Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Best wel interessant voor degenen die meer info willen over de belasting van crypto in België:
Heeft er iemand ervaring met liquidity providing op DEX?
Ik vroeg me af of het interessant is als beleggingsstrategie. Bij sommige pools zijn wel mooie rendementen te halen.
Ik vroeg me af of het interessant is als beleggingsstrategie. Bij sommige pools zijn wel mooie rendementen te halen.
Uit interesse eens gekeken: https://www.coingecko.com/en/impermanent-loss-calculator
Stel ik steek er 10K in: 5K in ETH en 5K in USDC
Voor ETH/USDC zie ik een APY van 22% op Uniswap.
Als na een jaar ETH aan dezelfde prijs staat heb ik dus 12,2K (+2.2K) na een jaar.
Stel dat ETH x2 gaat in prijs tijdens dat jaar dan heb ik 5.719% impermanent loss, dus hoeveel heb ik dan als ik mijn coins uit de pool haal?
Is dat dan (5000 *2 + 5000)*(1+22%)*(1-5.719%) = 17253 ?
Maar stel dat ETH daalt in prijs dan is uw downside risk toch ook lager.
Stel dat ETH met 80% crasht, dan zou je impermanent loss 25.46% zijn.
Dus je risk is toch altijd lager dan wanneer je puur ETH zou bijhouden? Of begrijp ik het verkeerd?
Wat is eigenlijk de meest efficiënte en goedkoopste methode om dit te doen?
Een account openen op Bitvavo of Coinbase, daar euro wisselen in een bepaalde coin en dan overzetten in een liquidity pool op Uniswap?
Ik lees dat sommige gebruik maken van Metamask, maar wat is daar precies het nut van?

Ik vind het vrij moeilijk om als leek alles onder de knie te krijgen. Zo heb je Uniswap maar ook andere, maar welke moet je dan nemen?
Bij Uniswap heb je dan ook nog V2, V3...
Maar ik ga het binnenkort wel eens uittesten. Met een klein bedrag van 1.000€

Maar waarom een bijkomende wallet aanmaken (metamask) als je al één hebt op Coinbase?
Als Coinbase nooit gehackt wordt (en daar gaan we toch van uit), dan is er toch geen probleem?
Heeft Cowswap een dedicated app, of isdat allemaal via de web-interface te doen ?Ik gebruik persoonlijk bijna altijd Cowswap, gaat voor u de ideale route uitzoeken voor een trade en komt vaak een pak goedkoper uit dan Uniswap.
Uniswap V2 of V3 is een verschil in pools, ga je als gebruiker niets van merken. Meeste pools zijn V3 en wordt je automatisch naar doorverwezen.
Stappen zijn:
Account maken op Coinbase, euro storten
ETH (of iets anders) kopen. Of Euro omzetten naar USDC.
Eigen wallet aanmaken (bijvoorbeeld een metamask wallet, of safepal)
Zorg dat ge uw 24 woorden seed goed noteert en veilig beweert. Dit is de sleutel tot uw wallet.
Vanaf ge USDC op uw eigen wallet hebt, hebt ge in principe nooit nog Coinbase nodig. Tenzij om uit te cashen naar uw bankrekening
Voor de leut mijn cowswap stats:
![]()
Heeft Cowswap een dedicated app, of isdat allemaal via de web-interface te doen ?