Crypto - Nieuws en algemene discussie

Een vriend van me heeft plots onderstaande mail gekregen van Coinbase… dit leek ons verdacht maar de mail lijkt legit te zijn van “[email protected]
Ik wist zelfs niet dat dergelijke ‘exclusieve’ service bestond? Dat is wel mooi meegenomen natuurlijk.
Na wat onderzoek gedaan te hebben blijkt deze dienst onderdeel van “Coinbase One Premium subscription” waar je een maandelijkse fee voor betaalt… maar hij heeft geen abonnement genomen, dus dat is wel vreemd.

You've been hand-picked for our concierge service.

You have been selected to receive Coinbase's highest level of customer support. We're thrilled to have you as part of our exclusive community.

You will receive expedited and enhanced support. Whether you need help navigating our platform, have questions about specific features, or require personalized assistance, we are here for you every step of the way. Your concierge will also conduct proactive reviews of your account to ensure you're able to use Coinbase fully.

If you need any assistance of have questions, please don't hesitate to reach out to us at help.coinbase.com. Moving forwards, when you create a support case on our Help Center you'll be routed directly to your personal concierge.

Warm regards,
Coinbase Customer Success”

Laatst bewerkt:
Tja , een betalende service die je “gratis” krijgt …doet me eerder denken aan een soort van proef abbonement waar de eerste maand gratis is en als je niet actief opzegt dat ze het dan gewoon verlengen , tegen betaling natuurlijk . ;)

Vanwaar halen ze het recht om dit vanzelf op te starten zonder toestemming van de klant? Als wat je zegt waar is, zijn dit louche praktijken.

ETH lijkt z'n bodem ook gevonden te hebben t.o.v. BTC en USD. Elke keer wanneer ik kijk is er weer 100 USD bijgekomen bij de ETH-prijs. 😅
Had het zelf wel nog niet verwacht gezien de uitspraken van Powell, dus laat ons kijken hoelang het feestje blijft duren... Eens ETH in gang schiet is het vaak niet te stoppen, maar ik vind het nu precies wat vroeg om al als een raket omhoog te gaan dus ben wat argwanend.

Eerst maar eens terug naar 0.03. Downtrend lijkt inderdaad wel doorbroken.
Vanaf 3k begin ik stukken te verkopen (gaat rond de 0.03 btc zijn).

Wat heeft Powell gezegd misschien?

H
ATH in USD hé, niet in EUR. :)

Maar gisteren snel weer gecrashed door het nieuws van de 20y treasuries.
Ondertussen wel > 111k!
Hier was ik gisteren dus met iemand over bezig dat dit toch een compleet vertekend beeld is, spreken over een nieuw record terwijl uwe Dollar 9% gezakt is sinds nieuwjaar... in theory zitten ze toch echt nog wel efkes verwijderd van dat "echte record".

Je kan er niet omheen dat het sentiment bij ETH bedroevend is. De foundation die bakken Ethereum blijft verkopen, stemt ook niet gerust.
Ook duidelijk dat enkele early whales en marketmakers verkocht hebben om niet meer terug te keren.

Hier enkel nog een stuk BTC, ETH en VRSC. Al de rest de voorbije maanden buiten gebonjourd. Sommigen dicht op de (local?) top, anderen een stuk lager. Als ik er nu op terug kijk, had ik beter alles verkocht natuurlijk. Incl. btc en eth.

Ik heb een double top gehad, eentje half december en eentje begin maart. Ik sta nu op 15% van de top. In euro ziet het er helaas iets slechter uit.
Uiteindelijk wel een klein fortuin in rook zien opgaan, maar het is niet anders. Uitgezoomd heb ik het de laatste 2 jaar zeer goed gedaan. Schouderklopje voor mezelf. Derde keer, goede keer.

De bags die nog overschieten worden actief gebruikt om te arbitragen, dus dat zie ik in de long run ook wel goed komen.

