Crypto - Nieuws en algemene discussie

Meh gene vetpot precies. Van 10 naar 11.2 euro gegaan.
Schermafbeelding-2025-03-24-050535.jpg
Eerder een dead cat bounce

Ik ben er uit gestapt, waarschijnlijk is dit voor mij het einde van de bull run. In de bear in 2026 zal ik me wel weer terug inkopen maar nu vertrouw ik het niet meer zo. BTC 100k was een mooi doel dat bereikt is, we geraken er precies ook niet echt vlot boven. De alts hebben ook al stevig gelopen. Enkel ETH blijft hangen. Misschien dat daar nog een bull run inzit, maar dan zonder mij. Het lijkt me dat we ondertussen in een fase zijn belandt waarin er al veel targets bereikt zijn en er meer downwards potentieel is dan upwards, dus ik verzilver de winsten dan misschien wat te vroeg dan dat ik te laat ben en ze verdampen. Uiteindelijk is dat nog altijd het crypto bull run spelletje: wie durft het langst blijven zitten? Alleszins was het weer een financieel voordelige operatie, mijn cryptokapitaaltje is iets meer dan verdubbeld.
Achteraf gezien had ik op 12 dec dan toch redelijk goed de top getimed: toen was btc nog 102k en eth 3,9k. Geluk gehad.

Achteraf gezien had ik op 12 dec dan toch redelijk goed de top getimed: toen was btc nog 102k en eth 3,9k. Geluk gehad.
Jij was al vroeg "tired of winning" dan. 😀

On a serious note: 't is zeker een shitshow geweest de laatste weken en dat is nog een understatement denk ik. 😀 Toch een paar lichtpuntjes vanaf hier imo:
  • World Liberty Financial (de crypto venture van Trump) heeft veel ETH gekocht ergens begin dit jaar - dat moet je toch doen met "voorkennis"? Weet niet exact voor hoeveel, maar het waren toch tientallen miljoenen USD. En sure, dat is nog altijd maar "kleingeld" om mee te spelen voor ne mens gelijk Trump.
  • Bitcoin worstelt ermee om op de bull market support band te blijven... voor Benjamin Cowen (toch 1 van de betere analisten op het gebied van crypto en financial markets) zou een confirmation van een "left-translated cycle" zijn als we in de komende weken terug in de "sixties" duiken... Maar als het zover komt, kunnen we waarschijnlijk nog wel een rally verwachten later dit jaar richting de ATH, maar wat enkel zou resulteren in een "lower high" (en dus de ATH niet opnieuw zal halen).
Diminishing returns zijn ook een ding uiteindelijk... en wat altcoins betreft: er zijn er vandaag veel meer dan jaren geleden en het wordt ook maar steeds gemakkelijker om altcoins bij te maken... Ik ga ervan uit dat we misschien wel geen "altcoin season" meer gaan krijgen zoals we in het verleden gezien hebben.

Laatst bewerkt:
Ik stel mij de vraag of ik zou een beetje BTC zou omzetten naar ETH of niet.
Wat een drama voor ETH de laatste maanden. Nooit gedacht dat die zo ver gingen terugzakken.

De vraag is welke (prominente) rol Ethereum nog te spelen heeft in het huidige crypto landschap, nu oa. Solana sterk is opgekomen. Verder heeft crytpo de laatste jaren toch wel ferm teleurgesteld qua vooruitgang in real world use cases op grote schaal.

Ik heb ETH nog, maar de enige coin waar ik echt lange termijn value in blijf zien is BTC (niet als digital currency maar als goud 2.0).

Wat een drama voor ETH de laatste maanden. Nooit gedacht dat die zo ver gingen terugzakken.

De vraag is welke (prominente) rol Ethereum nog te spelen heeft in het huidige crypto landschap, nu oa. Solana sterk is opgekomen. Verder heeft crytpo de laatste jaren toch wel ferm teleurgesteld qua vooruitgang in real world use cases op grote schaal.

Ik heb ETH nog, maar de enige coin waar ik echt lange termijn value in blijf zien is BTC (niet als digital currency maar als goud 2.0).
Ik stel mij ook de vraag. Waarom zou je uw project nog op ETH lanceren met die veel hogere transactiekosten en lagere TPS dan nieuwere coins zoals Solana. De L2’s die zijn precies ook niet meer zo populair de laatste tijd. Ik heb mijn ETH nog voor wanneer het hopelijk nog eens stijgt maar weet niet of ik zou bijkopen of niet.

