uitpakken. Als het niets is dan heb ik het tenminste geprobeerd en ga ik er geen boterham minder voor moeten eten.

Zonder precieze bedragen te moeten noemen, welke grootordes van portfolio’s hebben jullie in verhouding tot de rest van je assets?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan