Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ik las toch dat veel mensen hun crypto gestolen is, terwijl ze 2FA geactiveerd hadden. Vraag me af hoe de hackers dat klaargespeeld hebben. Dan moet er toch ergens een fameus gat in de beveiliging van Crypto.com zitten.

Er zijn verschillende mogelijkheden, quasi altijd gaat het toch om de gebruiker die op een of andere manier misleidt is:

- Er bestaat malware die automatisch herkent wanneer je een crypto adres copy/paste. In plaats van het net gekopieerde adres te plakken zal het dit telkens vervangen met het adres van de crimineel.

- Mensen worden gephished en omgeleid naar een valse crypto.com website inclusief 2FA. Wanneer de hackers email + 2FA code kunnen onderscheppen ben je gezien.

- Mensen die hun 2FA QR -code of backupcode ergens in een mailbox of dropbox laten rondslingeren, op die manier kan een aanvaller 2FA deactiveren of bypassen.

cardano boomt maar door. Deze nacht gewoonweg op 3875 sats gestaan. Das 1000 sats erbij op een weekje.

Edit @Enira 5000 dollar waarde aan eth of 5000 eth (±16 miljoen)
Info van gisteren was nog niet verified (had het adres al gedeeld gekregen, en kortstondig hier gepaste) maar bij deze is het dus wel bevestigd:

Is op dit moment aan het witwassen via tornado. Dus veel spannend is er niet meer op te zien, gisteren gaan slapen rond den énén, toen stond het denk ik op ~4830 ETH ofte 15 miljoen. EDIT: analytics zegt 4,836.259624496351 of 15,528,746.03 USD op de max.

Allesjanse dat hun "Fortune favors the brave" al ingeblikt is, anders had het met nen Matt Damon van den Aldi geweest :scream:
Ik ga vandaag nog wat aankopen regelen met de VISA om goedkopen CRO te scoren.

Kris van crypto.com heeft zich ge-engageerd om full post mortem te delen met de wereld. Dat is toch wel in quasi volle transparantie handelen.

Laatst bewerkt:
Het grootste hold gedeelte staat bij mij op een ledger. Recovery phrase heb ik gewoon op een papiertje bij gehouden. Zijn er betere manieren om een recovery phrase bij te houden? Bij brand en heel uw inboedel brandt weg, ben je dat papiertje wel kwijt.

Het grootste hold gedeelte staat bij mij op een ledger. Recovery phrase heb ik gewoon op een papiertje bij gehouden. Zijn er betere manieren om een recovery phrase bij te houden? Bij brand en heel uw inboedel brandt weg, ben je dat papiertje wel kwijt.
Er zijn van die metalen plaatjes waar je de phrase in kan slaan.
Of in een brandkast/kluis. Eventueel bij de bank.

Of ook een mogelijkheid:
Seed in twee stukken kappen, één stuk bij ouders leggen, één stuk in het tuinhuis?
Ge kunt dat in zoveel doen als ge wilt. Drie woordjes fysiek bij uw ouders, drie woordjes in een google drive e.d...

Trouwens een kleine tip voor die metalen plaatjes: schrijf uw woorden achterstevoren op. Enkel gij weet dat, en als iemand dat dan in andere volgorde erop zet, dan krijgt die een lege wallet gerestored en denkt die (hopelijk) dat de wallet al leeg was.

Trouwens een kleine tip voor die metalen plaatjes: schrijf uw woorden achterstevoren op. Enkel gij weet dat, en als iemand dat dan in andere volgorde erop zet, dan krijgt die een lege wallet gerestored en denkt die (hopelijk) dat de wallet al leeg was.
Jup zo doe ik het.
Seed met a twist op een titanium plaat gestanst. :p

Er zijn van die metalen plaatjes waar je de phrase in kan slaan.
Of in een brandkast/kluis. Eventueel bij de bank.

Je slaat die phrases dan hopelijk dan zelf in, in plaats van dat naar een of ander bedrijf te sturen

BTC is de 2D downtrend aan het breken en zit op stevige support. Lijkt ook een beetje op de reversal van zomer '21.

Denk dat het na bevestiging tijd is om ALTS te kopen gezien die een veelvoud zullen pumpen.

b80SuiI.png

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan