Crypto - Nieuws en algemene discussie

Raad je staken dan af, kwestie van alles eenvoudig te houden?
Winst vermijden omdat je mogelijk belastingen zal moeten betalen vind ik nogal vreemd. De belastingen zullen nooit meer zijn dan hetgeen je verdiend hebt. Zolang crypto niet aanzien wordt als geld of aandelen, ben ik er zelfs niet van overtuigd dat je erop moet betalen. He staken van ADA op de blockchain is gewoon een "goede huisvader" zijn imo. Natuurlijk wel in het achterhoofd houden dat als je gaat staken buiten de blockchain om, je idd de keys niet hebt van je funds en je bij een hack een probleem kan hebben als het platform zich niet genoeg ingedekt heeft.

Zoals ik al enkele keren aangegeven heb maakt in de praktijk iedereen zijn/haar eigen regels, omdat er nog helemaal geen officiële regels zijn.

Ik kreeg net dit van coinbase.
Our Security Team found a set of login credentials published on the web that look like they match your Coinbase account credentials. As a security precaution, we’ve temporarily locked your account pending you verifying your identity.

Nu wil ik deze terug unlocken. Lukt mij niet
Ik moet mijn id doen en een selfie. Maar ik zegt steeds niet in orde.

Iemand een idee die mij kan geven voor die selfie dat je moet doen?
Andere webcam instellingen ofzo

Our Security Team found a set of login credentials published on the web that look like they match your Coinbase account credentials. As a security precaution, we’ve temporarily locked your account pending you verifying your identity.

Bij binance moet dit ook met papier met de datum op. Dus selfie met id en papier.

Via waar kreeg je dat bericht?

Dat ziet er zo fishy uit om uw foto met ID te hebben om dat als hacker te kunnen inloggen op uw geblokkeerd account.
ik zou eens los van uw gsm op de PC proberen, of omgekeerd.

En zien of dat daar ook is.

Zie dat ge zeker zijt dat het wel van Coinbase komt ...
Altijd zelf naar www.coinbase.com gaan en nooit klikken op links in een mail.

Via waar kreeg je dat bericht?

Dat ziet er zo fishy uit om uw foto met ID te hebben om dat als hacker te kunnen inloggen op uw geblokkeerd account.
ik zou eens los van uw gsm op de PC proberen, of omgekeerd.

En zien of dat daar ook is.
Is op beide en nee klikte niet op de link ma gewoon op coinbase zelf

Zoals ik al enkele keren aangegeven heb maakt in de praktijk iedereen zijn/haar eigen regels, omdat er nog helemaal geen officiële regels zijn.
Op dit moment kan je gewoon doen naar welke financiële constructie het het hardste naar riekt en dan nog feitelijk in "goede eer en geweten" gehandeld hebben.

Laatst bewerkt:
De markt gedraagt zich irrationeel, al dagen dropt het omwille van de fed die gaat taperen, maar nu dat het nieuws uit is stijgt de prijs.
Beter natuurlijk voor de markt dat het nieuws uit is, zodat er meer zekerheid is, want onzekerheid daar houden beleggers niet van. Ook al trekken ze nu aan de rem, inflatie zal niet verdwijnen.
En Chainlink is nu al zeker een half jaar aan het underperformen, terwijl er niks scheelt met het project zelf. Volgens mij een van de betere buys op dit moment, want het moet toch wel eens gaan keren.

Zelfde probleem.
Al iets teveel dips gekocht dit jaar...was het idee om al wat over te zetten naar fiat om dips te kunnen kopen maar uhm...
tblijft maar droppen :)
Al drie dips van CPOOL gekocht. Koopte die van 90 cent, dan die van 65 cent. Bij 50 cent had ik iet van nee he verdomme. Deze keer ni. Vandaag 72 cent. Tadaaah, dit had +20% geweest.
't is hier stil.

==> tijd om te kopen.

<== geen cash staan :(
Nog geen einde jaars premie gekregen :(

De markt gedraagt zich irrationeel, al dagen dropt het omwille van de fed die gaat taperen, maar nu dat het nieuws uit is stijgt de prijs.
Beter natuurlijk voor de markt dat het nieuws uit is, zodat er meer zekerheid is, want onzekerheid daar houden beleggers niet van. Ook al trekken ze nu aan de rem, inflatie zal niet verdwijnen.
True.
Deze woorden van Powell over stablecoins vond ik wel vrij bullish:

"Stablecoins can certainly be a useful, efficient consumer serving part of the financial system if they’re properly regulated"

De belastingsdienst hoeft jouw boekhouding niet te doen, dat is jouw verantwoordelijkheid. Zolang exchanges die taxes niet automatisch afhouden zoals bij aandelen, moet je dat zelf berekenen. Er zijn genoeg crypto tax applicaties die stacking reward inkomsten perfect kunnen berekenen obv jouw exchange export logs.

Dat de wetgeving rond 'goede huisvader' onduidelijk is, is geen excuus is om alle andere fiscale regels die wel duidelijk zijn naast je neer te leggen.
Stacked coins zijn, ook voor goede huisvaders en net zoals dividenduitkeringen, met 100% zekerheid 30% belastbaar.

Je doet maar wat je wilt he, maar het zou nogal jammer zijn om je gehele cryptowinst te hypothekeren door slordig met aangifteplichtige fiscaliteit om te gaan. Moest het nu over een paar duizend euro kleingeld gaat, oke dan, maar weet dat ook de exchanges met steeds striktere KYC regulaties gedwongen worden om je volledige transactie en stacking historiek vanaf 2018 te delen met de fiscus.
Ik herinner mij duidelijk nog van 2017 dat gij hier posts zat te maken van "al duurt het 5 jaar om dat terug naar mijn bankrekening te krijgen, over mijn lijk dat ik belastingen ga betalen". En gaat ge hier mensen op een beetje op de feiten staan wijzen? :rofl:

Ik herinner mij duidelijk nog van 2017 dat gij hier posts zat te maken van "al duurt het 5 jaar om dat terug naar mijn bankrekening te krijgen, over mijn lijk dat ik belastingen ga betalen". En gaat ge hier mensen op een beetje op de feiten staan wijzen? :rofl:
Mijn post uit 2017 ging niet over winst uit stacking. Er was toen zelfs nog geen crypto ruling vragenlijst voor belasting op winst uit verkoop, captain irrelevantio.

Terug
Bovenaan