Crypto - Nieuws en algemene discussie

Heb eens een vraag. Als jullie verkopen, zetten jullie dat dan om in een stablecoin om dan naar een wallet te versturen of wat doen jullie dan (uitcashen?) ? Want gewoon geld kan je niet op je wallet plaatsen he. Als ik "verkoop" staat het voorlopig gewoon op mijn bitvavo account maar veilig is dat niet.

Heb eens een vraag. Als jullie verkopen, zetten jullie dat dan om in een stablecoin om dan naar een wallet te versturen of wat doen jullie dan (uitcashen?) ? Want gewoon geld kan je niet op je wallet plaatsen he. Als ik "verkoop" staat het voorlopig gewoon op mijn bitvavo account maar veilig is dat niet.

Stablecoin inderdaad.
99% staat op Safepal wallet en/of Verus wallet.
1% Bybit (mastercard)

Welke stablecoins gebruik jij? Als ik uitcash, zou ik graag wat spreiden naar veilige stablecoins, maar veel keuze is er niet meer denk ik? USDT en USDC waarbij je voor USDT sowieso langs non-KYC exchanges moet passeren.

crvUSD, DAI, USDT, USDC.
Edit: heb zelfs wat EURC ook, en thUSD.

Naar 't schijnt gaan wij als Europeanen enkel nog in USDC kunnen handelen op de gekende KYC exchanges. Al de rest is niet MiCa compliant.

Hoeft geen probleem te zijn. Op Uniswap / Cowswap kunt ge nog steeds uw DAI/USDT omzetten naar USDC, mocht dat nodig zijn.

Laatst bewerkt:
crvUSD, DAI, USDT, USDC.
Edit: heb zelfs wat EURC ook, en thUSD.

Naar 't schijnt gaan wij als Europeanen enkel nog in USDC kunnen handelen op de gekende KYC exchanges. Al de rest is niet MiCa compliant.

Hoeft geen probleem te zijn. Op Uniswap / Cowswap kunt ge nog steeds uw DAI/USDT omzetten naar USDC, mocht dat nodig zijn.
Dat ze niet MiCa compliant zijn vind ik net goed. De EU heeft alleen maar meer vat op MiCa compliant stablecoins en dat wil ik liever niet.

Dat ze niet MiCa compliant zijn vind ik net goed. De EU heeft alleen maar meer vat op MiCa compliant stablecoins en dat wil ik liever niet.

Ja, het 'wilde westen' is er een beetje aan het uitgaan.

Ergens gelezen dat de Fransen vanaf volgend jaar nog slechts op 1 platform (Coinhouse) mogen handelen. Compleet rekt dus.

uitcashen is voor mij op mijn rekening ^^ coinbase stort gewoon mijn euros op paypal en paypal op mijn bankrekening ! En als je usdt op je wallet staat ? Wat doe je er dan mee ? Laten staan of herinvesteren?

Jij kan dat gewoon op uw rekening laten storten bij Bitvavo hoor, storten ook heel snel.

MMCrypto zegt zelfs dat we mogelijk al aan de top van de bullmarket zitten. :laugh:
De Pi Cycle Top indicator is verre van geflasht en Ethereum is zelfs nog niet in de buurt van z'n ATH gekomen. Waarom panikeert iedereen altijd zo snel... Mogelijk krijgen we een mooie correctie, maar no way dat we de top al gezien hebben.

Jep, maar ik had toch liever wat van mijn altcoins buitengegooid om daarna de dip te kunnen kopen. Lijkt er op dat ik er mee zal blijven zitten tot volgend jaar. Misschien komt er nog een kerst-altrally maar het ziet er niet naar uit.

MMCrypto kan altijd gelijk hebben (ik denk dat het zelfs verstandig was om dan je longs te sluiten, sowieso moest ik daar met >1M leverage long trades zitten in profit ik zou rap mijn profits nemen, deels dan cash/stables en deels BTC ofzo, dan heb je ook nog altijd kans op upside maar zonder zo veel risico), maar veel cijfers spreken dat tegen. 't Probleem is gewoon dat de algehele markt te bullish was geworden en dat een pullback eens nodig is om het sentiment te resetten, dat is uiteindelijk dan wel beter voor BTC om nieuwe highs te bereiken.

Laatst bewerkt:
Toch nog eens een update gevraagd aan collega gezien de recente events:
  • 400 € "geïnvesteerd"
  • abonnement 240 €/maand
  • 1960 € vorige maand, vandaag 2200 €
Bijkomend ook nog goed nieuws:
  • gaat naar conventie in Mexico in Oktober of November, extra opleiding, sprekers die +10 miljoen/jaar verdienen - the usual stuff
  • Kost 100 € inclusief 3 nachten in 5* hotel en vlucht met privé jet (30 personen) en een paar redelijke decadente feestjes als ik hem mag geloven.
Nog eens een laatste update van collega, voor het einde van het jaar:
  • 800 € geïnvesteerd (verdubbeling van inzet)
  • abonnement 240 €/maand
  • 8662 € resultaat - heeft daar ergens een meevaller bij één of andere munt die +800% is gegaan op handvol dagen.

Terug
Bovenaan