Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ik steek alles soms in random sh*tcoins, je moet u gewoon constant aanpassen. Natuurlijk zijn er ook periodes dat het meerendeel in BTC zit maar toch niet in deze markt, eigenlijk nooit in een bullmarkt. Voor diegene die paniekaanvallen krijgen zijn er SL'en. Ik doe het niet, ik vrij ook niet met men vrouw met condoom.

Ik steek alles soms in random sh*tcoins, je moet u gewoon constant aanpassen. Natuurlijk zijn er ook periodes dat het meerendeel in BTC zit maar toch niet in deze markt, eigenlijk nooit in een bullmarkt. Voor diegene die paniekaanvallen krijgen zijn er SL'en. Ik doe het niet, ik vrij ook niet met men vrouw met condoom.
Baas

Dat is te stresserend voor mij om alles in random shitcoins te steken en constant te switchen, dat wordt een fulltime job dan. Je zou maar eens een drukke werkdag hebben en juist een pump missen.

Hoe krijgen die dan toegang tot die Ledger ofzo?
Misschien coins die onderschept zijn op een exchange?
Als ze op een hardware wallet staan moeten ze de coins al moven naar een andere wallet om zeker te zijn, want als iemand van dat groepje criminelen nog de seed phrase ergens staan heeft kunnen die de coins nog altijd weghalen.

Hoe krijgen die dan toegang tot die Ledger ofzo?
Goh, er staat niet dat er toegang was tot de coins hé. Ze zijn enkel "in beslag genomen". Je ledger mag nog zo beveiligd zijn, als de politie die confisqueert, ben je je coins ook kwijt...

Goh, er staat niet dat er toegang was tot de coins hé. Ze zijn enkel "in beslag genomen". Je ledger mag nog zo beveiligd zijn, als de politie die confisqueert, ben je je coins ook kwijt...
Als je de seed phrase nog hebt, kan je toch nog gewoon aan de crypto? Dan mogen ze nog je Ledger in beslag nemen. Als je nog andere zaken hebt waar ze wel aankunnen, kunnen ze natuurlijk beslag gaan leggen op andere zaken, maar met je Ledger zijn ze niets. Als crimineel zou ik er gewoon voor zorgen dat ik niet veel heb waar ze beslag op kunnen leggen (dus huis/auto huren). De rest in crypto en je maakt dat je in een ander land zit waar je je crypto nog eenvoudig kan uitgeven.

Zolang die coins op datzelfde adres staan heeft de politie die niet in beslag genomen. Ze moeten ze ook moven van die ledger naar een andere wallet om zeker te zijn.

Uw coins staan niet op een ledger, dat is enkel een toegangssleutel om er aan te kunnen.

Zou die 5% meerwaardebelasting waarvan sprake in de supernota dan ook betekenen dat banken eindelijk gaan ophouden moeilijk te doen over de repatriëring van crypto-winsten? Alles zal immers standaard "wit" zijn. Of zie ik dat totaal verkeerd?

Zou die 5% meerwaardebelasting waarvan sprake in de supernota dan ook betekenen dat banken eindelijk gaan ophouden moeilijk te doen over de repatriëring van crypto-winsten? Alles zal immers standaard "wit" zijn. Of zie ik dat totaal verkeerd?
Hoe het belastingtechnisch zit weet ik niet, maar je zal nog altijd vragen krijgen van waar het geld komt etc. Dat is zogezegd tegen terreurfinanciering etc.

Misschien dat de banken zullen minder lastig doen als er een duidelijker framework bestaat? Tegenwoordig moet je op Kraken wanneer je crypto deposit al aangeven of het je eigen wallet is, of van een andere exchange. Dat zal ook wel omwille van bepaalde anti-witwasregelingen zijn.

Nog maar te zien of het retroactief gaat toegepast worden.

Misschien dat de banken zullen minder lastig doen als er een duidelijker framework bestaat? Tegenwoordig moet je op Kraken wanneer je crypto deposit al aangeven of het je eigen wallet is, of van een andere exchange. Dat zal ook wel omwille van bepaalde anti-witwasregelingen zijn.

Jep. Idem Coinbase en Bybit.

Naar Bybit kon ik niets sturen vanaf een non-KYC exchange.
Alé, wel sturen, maar dat werd dan gelocked in mijn account en kon het enkel terug eraf halen.
Moest het eerst naar mijn eigen wallet sturen, en dan was het geen probleem.

Binance volgt nog niet voorlopig.

Ik kan op Bybit en Binance trouwens ook nog gewoon met USDT traden.

Dus verkoop - aankoop is uwe winst waar dan 5% afgaat, ongeacht de termijn dan? Kocht je 10 jaar geleden 1 BTC aan 500 euro en verkoop je nu aan 100,5k dan betaal je op 100k winst dus 5k ?

Nee, ik dacht dat het voorstel was dat er pas gerekend zou worden met een kostbasis van het moment van invoering van die taks. Er zou ook een vrijstelling zijn voor de eerste 6000€. Maar niets hiervan is reeds in steen gebeiteld...

(Ik zou tbh met die 5% nu zo geen probleem hebben, als het over en weer pompen van fiat tussen bank & crypto-exchange met hetzelfde gemak en met even weinig gesnuffel kan gebeuren als met, say, winsten uit aandelen.)

Laatst bewerkt:
Momenteel vind ik nog geen officiele bron, maar als ik X mag geloven is het zover.
Executive order met voorstel voor een strategische crypto reserve.

De details zijn nog onduidelijk, maar sowieso een beslissing met grote symbolische waarde. De eerste stap richting brede overheidsadoptie van BTC als digitaal goud?

Terug
Bovenaan