Crypto - Nieuws en algemene discussie

Met andere woorden, je doet gewoon best aan DCA + hodl

Edit: als je de markt kan timen, wat sommige hier precies best wel goed kunnen, is dat ook goed. Maar persoonlijk is hodl het interessantste en zorgt voor het minste paniek.
Goh, in zo'n up-down markt ben je soms niet veel met hodlen. Misschien (hopelijk) wel op lange termijn, we'll see.

Lees ik hier enkel succesverhalen? Hoe begin je daar eigenlijk aan, ik wil bv 10K investeren, welke return mag ik verwachten binnen 6 maand-12 maand?

Inmiddels weer 200k op rekening gezet.
Voorlopig geen vragen.
Vriend van hem die ook in crypto zit en grote winsten had, is al wel opgebeld geweest door bank en exchange (Bitvavo)
Ik denk dat er een grote misvatting bestaat over de controle die banken wettelijk verplicht zijn uit te voeren op verdachte transacties.

Banken hoeven helemaal geen vragen te stellen aan hun klant. Wel moeten ze verdachte transacties doorseinen aan de overheid. Bovendien is hen verboden aan de klant toe te lichten wanneer ze dit doen.

Lees ik hier enkel succesverhalen? Hoe begin je daar eigenlijk aan, ik wil bv 10K investeren, welke return mag ik verwachten binnen 6 maand-12 maand?
Je begint door 1-2 jaar geduldig te wachten en 10k in crypto te steken wanneer de bodem bereikt is en niemand er nog over praat.
Niet wanneer early buyers die vorig jaar bitcoins aan 3-6-9k€ gekocht hebben, hun exit targets naderen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk wel dat het een goed moment kan zijn om nu in enkele goed uitgekozen alts te investeren, die moeten nog beginnen aan de laatste fase. Alle ogen zijn op BTC gericht.

Why....
Wat drijft de mensen om steeds maar in te stappen wanneer crypto boomt of een ATH bereikt heeft. Het is of kan de slechtste moment zijn om in te stappen.

Het komt in de aandacht, eindelijk uit het dal, fomo en omdat het bereiken van de ATH vaak het begin van veel meer is?

Ja, dat is toch logisch?
Niet dat het de beste optie is, maar langs de andere kant: de ATH was gisteren en niet vorig jaar.
Ik wil maar zeggen dat de ATH steeds doorbroken wordt en er eigenlijk geen slecht moment bestaat om in te stappen.

Ik denk wel dat het een goed moment kan zijn om nu in enkele goed uitgekozen alts te investeren, die moeten nog beginnen aan de laatste fase. Alle ogen zijn op BTC gericht.
Idd. Volgens mij nog een week of 2 geduld. Dan gaan de alts starten.

Ooit betaalde iemand 10.000 btc voor 2 pizza's. Die pizza's waren ongetwijfeld lekkerder dan de pizza's die hij cash betaald zou hebben. Om maar te zeggen dat HODLers van het eerste uur niet bestaan. Vergeten BTC 's na zoveel jaar terugvinden, dat is iets anders 🤞😆

Idd. Volgens mij nog een week of 2 geduld. Dan gaan de alts starten.
Jullie denken dus dat de BTC piek van deze cyclus al zo goed als bereikt is? Want de grootste alt pumps deden zich in 2017 voor na de BTC piek.
Of het moet zijn dat je alts koopt met euro’s of stablecoins en niet met BTC.

Jullie denken dus dat de BTC piek van deze cyclus al zo goed als bereikt is?

Nee, wel dat het heel snel zou kunnen gaan, en dat je met vers geld dus imo beter af bent met alts op dit moment, omdat die nog uit hun berenslaapje moeten ontwaken.

Ik twijfel sterk om wat vers geld in enkele alts te pompen (wel degelijke projecten en geen cummies of shiba zever), en tegelijk wat sell orders klaar te zetten op BTC rond 85k. Maar mezelf kennende doe ik gewoon niets.

Kan je dan zo niet blijven leveragen? :) Stel ik steek 1 BTC in zo'n contract, en ik koop 1 BTC met die stablecoins die ik krijg, dan kan ik nog een BTC kopen en die weer in een contract steken voor stablecoins, en daarmee terug een BTC kopen, enzovoort :) Als BTC dan stijgt heb je veel meer profits
Kan je idd doen, maar heel riskant met alles behalve stables natuurlijk. Met stables is het enige dat risico dat ze hun "peg" verliezen met USD en te fel droppen.

Mij valt het op dat dit de enige plek op het net is rond crypto waar mensen niet over Terra spreken. Heeft er hier niemand Luna en connected coins?

Voor mij is het een top signaal wanneer Doge, ETC, BCH etc: met name shitcoins, memecoins en oude rommel pumpt en Elon weer teveel begint te tweeten. Ik heb het in feite al zien aankomen in april maar natuurlijk geen actie ondernomen. Toen dachten we allemaal dat BTC ging 100k doen en dat een 40% correctie niet meer mogelijk was met deze marketcap.

Terug
Bovenaan