Het typisch ETH is dood (achterhaald, te duur, concurrentie is beter, etc.) verhaal dat elke cycle opnieuw terugkomt en toch is ETH nog alife and kicking op nr 2. Ik begrijp de drama niet goed, maar zal wel aan mij liggen. :p

Oprechte vraag: wat hadden jullie verwacht? Dat ETH zou standhouden wanneer de beurs crasht? Investeer a.u.b. enkel je geld in zaken waarin je gelooft, anders krijg je dit getwijfel wanneer de prijs crasht. Er is fundamenteel niets anders aan ETH t.o.v. toen het nog op 4000 USD stond. Not to offend anyone, maar ik zie hier alleen emoties die de overhand nemen.

Ik zie toch dit jaar geen altseason komen indien de beurzen het niet beter doen. Pas als die het goed doen kunnen altcoins het ook goed doen.
Corrigeren de beurzen maar en is het binnen een maand terug omhoog of stevenen we af op een bearmarket die een jaar of langer duurt, dat is ook nog de vraag. ETH zit duidelijk al even in een bearmarket.

Amai zeg het doet wel pijn om een paar maandlonen te zien verbranden :D

Maar allé, dan probeer ik er aan te denken dat een jaar geleden ik blij was met hetzelfde bedrag dat er nu staat dusja.
Het is beter als ik de all time graph er bij neem xD

Solana mag wat mij betreft anders wel eth voorbij steken

Als ik naar de grafiek kijk van de laatste dagen dan zie ik toch dat andere altcoins zoals SOL, TRX, DOGE, ADA, XRP, om er maar een paar op te noemen, allemaal na de dump harder zijn gebounct dan ETH. Het is nog te vroeg om te zeggen dat ETH dood is , maar ik zou er toch ook niet al mijn geld op inzetten.
Soms kan het momentum ineens keren, maar op dit moment is ETH niet populair, de relatieve performance is slecht vergeleken met andere alts.

JlEpQ1w.png

Ik zie toch dit jaar geen altseason komen indien de beurzen het niet beter doen. Pas als die het goed doen kunnen altcoins het ook goed doen.
Corrigeren de beurzen maar en is het binnen een maand terug omhoog of stevenen we af op een bearmarket die een jaar of langer duurt, dat is ook nog de vraag. ETH zit duidelijk al even in een bearmarket.
Er gaat niets van crypto het goed doen als de beurzen het niet goed doen. :p
Zolang je er niet inzit voor short term gains, dan komt het allemaal wel goed. Niet stressen en genieten van het zonnetje.

ETH en de alts doen het idd al heel lang relatief slecht, maar dat zat ook in de verwachting gezien de QT.

Er is echt niets wat in de buurt komt van ETH. Elke cycle wordt er geroepen dat er een ETH-killer op de markt is en elke keer zijn dat loze woorden.

Er gaat niets van crypto het goed doen als de beurzen het niet goed doen. :p
Zolang je er niet inzit voor short term gains, dan komt het allemaal wel goed. Niet stressen en genieten van het zonnetje.

ETH en de alts doen het idd al heel lang relatief slecht, maar dat zat ook in de verwachting gezien de QT.

Er is echt niets wat in de buurt komt van ETH. Elke cycle wordt er geroepen dat er een ETH-killer op de markt is en elke keer zijn dat loze woorden.

Je kan er niet omheen dat het sentiment bij ETH bedroevend is. De foundation die bakken Ethereum blijft verkopen, stemt ook niet gerust.
Ook duidelijk dat enkele early whales en marketmakers verkocht hebben om niet meer terug te keren.

Hier enkel nog een stuk BTC, ETH en VRSC. Al de rest de voorbije maanden buiten gebonjourd. Sommigen dicht op de (local?) top, anderen een stuk lager. Als ik er nu op terug kijk, had ik beter alles verkocht natuurlijk. Incl. btc en eth.

Ik heb een double top gehad, eentje half december en eentje begin maart. Ik sta nu op 15% van de top. In euro ziet het er helaas iets slechter uit.
Uiteindelijk wel een klein fortuin in rook zien opgaan, maar het is niet anders. Uitgezoomd heb ik het de laatste 2 jaar zeer goed gedaan. Schouderklopje voor mezelf. Derde keer, goede keer.

De bags die nog overschieten worden actief gebruikt om te arbitragen, dus dat zie ik in de long run ook wel goed komen.

60% cash
25% btc
10% verus
5% eth

Ik ga nu geen messen vangen. Ik volg het ook niet meer zo actief om me daar mee bezig te houden.
Zie het misschien tegen het einde van het jaar nog kortstondig terug opleven. En dan ga ik er waarschijnlijk volledig uit.

Je kan er niet omheen dat het sentiment bij ETH bedroevend is.
Zoals elke cycle als de ETH/BTC relatie laag staat, dus ik maak me er geen zorgen over. Hoe lager het sentiment, hoe meer weak hands eruit gaan en hoe minder weak hands, hoe beter de fundering om omhoog te gaan. ;)

World Liberty Financial heeft het grootste deel in ETH zitten, dat is ook niet zomaar.

