Crypto - Nieuws en algemene discussie

hout vasthouden maar cardano doet het al bij al niet zo heel slehct deze drop.
-15% op 7 dagen terwijl de meeste toch tussen de 20-35% schommelen.
ADA was natuurlijk al belachelijk hard gedaald in de maanden daarvoor t.o.v. de andere coins (en begon ook net weer bullish te worden afgelopen weken).

Imo verkoop je enkel als je je targets gehaald hebt.

Zelfs doorgewinterde crypto liefhebbers hebben het er soms nog moeilijk mee. Ik weet dat ik tijdens die 200 ish level Ethereum toch ook zoiets had van fuck it all ik uninstall hier elken app.

Als je op een portfolio van 25 btc zoiets meemaakt is dat spauwke leggen, safke smoren en verder gaan.

Lol

Laatst bewerkt:
verkopen? :unsure:

hout vasthouden maar cardano doet het al bij al niet zo heel slehct deze drop.
-15% op 7 dagen terwijl de meeste toch tussen de 20-35% schommelen.
Nu ja de drop is nog niet gedaan hoogstwss... of het moet het sundaeswap effect zijn.
Knipsel.png
Alles hangt af van uw aankoopprijs natuurlijk. Bij een 7x zou ik gewoon mensen aanraden om hun inleg er uit te halen (of 2x hun inleg) en de rest laten staan. Op die manier neemt ge winst want ge hebt uw inleg al minstens verdubbeld en blijft ge nog steeds in crypto.

Al is het nu wellicht niet het beste moment, maar niemand heeft een glazen bol om de prijs in de toekomst te voorspellen.

Missie crypto whales geslaagd! 👍
Geloof daar niets van.
Ik ben ervan overtuigd dat crypto "whales" en "experts" ook niet meer weten dan jij en ik. Dat zijn even goed suckers die een asset kopen waarvan ze hopen (en vaak foutief denken te weten) dat het gaat stijgen. En sommigen laten er dan leuke berekeningen op los, om de prijsevolutie proberen te verklaren. Maar dat werkt dus niet voor een asset klasse dat nog piepjong is, en waar geen enkele cashflow uit voortvloeit waarop toekomstige waarderingen kunnen bepaald worden.

Check plan B zijn modelletjes, mogen zo de prullenbak in nu. :)

De enige reden voor de sell off in crypto (en al de rest) is de globale risk-off trade van de laatste 1-2 maanden. Is niet eigen aan crypto en heeft dus niets met "whales" te maken.
De daling kan een paar weken duren, maar even goed maanden/jaren als we spreken van een full blown berenmarkt gekoppeld aan een mogelijke recessie.

Ik blijf uiteraard zitten (en koop periodiek beetje bij), maar deze keer wordt het echt spannend.
Want als we effectief in een zware berenmarkt terechtkomen (ik spreek hier over een berenmarkt op de bredere financiele markten), zou dat de eerste keer zijn sinds het ontstaan van crypto (BTC 2009). Dat wordt imo 1 van de grootste tests in de geschiedenis van deze assetklasse.
Gaan BTC/ETH/... toch de geschiedenisboeken in als tulip mania 2.0, of komen we er groter en sterker uit dan ooit tevoren?
Place your bets :D

Ik snap niet dat er mensen zijn die ETH/BTC/deftige alts met serieus verlies verkopen om dan terug te FOMO’en bij een bounce. Ofwel verkoop je op tijd om lager in te kopen ofwel helemaal niet. De meesten zijn beter af met er gewoon af te blijven om emoties uit te schakelen.

Gaat wel niet op low mcap high-risk bets zoals Wex indertijd die blijven tanken bij market bounces. Daar moet je uw loss asap cutten.

Hier wat Sol, Eth en Btc gekocht. Van de low marketcap en shitcoins ga ik voorlopig afblijven hoewel ik wel toekomst in My Bricks zie bv.

