Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heel simpel eigenlijk.
De winst op je inleg (en de trades die je hierbij uitvoert) worden belast aan 0%, 33% of 50%, bij omzetten naar euro
De yield die je verdient bovenop je inleg (cro visa, yield farms, cefi, defi) wordt belast aan 33% of 50%, bij omzetten naar euro
Het is dat "omzetten naar EUR" dat aanzien wordt als verkopen?Eigenlijk, als je nooit winst boekt in fiat, dan wordt je toch ook nooit belast? Stel: je casht uit naar een stablecoin en gaat dan via een DeFi platform een lening aan waarbij je jouw stables als collateral geeft. In dat geval heb je nooit meerwaarden geboekt in fiat en bij het omzetten van die stables naar bv. EUR zal je daar dus ook geen belasting op moeten betalen want je hebt niets verkocht.
En stel dat omzetten naar stables wel aanzien wordt als uitcashen, dan kan je bv. nog BTC/ETH als collateral gebruiken + lening aangaan voor stables en dan omzetten naar EUR. Op die manier sowieso geen belastingen want er worden op geen enkel moment meerwaarden geboekt.
Bovendien, bovenstaande is enkel nodig als je grote bedragen nodig hebt; voor dagdagelijkse aankopen kan je een crypto CC gebruiken (zoals crypto.com of Monolith).
Eigenlijk, als je nooit winst boekt in fiat, dan wordt je toch ook nooit belast? Stel: je casht uit naar een stablecoin en gaat dan via een DeFi platform een lening aan waarbij je jouw stables als collateral geeft. In dat geval heb je nooit meerwaarden geboekt in fiat en bij het omzetten van die stables naar bv. EUR zal je daar dus ook geen belasting op moeten betalen want je hebt niets verkocht.
En stel dat omzetten naar stables wel aanzien wordt als uitcashen, dan kan je bv. nog BTC/ETH als collateral gebruiken + lening aangaan voor stables en dan omzetten naar EUR. Op die manier sowieso geen belastingen want er worden op geen enkel moment meerwaarden geboekt.
Bovendien, bovenstaande is enkel nodig als je grote bedragen nodig hebt; voor dagdagelijkse aankopen kan je een crypto CC gebruiken (zoals crypto.com of Monolith).
Eigenlijk, als je nooit winst boekt in fiat, dan wordt je toch ook nooit belast? Stel: je casht uit naar een stablecoin en gaat dan via een DeFi platform een lening aan waarbij je jouw stables als collateral geeft. In dat geval heb je nooit meerwaarden geboekt in fiat en bij het omzetten van die stables naar bv. EUR zal je daar dus ook geen belasting op moeten betalen want je hebt niets verkocht.
Het is dat "omzetten naar EUR" dat aanzien wordt als verkopen?
Je verkoopt helemaal niets in die scenario's; je leent stablecoins met jouw crypto als onderpand. Op geen enkel moment boek je dus echt meerwaarden.Dat vraag ik mij dus ook af.
Je zou kunnen zeggen dat het omzetten van je stables naar EUR belastbaar is, maar wat is dat dan? Er is namelijk geen meerwaarde.
Deze techniek is vooral populair in een aantal Amerikaanse staten omdat het daar is toegestaan maar ik vraag mij dan af of dit ook in Belgie werkt.
In feite is een cryptorekening ook geen echte bankrekening, het is gewoon een account op een website, waar je dan krediet hebt om crypto te kopen. Zolang het niet is uitgecasht staat dat geld op de bankrekening van de exchange.Dat vraag ik mij dus ook af.
Je zou kunnen zeggen dat het omzetten van je stables naar EUR belastbaar is, maar wat is dat dan? Er is namelijk geen meerwaarde.
Deze techniek is vooral populair in een aantal Amerikaanse staten omdat het daar is toegestaan maar ik vraag mij dan af of dit ook in Belgie werkt.
Je boekt meerwaarden als je je crypto omzet naar stablecoinsJe verkoopt helemaal niets in die scenario's; je leent stablecoins met jouw crypto als onderpand. Op geen enkel moment boek je dus echt meerwaarden.
. Dat is een verkoop. Dat uitlenen-verhaal komt allemaal na de verkoop. 
Stel ik steek 1 BTC in zo'n contract, en ik koop 1 BTC met die stablecoins die ik krijg, dan kan ik nog een BTC kopen en die weer in een contract steken voor stablecoins, en daarmee terug een BTC kopen, enzovoort
Als BTC dan stijgt heb je veel meer profitsLijkt mij een gevaarlijk spelletje.Kan je dan zo niet blijven leveragen?Stel ik steek 1 BTC in zo'n contract, en ik koop 1 BTC met die stablecoins die ik krijg, dan kan ik nog een BTC kopen en die weer in een contract steken voor stablecoins, en daarmee terug een BTC kopen, enzovoort
Als BTC dan stijgt heb je veel meer profits

Inmiddels weer 200k op rekening gezet.Broer 200k op rekening gezet vanaf exchange.
Werden nog geen vragen over gesteld.
Inmiddels 2 maanden geleden.
Als BTC crasht, dan gaat ge natuurlijk niet meer genoeg hebben om uw intiële BTC er weer uit te halen. En het smart contract verkoopt die BTC automatisch terug als BTC onder een bepaald bedrag gaat. Ik denk dat ge ook wel minder zult kunnen lenen dan uw inleg, maar zelf heb ik er geen ervaring mee. Dus 't zal zelflimiterend zijn.Lijkt mij een gevaarlijk spelletje.![]()
Het lijkt counter-intuïtief, maar als ge kocht op het moment dat BTC door de ATH ging in 2020 en in 2017 (daarmee bedoel ik niet de piek van de bullrun, maar toen BTC een nieuwe ATH brak, ook ergens in oktober denk ik) , dan had ge in 2020 al 3X uw geld gedaan, en in 2017 had ge ook 5x uw geld gedaan ofzo tot de piek van de bullrun.Ik kan geen reden vinden waarom je zou kopen op een ATH.
Met andere woorden, je doet gewoon best aan DCA + hodlHet lijkt counter-intuïtief, maar als ge kocht op het moment dat BTC door de ATH ging in 2020 en in 2017 (daarmee bedoel ik niet de piek van de bullrun, maar toen BTC een nieuwe ATH brak, ook ergens in oktober denk ik) , dan had ge in 2020 al 3X uw geld gedaan, en in 2017 had ge ook 5x uw geld gedaan ofzo tot de piek van de bullrun.