Dr. Sheldon Cooper
Well-known member
Hm, precies toch allemaal complexer dan ik dacht- taxes
- geen vertragingen in of extra kosten verbonden aan withdrawals

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hm, precies toch allemaal complexer dan ik dacht- taxes
- geen vertragingen in of extra kosten verbonden aan withdrawals

En natuurlijk ook zoals hierboven al aangehaald, het risico dat je je coins die je aan een centrale bank uitleent in ruil voor een intrest, kwijt kan geraken.Hm, precies toch allemaal complexer dan ik dacht![]()
Is die kans niet heel klein of ben ik nu gewoon naief?En natuurlijk ook zoals hierboven al aangehaald, het risico dat je je coins die je aan een centrale bank uitleent in ruil voor een intrest, kwijt kan geraken.
Toch wel bullshit dat je daar belastingen op moet betalen? Welke logica zit daar achter?Je moet natuurlijk wel weten dat staken in een exchange achter de schermen wel anders is dan op de blockchain zelf.
Staken op de blockchain is zoals hierboven gezegd: uw eigen keys, uw eigen risico. Staking op de blockchain is ook meestal locked. Je kan er dus niet aan. Of je kan ze unlocken maar dan zonder intrest.
Staken in een exchange zoals binance en bitvavo: uw coins (niet uw keys) zitten in een pool waar je gewoon wat rente voor krijgt. Daar zie ik persoonlijk weinig graten in waarom je het niet zou doen.
Maar volgens de weinige letters die er al zijn moet je wel belastingen betalen op uw stakingintresten. De rest kan je categoriseren onder het 'goede huisvader' principe
Toch wel bullshit dat je daar belastingen op moet betalen? Welke logica zit daar achter?
Dezelfde logica als wanneer een boer patatten plant en zijn patat groter wordt. Nee, er is gewoon nog geen wetgeving. Gewoon doen wat goed voelt.Toch wel bullshit dat je daar belastingen op moet betalen? Welke logica zit daar achter?
Hoeveel crypto exchanges zijn er intussen gehacked of faiet gegaan?Is die kans niet heel klein of ben ik nu gewoon naief?
Hoeveel crypto exchanges zijn er intussen gehacked of faiet gegaan?
Het hele idee van cryptocurrency is het gedecentraliseerde gebruik.
Als iedereen de sleutels van zijn coins uitleent aan exchanges in ruil voor intresten, dan ben je terug aan het centraliseren en van exchanges geldbanken aan het maken met alle nadelen die daaraan verbonden zijn.
Alleen, bij een bank heb je tenminste nog een depositogarantieregeling waardoor 100k van je kapitaal gewaarborgd is. Bij exchanges heb je dat helemaal niet.
Dit is niet alleen een oproep tot diversificatie voor zij die willen stacken, maar ook voor zij die menen om hun winsten volgend jaar uit te cashen naar stablecoins in plaats van euro's. Hou in het achterhoofd dat al die stablecoins maar geruggesteund zijn door 1 enkele exchange. Je moet maar eens de pech hebben dat de fiscus Binance veroordeelt en je alles in binance USD gestoken had ...
Waar je USDT stackt maakt niet uit.Niemand zegt toch dat je uw USDT staking op een exchange moet doen?
je kan het perfect naar celsius, blockfi of op eender wel blockchain sturen en daar gezellig je USDT staken.
Das toch wat ik van plan ben. Alles van exchanges halen wat betaalbaar is (YES YOU, ETH!!)
Toch wel bullshit dat je daar belastingen op moet betalen? Welke logica zit daar achter?
.OeiOmdat je op interesten en dividenden belasting moet betalen.

Idd oei. Roerende voorheffing is 30%. En niet op het moment dat je stacked coins uitcasht he, maar op het moment dat je ze ontvangt aan de marktwaarde die ze op dat moment hadden.

Euh, bij mijn weten zijn blockfi en celsius ook centrale exchanges/platformen?Niemand zegt toch dat je uw USDT staking op een exchange moet doen?
je kan het perfect naar celsius, blockfi of op eender wel blockchain sturen en daar gezellig je USDT staken.
Das toch wat ik van plan ben. Alles van exchanges halen wat betaalbaar is (YES YOU, ETH!!)
Dit geldt alleen voor fiat geld dacht ik, niet voor cryptocurrencies, maar is eerder voor belastingstopic.Idd oei. Roerende voorheffing is 30%. En niet op het moment dat je stacked coins uitcasht he, maar op het moment dat je ze ontvangt aan de marktwaarde die ze op dat moment hadden.![]()
Dat geldt voor alle roerende goederen. Stacked coins, dividenden van aandelen, fiat geld, etc ... allemaal roerende goederen ...Dit geldt alleen voor fiat geld dacht ik, niet voor cryptocurrencies, maar is eerder voor belastingstopic.
Good luck voor de belastingsdienst. Dat kan ik zelf niet eens zien op bitvavo of ik moet iedere maandag gemiddeld 6u constant refreshen tot ze uitbetalen en dan noteren.Idd oei. Roerende voorheffing is 30%. En niet op het moment dat je stacked coins uitcasht he, maar op het moment dat je ze ontvangt aan de marktwaarde die ze op dat moment hadden.![]()
Maar ik ben goede huisvader dus ik ben vrijgesteld van belasting betalen.Dat geldt voor alle roerende goederen. Stacked coins, dividenden van aandelen, fiat geld, etc ... allemaal roerende goederen ...
Jij hodlt je Hex dan? In plaats van ze te staken?Maar ik ben goede huisvader dus ik ben vrijgesteld van belasting betalen.
Sorry, duidelijke wetgeving is nodig of ik hou me van den domme.