Geloof daar niets van.
Ik ben ervan overtuigd dat crypto "whales" en "experts" ook niet meer weten dan jij en ik. Dat zijn even goed suckers die een asset kopen waarvan ze hopen (en vaak foutief denken te weten) dat het gaat stijgen. En sommigen laten er dan leuke berekeningen op los, om de prijsevolutie proberen te verklaren. Maar dat werkt dus niet voor een asset klasse dat nog piepjong is, en waar geen enkele cashflow uit voortvloeit waarop toekomstige waarderingen kunnen bepaald worden.
Mensen vinden het nu eenmaal zeer leuk om patronen te zoeken en gelijk te hebben. 90% van de influencers teren op het aspect dat ze gelijk hebben. Deleten oude voorspellingen die ze niet gehaald hebben of vergroten gigantisch elke call die ze correct hebben.

Dat de markt in alle kanten beweegt en trekt is gewoonweg normaal voor het begin van deze klasse van asset. Als je kijkt naar elk begin, de S&P 500 zat ook met horten en schokken aan elkaar. Zet de zoom maar eens van 1928 tot 1950. Dat is gewoon om manisch depressief van te worden als je in de zomer van 1929 er geld tegenaan geworpen hebt.

Een piepjonge asset heeft inderdaad gigantisch veel volatiliteits nadelen:

Ik blijf uiteraard zitten (en koop periodiek beetje bij), maar deze keer wordt het echt spannend.
Want als we effectief in een zware berenmarkt terechtkomen (ik spreek hier over een berenmarkt op de bredere financiele markten), zou dat de eerste keer zijn sinds het ontstaan van crypto (BTC 2009). Dat wordt imo 1 van de grootste tests in de geschiedenis van deze assetklasse.
Gaan BTC/ETH/... toch de geschiedenisboeken in als tulip mania 2.0, of komen we er groter en sterker uit dan ooit tevoren?
Place your bets :D
De tulpen mania 2.0 is natuurlijk wel een totaal ander beestje dan crypto. Tulpen waren gewoon iets fysieks. Het punt is vooral dat crypto netwerken een oplossing bieden aan enkele van de frustrerende problemen die het huidige financiële systeem kent terwijl tulpen feitelijk geen enkele frustratie of probleem aan het oplossen waren.

Je moet feitelijk maar enkele decennia terug in de toekomst kijken en je gaat zien dat deze technologie feitelijk gewoon "maar" het toekomstige financiële systeem gaat ondersteunen. We hebben gigantisch veel vooruitgang gemaakt op onnoemelijke systemen, echter geld is altijd achterop lopen hinken. De inspiratie die geboomed is uit byzantijnse fout tolerantie in combinatie met wereldwijde toegang tot technologie heeft heel terecht veel creativiteit geïnspireerd. Elke financiële constructie is volledig bouwbaar in een crypto ecosysteem, is veel malen sneller, maakt geen fouten en is accuraater dan wat we nu hebben. Door de combinatie van het wegknippen van de zeer stereotiepe belemmerende factoren zoals legislatie en centralizatie heeft deze sector gigantisch veel evolutie gemaakt dat het voor sommigen haast aanvoelt als too good to be true.

Als je bijvoorbeeld uitzoomed naar de jaren 80/90, 7:25 BeaNet, das echt gewoon multichain netwerken van dit moment.

Laatst bewerkt:
Om even een update te geven op die bot die ik had. Loopt sinds oktober.

In totaal schiet er nog 69% over van mijn $1000 na de recentste crashes. Als ik de vergelijking maak tegenover BTC dan zie ik dat moest ik het in BTC gestoken hebben dan schoot er nog 66% van over. Dat is met enkel alts +3% tegenover de BTC markt.

Tegenover ETH doet hij het net ietsje slechter, van ETH zou er nog 70% over gebleven zijn.

Niets al te veel spannend dus, maar tegenover losse individuele projecten kopen is het soms een verdubbeling.

Zullen toch nog spannende dagen en weken zijn.
Beurzen ook (algemeen gezien) met redelijk stevig verlies geopend.
Al is 1% in deze topic natuurlijk relatief.

De Fed gaat weer babbelen deze week en dan zullen we wel zien zeker.

Enige wat nu nog relevant is lijken mij de inflatiecijfers en hoe de fed erop reageert

Terug
Bovenaan