Velen willen snel rijk worden en komen er dan uiteraard bekocht uit.

Zoals elke cycle als de ETH/BTC relatie laag staat, dus ik maak me er geen zorgen over. Hoe lager het sentiment, hoe meer weak hands eruit gaan en hoe minder weak hands, hoe beter de fundering om omhoog te gaan. ;)

World Liberty Financial heeft het grootste deel in ETH zitten, dat is ook niet zomaar.

Velen willen snel rijk worden en komen er dan uiteraard bekocht uit.

WLF is gewoon een scam. Dat gezegd zijnde, wat boeit het zelfs wat de Trumps hebben aan crypto holdings.
Volgens die site hebben die trouwens 5.5k ETH verkocht gisteren. Met dik verlies.

Het is duidelijk dat de USA geen Bitcoin, of bij uitbreiding Ethereum, gaan kopen en in reserve gaan steken.

WLF is gewoon een scam.
Verklaar?
Dat gezegd zijnde, wat boeit het zelfs wat de Trumps hebben aan crypto holdings.
Trump leidt het meest machtige land in de wereld en bepaalt voor een groot deel wat de beurs en daarbij crypto doet, dus lijkt me wel iets van belang te hebben.
Volgens die site hebben die trouwens 5.5k ETH verkocht gisteren. Met dik verlies.
Klopt, maar het is nog steeds de grootste holding naast USDC.
Het is duidelijk dat de USA geen Bitcoin, of bij uitbreiding Ethereum, gaan kopen en in reserve gaan steken.
Zolang ze de in beslag genomen BTC niet verkopen, lijkt me dat al een grote overwinning. We zijn sowieso nog maar aan het begin van crypto adoptie bij overheden en het zal alleen maar uitbreiden.

Het typisch ETH is dood (achterhaald, te duur, concurrentie is beter, etc.) verhaal dat elke cycle opnieuw terugkomt en toch is ETH nog alife and kicking op nr 2. Ik begrijp de drama niet goed, maar zal wel aan mij liggen. :p

Oprechte vraag: wat hadden jullie verwacht? Dat ETH zou standhouden wanneer de beurs crasht? Investeer a.u.b. enkel je geld in zaken waarin je gelooft, anders krijg je dit getwijfel wanneer de prijs crasht. Er is fundamenteel niets anders aan ETH t.o.v. toen het nog op 4000 USD stond. Not to offend anyone, maar ik zie hier alleen emoties die de overhand nemen.
Doet het veel slechter als BTC en vele andere coins. Begint gewoon tegen te steken, en ik vraag me oprecht af of dat project wel nog zo'n mooie toekomst heeft als jarenlang werd voorspeld.
Emoties nemen zeker niet de bovenhand en hebben dat nooit gedaan inzake crypto. Ik heb sinds 2017 nog geen euro aan BTC of ETH verkocht.

Doet het veel slechter als BTC en vele andere coins. Begint gewoon tegen te steken, en ik vraag me oprecht af of dat project wel nog zo'n mooie toekomst heeft als jarenlang werd voorspeld.
Emoties nemen zeker niet de bovenhand en hebben dat nooit gedaan inzake crypto. Ik heb sinds 2017 nog geen euro aan BTC of ETH verkocht.
Als je al zo lang in crypto zit (ik ben ook eind 2016 begonnen), dan weet je toch dat het normaal is dat ETH het in deze omstandigheden slechter doet dan BTC. Heeft niets met het fundamentele te maken. Als je geen vertrouwen meer hebt in ETH, had je idd beter verkocht, maar ik begrijp niet wat je nu opeens doet twijfelen t.o.v. wanneer de prijs op 4000 USD stond?

Ik heb er alle vertrouwen in en het mag van mij gerust nog wat meer zakken, dan koop ik nog wat bij. We zullen zien of Trump het toelaat, want hij tweet dat het een goede moment is om te kopen en effe later kondigt hij aan dat de tariffs gepauzeerd worden en alles omhoog natuurlijk. 😅

Als ik naar de grafiek kijk van de laatste dagen dan zie ik toch dat andere altcoins zoals SOL, TRX, DOGE, ADA, XRP, om er maar een paar op te noemen, allemaal na de dump harder zijn gebounct dan ETH. Het is nog te vroeg om te zeggen dat ETH dood is , maar ik zou er toch ook niet al mijn geld op inzetten.
Soms kan het momentum ineens keren, maar op dit moment is ETH niet populair, de relatieve performance is slecht vergeleken met andere alts.

JlEpQ1w.png

Los van de prijs, welke coins hebben de meest cruciale rol in het toepassingsgebeuren van de blockchain wereld?
Dan is ETH de eerste die genoemd wordt.
Niet laten vangen aan de meme coin crypto bro tweets, maar horen wat de blockchain developers zeggen

Terug
Bovenaan