60% cash
25% btc
10% verus
5% eth

Ik ga nu geen messen vangen. Ik volg het ook niet meer zo actief om me daar mee bezig te houden.
Zie het misschien tegen het einde van het jaar nog kortstondig terug opleven. En dan ga ik er waarschijnlijk volledig uit.

Nog geen 2 maand verder en portfolio alweer op een top (in USD althans).

Stukje btc verkocht hier
Wacht nog op een eventuele eth run, het begint al een beetje
Verus dramatisch momenteel

En truth be told, ondertussen ook weer wat kleinere bags shitcoins gekocht.
Eens degen, altijd degen.

Ik vrees dat "retail" geen geld meer heeft om te "spelen"... :) Tijdens de vorige bull run zat iedereen thuis in lockdown en had geld op overschot, want ze deden een pak minder geld op. Nu komen we uit een periode van hoge inflatie waarin iedereen gevoeld heeft hoe het leven veel duurder is geworden.

Ik laat mij graag verassen van het tegendeel, maar het scenario "no altcoin season" hou ik toch rekening mee.

Ik denk dat deze rally inderdaad wordt gevoed door grote spelers, want zo euforisch is het sentiment toch niet omtrent BTC en crypto.

Ik vrees dat "retail" geen geld meer heeft om te "spelen"... :) Tijdens de vorige bull run zat iedereen thuis in lockdown en had geld op overschot, want ze deden een pak minder geld op. Nu komen we uit een periode van hoge inflatie waarin iedereen gevoeld heeft hoe het leven veel duurder is geworden.

Ik laat mij graag verassen van het tegendeel, maar het scenario "no altcoin season" hou ik toch rekening mee.
Ik stel mij ook de vraag, het argument van 'hedge against inflation' of 'digital gold' gaat niet op voor altcoins. En ETH krijgt veel concurrentie van Solana en andere altcoins. Bitcoin is de enige zekerheid. Als er dan toch een altcoin rally zou komen dan ga ik al mijn altcoins buiten gooien.
Ik stel mij ook af waarom retail nog Ethereum zou kopen wanneer er andere chains bestaan met een veel hogere throughput en lagere fees. En ik vraag mij af waarom grotere spelers zouden voor ETH gaan ipv voor BTC.
En die memecoins (en altcoins in het algemeen), het blijft toch een loterij.

Laatst bewerkt:
Ik stel mij ook de vraag, het argument van 'hedge against inflation' of 'digital gold' gaat niet op voor altcoins. En ETH krijgt veel concurrentie van Solana en andere altcoins. Bitcoin is de enige zekerheid. Als er dan toch een altcoin rally zou komen dan ga ik al mijn altcoins buiten gooien.
Ik stel mij ook af waarom retail nog Ethereum zou kopen wanneer er andere chains bestaan met een veel hogere throughput en lagere fees. En ik vraag mij af waarom grotere spelers zouden voor ETH gaan ipv voor BTC.
En die memecoins (en altcoins in het algemeen), het blijft toch een loterij.
Ik ben er sterk van overtuigd geraakt dat Bitcoin de enige cryptomunt is die je in je portfolio moet hebben. :)

Altcoins zijn/waren een tijdelijk fenomeen die misbruik hebben gemaakt van de opkomst en succes van Bitcoin als asset. Er zijn ook veel meer altcoins vandaag dan tijdens de vorige cyclus... Zelfs al komt er een altcoin season, gaat er wel genoeg liquiditeit zijn om alles even hard te doen pompen zoals we het gewoon zijn van vorige altcoin seasons? De Bitcoin ETFs "blokkeren" toch ook veel liquiditeit om naar Ethereum te doen vloeien als eerste stap voor een altcoin season...

Uiteraard hoop ik dat mijn zakjes stront nog wel gewoon 10-20X gaan voordat het bovenstaande allemaal waarheid blijkt te zijn. :oi22: Maar ik heb er mentaal al vrede mee genomen dat het waarschijnlijk wel anders zal uitdraaien. We gaan het zien voor de rest van het jaar. :)

Terug
Bovenaan